Offisiel Pioneer fde\xde tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 157
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Offisiel Pioneer fde\xde tråd

Fyll inn kommentarer, erfaringer og tips\triks på denne posten.

Veldig mange poster ute å går nå ang. dette temaet.

Keep it tidy.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer + PC ?

Mange som har hatt problemer med Pioneer og irriterende vga kontakt i front på XDE modellen og manglende vga inngang på FDE modellen.

Så langt er det flere inkl. meg som har fått gode resultater via dvi-hdmi kabel og nvidia baserte grafikk kort. Forskjellige oppløsninger ute å går, men hovedsakling er det snakk om under\overscan kompensasjon i driverne på pc.

Generelt blir resultatet bra!

Så fortvil ikke, det finnes flere løsninger enn problemer. tidligere post på dette temaet; http://avforum.no/forum/tv-apparater/27270-obs-til-alle-som-kj-rer-pioneer-pc.html

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 436 Innbrenning de første 200 timene?

Har pratet med Pioneer, og anbefalningen om 200 timers bruk før man gasser på med kontrast etc. kommer av at den første leveransen med 436\506 modeller hadde for høye standard instillingen + noe som jeg bare måtte tolke som for mye fosfor eller for effektiv fosfor, derfor kunne man lettere få image retention\midlertidig innbrenning. Standard instillingene er endret i påfølgende serier fra fabrikk. Utover dette skal det ikke ha noen konsekvens, med mindre man som en Pioneer kunde hadde gjort;

"tv'n hadde stått på txt tv i to døgn, på en statisk side, vi har nå hatt den til "rensing i 2 døgn og den er godt på vei tilbake til sånn den var når den ble pakka ut!" <- godt tegn på at midlertidig innbrenning ikke er et stort tema for den store massen av brukere..

Der har vi iallefall FAKTA rundt 200 timers saken som flere har skrevet om.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    vi har nå hatt den til "rensing i 2 døgn og den er godt på vei til å bli friskmeldt igjen"
    Hvordan "renser" man denne skjermen?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Rensing"

Rensing foregår ved å enten vise et hvitt bilde ved høye kontrast instillinger, eller rett og slett bare sette på en vanlig tv kanal.. Man kan også kjøre en "snø" kanal.. Tidsperspektivet avhenger av hvor lenge bildet har vært statisk.. Men stort sett kan alle midlertidige innbrenninger fjernes, ellers hadde det ikke heti midlertidig.. Permanent innbrenning er ekstremt sjelden..

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 436XDE + Xbox 360 8)

Det er allt for få (om ikke noen) som poster bilder av tven sin her på forumet.??? Er det ikke coolt å vise frem tven sin da ? Kan vi få se noen 436xde'er med Xbox 360 feks ?? Vis oss litt high def ''godteri'' på pio skjermene da 8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Det er allt for få (om ikke noen) som poster bilder av tven sin her på forumet.??? Er det ikke coolt å vise frem tven sin da ? Kan vi få se noen 436xde'er med Xbox 360 feks ?? Vis oss litt high def ''godteri'' på pio skjermene da 8)
    Det er ingen som har råd til BÅDE digitalkamera og Pioneerskjerm. Men jo, er sugen på bilder jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er min 436 XDE

Nettopp montert, er veldig fornøyd, men må nok ha meg surround anlegg nå med audio delay, visste ikke at jeg ville bli irritert på lyd/bilde sync det men det har jeg altså.

http://www.barmen.nu/nyheter/43-pion...sma-pa-veggen/
    Galleri:
    http://www.barmen.nu/galleri/usikre/plasma/

TV'en er helt glimrende. Min var nok instilt galt, lyset var helt intenst instilt (eller kontrasten da egentlig) og når det gjelder farger så var alle disse også litt drøy instilt. Dersom noen har en DVE DVD å låne meg så si ifra! hehe. (må vel snart kjøpe en!)

Har klart å få et skyggebilde av NRK1 logoen når jeg står med nesa borti, men kjører nå snø på natta for å vaske det bort, blir litt bedre hver natt så jeg håper det ordner seg. Uansett så er det så lite at det er umulig å se fra en halvmeters avstand. Jeg er nok sikkert bare litt sær vil jeg tro. Uansett så kommer nok dette av de kokkos fabrikkinstillingene som jeg fiksa opp i først andre dagen.

Når jeg kjører PC inn på hdmi ingangen så er det veldig bra bilde, men har ikke fått fikla nok med oppløsning. Skal gjøre dette også for å se hvordan det blir å kjøre film i hd format. Har et par filmer liggende i wm format med 720p så det må jo testes. Uansett så er dvd eller digital dekoder bilde så bra at jeg blir ofte bare sittende og glo på bildekvaliteten mer enn filmen (!).

Alt i alt en rå TV men pass på innbrennning!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Nettopp montert, er veldig fornøyd, men må nok ha meg surround anlegg nå med audio delay, visste ikke at jeg ville bli irritert på lyd/bilde sync det men det har jeg altså.

http://www.barmen.nu/nyheter/43-pion...sma-pa-veggen/
    Galleri:
    http://www.barmen.nu/galleri/usikre/plasma/

TV'en er helt glimrende. Min var nok instilt galt, lyset var helt intenst instilt (eller kontrasten da egentlig) og når det gjelder farger så var alle disse også litt drøy instilt. Dersom noen har en DVE DVD å låne meg så si ifra! hehe. (må vel snart kjøpe en!)

Har klart å få et skyggebilde av NRK1 logoen når jeg står med nesa borti, men kjører nå snø på natta for å vaske det bort, blir litt bedre hver natt så jeg håper det ordner seg. Uansett så er det så lite at det er umulig å se fra en halvmeters avstand. Jeg er nok sikkert bare litt sær vil jeg tro. Uansett så kommer nok dette av de kokkos fabrikkinstillingene som jeg fiksa opp i først andre dagen.

Når jeg kjører PC inn på hdmi ingangen så er det veldig bra bilde, men har ikke fått fikla nok med oppløsning. Skal gjøre dette også for å se hvordan det blir å kjøre film i hd format. Har et par filmer liggende i wm format med 720p så det må jo testes. Uansett så er dvd eller digital dekoder bilde så bra at jeg blir ofte bare sittende og glo på bildekvaliteten mer enn filmen (!).

Alt i alt en rå TV men pass på innbrennning!

Se her ja =) Flotte greier. Hvorfor har ikke dere posta bilder før ? Hva med og bruke en THX disc (I star Wars og De utrolige dvden) og se hva slags resultater du får da ?

Anyhows, har du testa med Xbox 360 ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer Xbox360

Jeg har testa Xbox360, jeg er ikke en spill person egentlig, men jeg skal ha 360 bare på trass.. Det burdte si sitt om resultatet.. Skal prøve å få tatt etapar bilder og lagt på denne posten, selv om et digital kamera trolig ikke vil rettferdiggjøre det virkelige resultatet..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Jeg har testa Xbox360, jeg er ikke en spill person egentlig, men jeg skal ha 360 bare på trass.. Det burdte si sitt om resultatet.. Skal prøve å få tatt etapar bilder og lagt på denne posten, selv om et digital kamera trolig ikke vil rettferdiggjøre det virkelige resultatet..
    nei nei seff, men det er coolt og se litt bilder av litt High Def ''godteri''

Hva syntes du da, ser det bra ut. Hvilke spill har du =)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xbox360

Har så langt testa Need for Speed Most Wanted og Perfect Dark eller hva det nå heter.. Jeg digger bil så det fikk mest oppmerksomhet.. Kvaliteten var på høyde med det beste av pc grafikk jeg har sett, skal vanskelig bli bedre, da spillene som er til xbox360 idag, stort sett bare er vanlige spill med bedre texturer.. Blir spennende når de klarer å utnytte maskina fult ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel bare blogga mine bilder, kom over denne tråden ved tilfeldighet

Jeg skal ha noe hi-def men er litt MS motstander så det blir ikke noe 360 hos meg på en stund. Den gamle xboxen min er chippa og ikke kjøpt av meg den heller, brukes nesten utelukkende til bildevisning og film, veldig lite spill.

Når jeg får opp noe hi-def matrix / 5th element så skal jeg legge ut flere bilder!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Corvey 8)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 436XDE test hos Dinside.no ! http://www.dinside.no/php/art.php?id=284206

Ser bra ut det der.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Pioneer 436XDE test hos Dinside.no ! http://www.dinside.no/php/art.php?id=284206

Ser bra ut det der.
    Det var akkurat det jeg visste Bestilte 50" XDE igår. Den er rett og slett rå!

45 995,- inkl veggfeste - 7% trynerabatt (3120,-) = 42875,- :grin:

/ArubA

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aruba
    Det var akkurat det jeg visste Bestilte 50" XDE igår. Den er rett og slett rå!

45 995,- inkl veggfeste - 7% trynerabatt (3120,-) = 42875,- :grin:

/ArubA
    wow dyrt da, men grattis !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger TV-titting via satelitt

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med korrekte innstillinger av bildet. Selvsagt vil dette variere fra utstyr til utstyr, men en pekepinn ville vært nyttig.

Vanlig parabolsignal (Topfield) leveres via monster M-scart. Bildet er for såvidt bra, men jeg har problemer med å finne rette rødbalanse (noe støy også/"soft" bilde): Blir fort hummerfjes den ene veien, eller så heller rødskalaen mot brunt og intensiteten forsvinner. Har lest at Pioneeren krever mange og presise innstillinger for å prestere optimalt, men disse har ikke jeg klart å finne per i dag (noe av det samme på DVD selv etter kalibrering med DVE: Blått er spott on, men grønt og rødt er det ikke).

Det hadde vært veldig fint om noen kunne tenke seg å dele innstillingsparametrene sine med meg. Det kan sikkert være interessant for andre medlemmer av forumet også, å se hva slags innstillinger den enkelte mener gir et optimal bilde og bruke det som utgangspunkt.

Jeg håper noen gidder å ta seg tid til å legge ut sine innstillinger: Parabol via scart (RGB), DVD via HDMI (studio RGB normalt sortniva).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pc tilkobling til fde

Er det noen som vet om du klarer og koble til pcen gjenom hdmi ingangen på pioneer 43"FDE
    hvis dette går så ser jeg ingen grunn til og kjøpe XDE siden den er så mye dyrere.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •