Offisiel Pioneer fde\xde tråd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 157 av 157
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde kvalitet på kabel TV

Jeg skiftet ut min 37PV500 med Pioneer 436FDE og er litt skuffet over
    bildekvaliteten med Kabel TV. Jeg har Digital kabel TV via UPC, og opplever at kvaliteten selvfølgelig varierer fra kanal til kanal, men jeg synes ofte at spesielt ved bevegelse så ser man "pixelering" eller hva man skal kalle det.
    På visning av fotball kamper er dette fenomet helt klart verst, man ser "Pixlene" rundt hver enkelt spiller. Disse pioneer modellene får veldig mye skryt for støysvake bilder også på TV/Kabel TV, og jeg har ikke dette problemet i det hele tatt på DVD avspilling.
    Er det andre som har erfaringer med bildekvaliteten på kabel tv på denne modellen?
    Har prøvd å tweake en del på bilde instillingene uten at dette har løst problemet.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra FAQ for Pioneer plasma-skjermer her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323983

Legg spesielt merke til det med rød skrift. Viktig for å unngå innbrenninger.

Q: So what are the shipping settings and recommended run-in settings?
    A: It is likely that the box is delivered with settings like Contrast at 40 The recommendation is to run the box in using these settings. Items in RED are the most important. Be warned that EACH INPUT SOURCE WILL NEED TO BE SET SEPARATELY! That means do this for INPUT1, then do it for INPUT2, and so on. These are also contained in an attached text file to this post.
    Picture / AV Selection = USER
    Contrast = 15 to 20 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Brightness = -10 to 0 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Colour = -14 to -5 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Tint = 0
    Sharpness = -9 to -3
    Pro Adjust
    Pure Cinema OFF (for progressive source) & STANDARD (for interlaced source). It doesn't matter what this is for running in.
    Colour Detail
    Colour Temp = MID-LOW or if you want to MID depending on preference for white balance (the default colour temp is very cyan)
    CTI (Colour Transient Improvement) = OFF

NR (Noise Reduction)
    DNR (Digital Noise Reduction) = OFF or LOW
    MPEG NR = OFF or LOW

DRE (Dynamic Range Expander)
    Dynamic Contrast = OFF (very important)
    Black Level = OFF
    ACL = OFF
    Gamma = 1 (VERY IMPORTANT OR CONTRAST WILL BE TOO HIGH)

Others
    I-P Mode = 1

Power Control
    Energy Save = Save 2

Option
    Drive Mode = 100Hz (DVD and PC input should be 75Hz)

The following recommendations also seem useful during running in, but your mileage may vary:
    Play video games using the "GAME" mode (under AV Selection) for the screen, and try not to play them for more than a couple of hours at a time
    Don't leave static images on the screen, and definitely for less than 2 hours at a time
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger Pio506xde vs xbox360

Noen som kan legge ut en komplett liste over innstillinger som dere bruker og er fornøyde med på 506xde ved bruk av xbox360.

Xboxen skal vel stå på 720p eller?..

Trenger vel også noen tips om instillinger i forhold til lyse dekolderen, men det haster ikke akkurat.
    På forhånd takk.
    Hilsen ny 506xde bruker..

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Meget bra FAQ for Pioneer plasma-skjermer her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323983

A: It is likely that the box is delivered with settings like Contrast at 40 The recommendation is to run the box in using these settings. Items in RED are the most important. Be warned that EACH INPUT SOURCE WILL NEED TO BE SET SEPARATELY! That means do this for INPUT1, then do it for INPUT2, and so on. These are also contained in an attached text file to this post.
    Contrast = 15 to 20 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Brightness = -10 to 0 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Colour = -14 to -5 (lower is better, but it's your call as to what is reasonable to watch)
    Tint = 0
    Sharpness = -9 to -3
    Pro Adjust
    Pure Cinema OFF (for progressive source) & STANDARD (for interlaced source). It doesn't matter what this is for running in.
    Colour Detail
    Colour Temp = MID-LOW or if you want to MID depending on preference for white balance (the default colour temp is very cyan)

NR (Noise Reduction)
    MPEG NR = OFF or LOW

Black Level = OFF
    ACL = OFF

Others
    I-P Mode = 1

Power Control
    Energy Save = Save 2

Option

The following recommendations also seem useful during running in, but your mileage may vary:
    Play video games using the "GAME" mode (under AV Selection) for the screen, and try not to play them for more than a couple of hours at a time
    Don't leave static images on the screen, and definitely for less than 2 hours at a time
    Dette høres litt dumt ut, men er sikkert sant. Det betyr at for å unngå innbrenning, så må man slå av all bildefunksjonalitet som er til for å gi ett best mulig bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Hjelp.

Nå har jeg ikke lest alt som atår her, for jeg er for frustert.

Ser på tv kampen på tv2 gjennom upc sin digital dekoder.
    Uansett hva jeg har prøvd av instillinger bilde visninger så får jeg ikke den til å vise hele bilde. Ser bare halve superen med stilling i hjørnet og ikke tv2 logo i det hele tatt.
    Den er vel laget i 16:9, men får ikke vist det. Uansett om jeg har auto detect eller hva det het på. har en xde btw

Takk for råd.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av profBaltazar
    Nå har jeg ikke lest alt som atår her, for jeg er for frustert.

Ser på tv kampen på tv2 gjennom upc sin digital dekoder.
    Uansett hva jeg har prøvd av instillinger bilde visninger så får jeg ikke den til å vise hele bilde. Ser bare halve superen med stilling i hjørnet og ikke tv2 logo i det hele tatt.
    Den er vel laget i 16:9, men får ikke vist det. Uansett om jeg har auto detect eller hva det het på. har en xde btw

Takk for råd.
    Hei !

Du må trykke på menu knappen på fjernkontrollen til UPC dekoderen, velg my service, innstillinger, tv-type, deretter velger du Widescreen og går deretter ut av menyen. Vips så har du fotballkampen i 16:9 med fullt bilde !

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Dette høres litt dumt ut, men er sikkert sant. Det betyr at for å unngå innbrenning, så må man slå av all bildefunksjonalitet som er til for å gi ett best mulig bilde ?
    Fult mulig å få glimrende bilde også med Dynamic Contrast AV, Gamma 1 og strømsparing 2 (de tre viktigste innstillingene).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Hei !

Du må trykke på menu knappen på fjernkontrollen til UPC dekoderen, velg my service, innstillinger, tv-type, deretter velger du Widescreen og går deretter ut av menyen. Vips så har du fotballkampen i 16:9 med fullt bilde !

Ja riktig ja. Har gjort det en gang før, men kanskje det endret seg når jeg tok strømmen en gang eller noe . Tusen takk!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,er dette de optimale innstillingene for 506 xde,eller er det andre der ute som har kalibrert sin bedre????

Sitat Opprinnelig postet av Trond B

Tint = 0
    Sharpness = -9 to -3
    Pro Adjust
    Colour Detail

NR (Noise Reduction)
    MPEG NR = OFF or LOW

Black Level = OFF
    ACL = OFF

Others
    I-P Mode = 1

Power Control
    Energy Save = Save 2

Option

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der ute med Pioneer 506 XDE som kan legge ut de innstillingene de har fått enten etter egen kalibrering/dve,osv) eller om noen som har hatt isf kalibrering..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ørnen på NRK1

Hei
    Er det flere enn meg som opplever veldig dårlig kvalitet på den danske krim-odysséen Ørnen som går på NRK1 tordagskveldene? Jeg har en 436 FDE og får mine kanaler levert av Lyse. Den dårlige kvaliteten oppleves som dårlig oppløsning, slik at man ser detaljene (spesielt rette linjer som går på skrå) som "mosaikk-ruter". Dere skjønner sikkert hva jeg mener :-? ...

Mulig andre sendinger er like, men jeg la spesielt merke til det på Ørnen fordi det var likt begge de 2 tordagene som det har gått. Så Planeten vår på samme kanal i går kveld på samme kanal. Sylskarpt bilde! (Planeten vår er forøvrig en ny dimensjon når det gjelder naturprogrammer! Noe av det råeste jeg har sett på TV )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneer PDP-436XDE/PDP-R06XE og kabel-TV fra Canal Digital. Jeg har tenkt å bestille den digitale kanalpakken og lurer derfor på om jeg kan bruke PDP-R06XE (mediareceiveren) som tuner til dette? Grunnen til at jeg vil det er at jeg kan ikke se at Canal Digital leverer digital tuner med HDMI/DVI utgang, pluss at jeg da slipper enda en boks i stua. Hvis ikke, er det noen tunere som er godkjent av Canal Digital som har HDMI/DVI ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det går ikke, jeg har prøvd med conax cam i den mottakeren og det går ikke. Er nok en DVB-T dekoder som står i.

Du må ha en mottaker som har conax og dvb-c så skal du kunne ta inn signalene. Dersom du finner en slik som har hdmi så er du i mål. Denne vil nok ikke være godkjent av CD men skal virke likevel. Noe slikt produkt kjenner jeg desverre ikke til da men ..

Personlig har jeg bygd meg en PC som jeg har DVI ut på, og så har jeg kjøpt meg et DVB-C kort (FloppyDTV) med conax kort leser som jeg skal bruke. Har enda ikke fått kortet så jeg vet ikke hvordan det fungerer men jeg skal i alle fall teste.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dette med de forskjellige innstillingene 75Hz og 100 Hz...Man kan jo velge forskjellig på inngangene man har...
    På dvd inngang til film??
    Og til vanlig tv-titting/digital dekoder titting??
    Hva er best til hvilken inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Link til ny tråd

Til dere som abonnerer i denne tråden, vennligst sjekk denne:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post709591

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile lippsynk

Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    1.Har alle problemer med lippsynk(lyd og bilde henger ikke sammen via hjemmekino)

Eller er dette et ulikt problem avhengi av lydkilde eksempelvis digital eller analog lydkilde fra parabol)

2.Har alle problemer med innbrenning(Dynamisk innbrenning) ved tv bruk?

3.Kan man på noen måte kjøre en vga kabel til dvi/hdmi
    (om ikke må jeg ha den dyreste tuneren til Pioneer

Takker for svar.

Audiofil
    hei....
    hadde problemer med att lyden ikke stemte med bilde..
    ingen kunne hjelpe med det, men da jeg tok ut lyden i hodetelefon-uttaket på tv, ble det helt topp :-D

Newcomer nicola sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann
    er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får bilde fra ps3 via hdmi inngangen på min 436 xde?Det funker via scart.Skjønner ikke en drit.er det for dårlig hdmi kabel?for gammel hdmi inngang?feil innstillinger i ps3`n.
    Får beskjed på menyen til ps3 at det er oppdaget en hdmi kabel,og spør om jeg skal benytte denne,trukker på ja,men intet bilde.Har aktivert inngangen på tv`n
    NICO

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •