Offisiel Pioneer fde\xde tråd - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 157
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Jeg fikk min 436 FDE til 27500 inkl. det litt mer eksklusive vridbare bordstativet som koster ca. 3500,-. Skadet heller ikke at butikken der jeg kjøpte den ligger på Majorstua i Oslo, ca. 2 km. fra der jeg bor :-)

Dokk har de´godt i Oslo :grin:

Noen slike prisa i Trondheim og omegn ?

Men når man har mest lyst på 506 fde er vel ingen vei utom :grin:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Jeg fikk min 436 FDE til 27500 inkl. det litt mer eksklusive vridbare bordstativet som koster ca. 3500,-. Skadet heller ikke at butikken der jeg kjøpte den ligger på Majorstua i Oslo, ca. 2 km. fra der jeg bor :-)
    Da har du blitt lurt, Pioneer har ikke noe vridbart bordstativ til 3500,- kr. Det (PDK-TS 12) koster 1101,- og skjermen koster 25 487, - hos http://www.databutikken.com/no/
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg har blitt lurt ved å få kjøpt 436 FDE i butikk inklusiv det vridbare bordstativet uten fraktkostnader for totalt 27500,- Det vridbare bordstativet (PDK-TS 12) koster f.eks. 3600,- på WWW.MPX.NO så det er en del forskjellige priser på disse :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Har alle problemer med lippsynk(lyd og bilde henger ikke sammen via hjemmekino)

Eller er dette et ulikt problem avhengi av lydkilde eksempelvis digital eller analog lydkilde fra parabol)

2.Har alle problemer med innbrenning(Dynamisk innbrenning) ved tv bruk?

3.Kan man på noen måte kjøre en vga kabel til dvi/hdmi
    (om ikke må jeg ha den dyreste tuneren til Pioneer

Takker for svar.

Audiofil

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Nei
    2. Nei, ikke ennå iallefal (4 måneder).
    3. Ikke enklere å bestille en "VGA -> Component" kabel fra Eltek?
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    1.Har alle problemer med lippsynk(lyd og bilde henger ikke sammen via hjemmekino)
    Jeg kan ikke svare for alle, men jeg har laaang forsinkelse
    Eller er dette et ulikt problem avhengi av lydkilde eksempelvis digital eller analog lydkilde fra parabol)
    Jeg har ikke digitale kilder, men jeg opplever problemet størst når jeg ser TV (levert via Lyse bredbånd). Det rare er at det er stor forskjell på lipsync-problemet på de ulike kanalene. TV2 er verst. Når jeg ser DVD, tror jeg ikke det er noen forsinkelse på bildet, i allefall ikke som jeg kan se..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    Jeg har ikke digitale kilder, men jeg opplever problemet størst når jeg ser TV (levert via Lyse bredbånd)
    Lyse bredbånd er da digitalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snappa
    Lyse bredbånd er da digitalt...
    Ja, fram til dekoderen, men ikke fra dekoder til TV (SCART).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fram til dekoderen, men ikke fra dekoder til TV (SCART).
    Okei...
    Har Lyse selv og venter på en 506XDE og Samsung HT-P1200 som jeg sannsynligvis får på mandag
    Trist at en scartkabel skal ødelegge, er det mulig å kjøpe dekoder med hdmi eller er jeg nødt å bruke lyse sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snappa
    Trist at en scartkabel skal ødelegge, er det mulig å kjøpe dekoder med hdmi eller er jeg nødt å bruke lyse sin?
    SCART eller ikke, det gjør vel ikke noe fra eller med tanke på lipsync-problemene vi har?!

Jeg kjenner ikke til om det er mulig å benytte andre dekodere enn den Lyse har valgt å benytte. Spør Lyse direkte. Lyse har forøvrig sagt at de skal komme med dekoder med hdmi-utgang. (Se denne tråden)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning..

Hei. Mitt første innlegg her gitt.

Jeg er nå lykkelig eier av en 506xde. Den henger fint på veggen gitt. :-)
    Men, skal det virkelig ikke mer en 2-3 timer tv titting på samme kanal før logen sitter fast? Har nå både nrk og discovery logoen fint oppe i hjørnet og har ikke sett på samme kanal sammenhengende lenger en 2-3 timer. Regner med at det forsvinner over tid, men ble litt overasket over hvor lite som skal til! Er det riktig?

Må legge til at det kun synes når bildet er tilnærmet hvit.

Har forøvrig ikke store lipsync problemer som andre har. Er ikke verre en at det kan fikses med litt forsinkelse fra reciver. (De fleste som har en såpass fet tv har har vel også en nyere reciver/amp med delay mulighet?)

Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger?

Har en 436xde som nå er 3 mnd gammel.og lurer på hva dere har kontrast og evt.andre innstillinger på,da jeg overhode ikke har noe som helst problem med det som nevnes her inne.Eller er det forskjellige utgaver(produksjons tidspunkt) av disse?
    Har overhode ikke sett tegn til innbrenning,ikke forsinkelse på lyd heller,så jeg lurer på om det er meg det er noe galt med,eller? Kontrasten på min har stått på 38 helt fra den var ny,hva med dere som har problem.Kan opplyse at jeg har både Lyse og parabol tilkoblet,men bruker den ikke som pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aahh... da er det ene problemet løst i allefall
    Ved å endre fra 75Hz (som var standard) til 100Hz ble denne støyen redusert til nesten ingenting. Jeg hører den litt når jeg står nærme, men nå tror jeg ikke den lyden vil være plagsom lengre. Og en annen fordel var at nå er lyden konstant, uavhengig om skjerm er svart eller viser lyse bilder.

Hvis jeg nå klarer å "overse" lipsync-problemet, så kan jeg kanskje begynne å glede meg over skjermen...

JI

Fikk samme problem. Ny tv i dag. Endret til 100hz og lyden forsvant nesten, men ikke helt. Utrolig irriterende. Må vel innom Eltek for en strømrenser for å viske ut problemet helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    Fikk samme problem. Ny tv i dag. Endret til 100hz og lyden forsvant nesten, men ikke helt. Utrolig irriterende. Må vel innom Eltek for en strømrenser for å viske ut problemet helt.
    Mmmmm .... tviler på at en strømrenser vil redusere lyden. Slik jeg har forstått det, lager plasma-teknologien noe støy uansett. Sitat fra manual: "Panel generated sounds, examples: Fan motor noice, and electrical circuit humming / glass panel buzzing".

Men for all del, hvis du invisterer i strømrenser og det hjelper så opplys oss andre gjennom denne tråden da ... ;-) . Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av camry10
    ....og lurer på hva dere har kontrast og evt.andre innstillinger på...
    Jeg benytter innstillinger som cyanide har listet her.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av camry10
    Har en 436xde som nå er 3 mnd gammel.og lurer på hva dere har kontrast og evt.andre innstillinger på,da jeg overhode ikke har noe som helst problem med det som nevnes her inne.Eller er det forskjellige utgaver(produksjons tidspunkt) av disse?
    Har overhode ikke sett tegn til innbrenning,ikke forsinkelse på lyd heller,så jeg lurer på om det er meg det er noe galt med,eller? Kontrasten på min har stått på 38 helt fra den var ny,hva med dere som har problem.Kan opplyse at jeg har både Lyse og parabol tilkoblet,men bruker den ikke som pc.
    På min 1 mnd. gamle 436fde så var default kontrast på 40, har redusert denne til 38. Om man opplever midlertidig innbrenning tror jeg avhenger litt av hvor nærme man sitter skjermen. Dersom jeg har sett på TVN i ett par timer og skifter kanal så kan jeg på 1m. avstand se svakt at TVN logoen henger litt igjen, men den forsvinner etter ca. 30 min. På normal sitteavstand som er ca. 3-4 m. så legger jeg ikke merke til dette. Har hørt at dette fenomenet avtar etter ca. 400 timer og er ikke noe å bekymre seg for dersom man ikke har en sitteavstand på 1m. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle har dette problemet, men det varierer mye hvor følsomme folk er.

Bildet er forsinket mellom 30 og 70 ms, avhengig av kilde, settings og materiale.

For min del er alt over 20 ms feil helt uholdbart, men dette fikser du greit med en forsterker som kan forsinke lyd, evnt separate delay boks.

Ja

2.Har alle problemer med innbrenning(Dynamisk innbrenning) ved tv bruk?
    Dette varierer nok veldig, og er også litt avhengig av hvilken software du har. Tidlige revisjoner av denne modellen TV var vissnok mer plaget enn de nyere, men det koker uansett mest av alt ned til hvordan DU bruker TVen din.

Plasmaer er fremdeles sårbare for innbrenning og krever litt forsiktighet i type bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mua
    Jeg er nå lykkelig eier av en 506xde. Den henger fint på veggen gitt. :-)
    Men, skal det virkelig ikke mer en 2-3 timer tv titting på samme kanal før logen sitter fast?

Må legge til at det kun synes når bildet er tilnærmet hvit.

Har forøvrig ikke store lipsync problemer som andre har. Er ikke verre en at det kan fikses med litt forsinkelse fra reciver. (De fleste som har en såpass fet tv har har vel også en nyere reciver/amp med delay mulighet?)
    Jeg også får rimelig lett midlertidige innbrenninger ved TV-titting. Dessuten lager du veldig fort svake kontrastforskjeller om du ser mye i 4:3 format.

Og ja, innbrenning synes best med lys, jevn bakgrunn. På mørkere/mer ujevne bakgrunner kan man ha ganske kraftig innbrenning uten at man er i stand til å se det.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *kremt* de som jager etter 1080p bør følge med i løpet av april\mai! *wasnt me*

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    *kremt* de som jager etter 1080p bør følge med i løpet av april\mai! *wasnt me*
    hvorfor ?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •