Offisiel Pioneer fde\xde tråd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 157
    Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Er det mange som kjøper tv med mva fradrag?? Når folk snakker om priser langt under det som er faktisk mulig å selge de for i butikk uten tap så begynner jeg å lure..30 lapper for en 436XDE er latterlig billig..
    jeg kjøper med mva fradrag ihvertfall.. de fleste importerer nok fra Fyndbörsen tenker jeg..

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettpriser

PIONEER PLASMA-TV 43" DIGITALBOX HD-READ PDP-436XDE 31 888.-

Det var fra en av linkene, som på avnytt var prisa til 27200.-

I tillegg kommer da bord\vegg stativ..

Men det er ikke det jeg spør om.. jeg spør rett og slett om det er mange som sniker seg unna eller som får refundert momsen.. for prisene er jo ikke realistiske i forhold til den forhandler prislisten jeg jobber mot..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PIONEER PLASMA-TV 43" DIGITALBOX HD-READ PDP-436XDE 31 888.-

Det var fra en av linkene, som på avnytt var prisa til 27200.-
    Det er en svensk side, og prisene er følgelig oppgitt i svenske kroner.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Igjen.. siste gang..

Men det er ikke det jeg spør om.. jeg spør rett og slett om det er mange som sniker seg unna eller som får refundert momsen.. for prisene er jo ikke realistiske i forhold til den forhandler prislisten jeg jobber mot..

Prisene mange snakker om er så bra at jeg lurer på hvordan det er mulig..
    Da evt om noen får refundert momsen via firma etc uten å nevne dette..

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innbrenning har jeg en tvn logo og frokosttv logoen i fra god morgen norge. De har vært der siden tv'en var ny, men regner med at de forsvinner etterhvert. Hatt den i nesten 4 mnd nå, men har aldri sett de fra sofaen, bare når jeg sitter nærme.

Når det gjelder lipsync har jeg hørt at dette problemet ligger i FDE boksen. I følge svenske kilder skal dette være løst på modeller som nå er ute, men dere får ta det med en klype salt for jeg har kun lest det på et svenskt forum.
    Jeg har eid tv'en i snart 4 mnd og jeg har kun et par ganger brukt audiodelay på forsterkern på min 436 XDE.

Pris passer kanskje bedre andre steder, men med kursen som var i sverige når jeg kjøpte tv'en gjorde at den kom på rett under 25 000 kroner. Da har jeg betalt norsk MVA og fått refundert den svenske.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Når det gjelder lipsync har jeg hørt at dette problemet ligger i FDE boksen. I følge svenske kilder skal dette være løst på modeller som nå er ute, men dere får ta det med en klype salt for jeg har kun lest det på et svenskt forum.
    Jeg har eid tv'en i snart 4 mnd og jeg har kun et par ganger brukt audiodelay på forsterkern på min 436 XDE.
    Nå er det jo ikke slik at lip-sync (eller mangel på sådan) er en FEIL som skal fikses. Det er jo en naturlig konsekvens av prosesseringstid, ikke en skavank. Jeg ville bli veldig forbauset om du finner noen plasma eller lcd under 30 ms delay, og du får det definitivt ikke på en 436 xde. Om du ikke har behov for å forsinke lyden på akkurat denne modellen, er det fordi du ikke er spesielt var på dette, pioneer selv bekrefter at det ligger mellom 30-70ms på akkurat den modellen, noe som stemmer 100% med mine erfaringer. 30ms er uansett langt mer enn _jeg_ orker, uten justering ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    Jeg Googlet litt og regner med at du snakker om Felston DD540 Digital Audio Delay? Ser interresant ut, men jeg er usikker på om jeg kan bruke den. Min Lyse-dekoder (Kreatel "ett-eller-annet", tror det er STB 501") har SCART, phono og S/PDIF utganger. Er S/PDIF samme type utgang som DD540 har? Tviler også på at min Technics AV Receiver SA-AX6 har digitale innganger... Det lukter ny receiver en gang i fremtiden ..

Mye fornuft i det du her skriver, men jeg synes likevel det er rart at Pio ikke har løst problemet. Ja, jeg skjønner at det tar tid å prosessere og vise bilde-signalene, men det må da være mulig å synkronisere dette i SW i Pio-tuneren/skjermen?? Jeg kan godta at vi kan få usync hvis vi ser på bildemateriale hvor bildesignal går direkte til Pio, og lyd går direkte til receiver (f.eks DVD). Det rare er at jeg IKKE klarer å oppdage feil i lipsync når jeg ser DVD. (Testet i går på Pelle Politibil av alle ting, siden de der snakker norsk).

Jeg sliter mest med feil lipsync når jeg ser TV2, og som sagt kjører jeg SCART fra Lyse-dekoder til Pio-tuner, og lyden tas videre fra Pio-tuner til receiver med phono.

Jeg leste et sted at Pio har lagt inn et default delay (husker ikke om de omtalte 5'te eller 6'te generasjon), og jeg flyttet derfor mine phono-kabler fra Lyse-dekoder til Pio-tuneren. Jeg klarer ikke å se/høre forskjell på de 2 oppsettene...like lite sync kan man si.

Har dere flere betraktninger rundt dette? Skulle gjerne likt å vite mer om hvorfor enkelte kanaler gir bedre sync enn andre også...

mvh
    JI

Ja, det er den boksen jeg har. Er ikke helt stødig på teknisk navn på pluggene, men den har vanlig coax digital på ene kanalen og optisk digital på den andre (som forøvrig går om hverandre om man kjøper en separat omformer) Boksen kan ikke delaye analoge lydsignaler (uten en konvertering først i hvertfall)

Kan langt på vei bekrefte at det ikke er noen innebygget delay i TVen, hvertfall ikke på eksemplaret jeg har. Har helt tilsvarende lip sync offset uansett om jeg kjører lyden direkte fra dvd til receiver, eller via TVen, og også helt tilsvarende om jeg bruker TVens egne høytalere/innebygget lyd.

Har ikke blitt helt klok på hva som påvirker forskjellene i delay, jeg ligger på rundt 30ms på de fleste analoge TV-sendingene jeg har sett, uten at jeg har brukt TVen nevneverdig mye til dette så har litt tynt grunnlag. På dvd, har jeg normalt mellom 40 og 50ms et sted, i noen tilfeller litt mer.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Nå er det jo ikke slik at lip-sync (eller mangel på sådan) er en FEIL som skal fikses. Det er jo en naturlig konsekvens av prosesseringstid, ikke en skavank. Jeg ville bli veldig forbauset om du finner noen plasma eller lcd under 30 ms delay, og du får det definitivt ikke på en 436 xde. Om du ikke har behov for å forsinke lyden på akkurat denne modellen, er det fordi du ikke er spesielt var på dette, pioneer selv bekrefter at det ligger mellom 30-70ms på akkurat den modellen, noe som stemmer 100% med mine erfaringer. 30ms er uansett langt mer enn _jeg_ orker, uten justering ;-)
    Litt useriøst innlegg etter min mening. Kan jo selvfølgelig være deler ved bildeprosessen som gjør at ting tar legre tid. Ellers ville jo alle hatt samme delay.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Nå er det jo ikke slik at lip-sync (eller mangel på sådan) er en FEIL som skal fikses. Det er jo en naturlig konsekvens av prosesseringstid, ikke en skavank
    Eeeeh ... vet ikke om jeg helt enig i det :???: . Når Pioneer selv opplyser om at de har 30 - 70 ms delay, så VET de i allefall om problemet. Hvorfor da ikke lage en mulighet til å forsinke lydsignalet etter ønske?

Og ike minst, selgere bør opplyse: "Du, hvis du vil se på bilde samtidig som lyd, så må du kjøre lyd gjennom en seperat forsterker e.l og forsinke signalet". JEG viste i allefall ikke om dette prob før jeg kjøpte skjerm, og jeg surfet litt i disse trådene på avforum for å finne hvilken skjerm som passet best...

JI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Litt useriøst innlegg etter min mening. Kan jo selvfølgelig være deler ved bildeprosessen som gjør at ting tar legre tid. Ellers ville jo alle hatt samme delay.
    Der er vi enige Manfred ;-)

JI

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    Eeeeh ... vet ikke om jeg helt enig i det :???: . Når Pioneer selv opplyser om at de har 30 - 70 ms delay, så VET de i allefall om problemet. Hvorfor da ikke lage en mulighet til å forsinke lydsignalet etter ønske?

Og ike minst, selgere bør opplyse: "Du, hvis du vil se på bilde samtidig som lyd, så må du kjøre lyd gjennom en seperat forsterker e.l og forsinke signalet". JEG viste i allefall ikke om dette prob før jeg kjøpte skjerm, og jeg surfet litt i disse trådene på avforum for å finne hvilken skjerm som passet best...
    Jeg er HELT enig i at det burde vært bedre opplysning rundt dette, og at TVer som ikke kan kompensere for forsinket bilde ikke burde vært solgt med innebyggete høytalere i det hele tatt. TVen kan jo uansett ikke bidra til å rette opp sync-problemer dersom du kjører lyd direkte fra en dvd til en forsterker, men lyd som kjøres gjennom TVen burde jo vært forsøkt syncet opp. Burde vel strengt tatt ikke være så forbanna vanskelig heller.

Jeg ville bare ha fram at det ikke er en bug at en TV har forsinkelse i bilde pga prosessering, men snarere en helt logisk konsekvens. At denne utfordringen kunne både vært opplyst om og håndtert bedre, er en helt annen sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten en ting som er litt irriterende med 436 (FDE) - og det er at kantene på siden er GRÅ når du ser TV i 4:3 format (alternativt svart/hvit video fra 4:3 signalet). Ingen som har funnet en måte å endre dette på? (ja har bladd litt i manualen)

Kjører også DVI->HDMI fra en media center PC, og har prøvd en del å få til 1:1 pixelmapping (eller dvs så nærme det lar seg gjøre) - uten å få dette til så langt. I MCE har du jo også en ATI settings (EAX 800 kort) men der kan du bare velge over eller underscan modes.

Er det noen som har fått til et bra resultat vha powerstrip? I så tilfelle, post dem her. I mitt hode skal det være mulig selv over DVI/HDMI bare man tuner 100% korrekt, men det kan jo være noe i teknologien i tunerboxen som gjør at dette ikke er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    Er forresten en ting som er litt irriterende med 436 (FDE) - og det er at kantene på siden er GRÅ når du ser TV i 4:3 format (alternativt svart/hvit video fra 4:3 signalet).
    Litt irriterende sier du. Meget irriterende vil jeg påstå! :shock: Vi må vel leve med at det er grått der, men jeg kan ikke fatte hvorfor Pio har valgt den fargen :-(

Jeg hadde en Thomson 32" vanlig widescreen-TV før min 436FDE, og da så jeg alle 4:3 sendinger i nettopp 4:3. Min Thomson bytta bilde og zoomte stort sett riktig etter hva som ble vist.

I min søken etter plasma før jul, oppdaget jeg med forskrekkelse dette med grå rammer når Pio viser 4:3. Når min bedre halvdel fikk se dette, var beskjeden "du får IKKE lov til å komme hjem med denne skjermen hvis vi skal sitte og se på disse grå feltene!!". Javel tenkte jeg, jeg får vel svelge denne kamelen da, for jeg VIL ha Pio 436FDE i hus. Så nå er det slutt på 4:3-visninger av dagsrevy++ i mitt hus, men sliter med å "godta" Wide visning av 4:3-bilder :x Trøster meg med at mer og mer vises i 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har meninger om hva som er penest av sidemontert eller under montert høytaler/e på pioneer 43" ? Og er det noe forskjelig i lyden å snakke om?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    noen som har meninger om hva som er penest av sidemontert eller under montert høytaler/e på pioneer 43" ? Og er det noe forskjelig i lyden å snakke om?
    for å være helt ærlig, synes jeg den er best uten høyttalere i det hele tatt.. Lydmessig skal de være ganske lik, ettersom hat pioneer har spesialdesignet underhøyttaleren slik at det høres ut som om at den er høyere montert..
    Personlig ville jeg kjøpt uten høyttalere, så det gjorde jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig den er penest uten høytalere...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har liksom det lille ekstra som jeg er på jakt etter.. et nøytralt men kult design.. den pianolakk-lakkerte(eller hva det nå er, kult er det) kanten runt tar bare kaka.. Synes høyttaler'ne som kan kjøpes med, tar fokuset bort fra disse fine kantene..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er vel sikkert noe alle er enig i...
    men om man ikke vil skru på f.eks forforsterker og 2 effektforsterkere hver gang man skal se på tv'en så må man nesten ha en høytaler.
    blir som å kjøpe et hengerfeste til en bil.. det er som regel ikke pent. Men det er der for å gjøre en jobb..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenpe
    Er forresten en ting som er litt irriterende med 436 (FDE) - og det er at kantene på siden er GRÅ når du ser TV i 4:3 format (alternativt svart/hvit video fra 4:3 signalet). Ingen som har funnet en måte å endre dette på? (ja har bladd litt i manualen)
    Jeg vil tippe den gråfargen er valgt for å bidra til så jevn slitasje på hele bildet som mulig. Tipper den fargen ligger veldig nære midten av kontrastspektret

Er helt enig i at svart hadde vært å foretrekke, men dersom du ser mye 4:3, med svarte dekkstriper, vil du jo etter en tid få trøbbel med ujevn slitasje.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet minus med å benytte høyttalerne til Pio, er jo at man da ikke får mulighet til å evt. forsinke/synkronisere lyden med bildet (Jfr tidligere diskusjon her)

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •