Offisiel Pioneer fde\xde tråd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 157
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt tidligere, FDE/XDE + htpc via hdmi funker som bare det .. MEN .. hvis du har høyttalerne til tv'n (PDP-S37), kan du få problemer med å få lyd i de. Dette er fordi FDE boksen ikke har optisk inn.
    Det jeg gjorde til kompisen min, var at jeg satte en slik i 'Input 3' og kobla den i pcn. Derretter satte jeg på "Analogue audio" på 'Input 3' og "Digital video". Da funka alt. Selv om jeg ville ha foretrukket optisk, ble han strålende fornøyd med dette iallefall. Tenkte jeg bare skulle nevne det for dere som ikke har xde/stereoanlegg o.l.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thyraven
    ehmm åssen setter jeg inn bilde klarer ikke med "sett inn bilde knappen" :-?
    kom iigjen nå ! Slend dem. Bruk http://imageshack.us/

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg en ny 436-XDE.. :razz:
    **GLEDE SEG** :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox360 på 506xde

bilde 1 "kameo"

Bilde 2 "kameo"

bildene er ikke så bra, ble uskarpe. er ingen fotograf for å si det sånn. skal prøve mer i morgen. kanskje noen bilder av king kong og NFSMW også

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nytteløst?

Håpløst å sende bilder, kom heller med fyldige beskrivelser av opplevelsen..

Intet digital kamera klarer å fanger og rettferdig beskrive et bevegende bilde på en lcd\plasma skjerm..

Når det er sagt kan jeg si at NFS MW rocker på 436 min..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05

Intet digital kamera klarer å fanger og rettferdig beskrive et bevegende bilde på en lcd\plasma skjerm..

har du hatt problemer med etterslep på speedometer og minimap og sånn?

kamera jeg bruker koster vist rundt 15000 så det skal være ganske bra. bare jeg som ikke kan ta bilder. er nok mulig å få meget bra bilder

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spillopplevelse..

Kan ikke si at jeg har merka noe etterslep..
    Når vi først testa nfs på en av de første maskinene som ble solgt ut av vår butikk fikk jeg en følelse av etteslep generelt i bildet, men på min box merker jeg ikke noe til dette.. Skulle likt å vist om det er endra noe på den jeg har i forhold til de første som kom til norge..

Dessuten så går det så fort at jeg rekker ikke tenke over sånt, men har ikke merka noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg har merka noe etterslep..
    Når vi først testa nfs på en av de første maskinene som ble solgt ut av vår butikk fikk jeg en følelse av etteslep generelt i bildet, men på min box merker jeg ikke noe til dette.. Skulle likt å vist om det er endra noe på den jeg har i forhold til de første som kom til norge..

Dessuten så går det så fort at jeg rekker ikke tenke over sånt, men har ikke merka noe..

det kommer jo selvfølgelig an på spilletiden din, hadde ett lengre spille scenario 1. juledag. da ble det vist noe etterslep på den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    ..og som om ikke problemet mitt med støy fra skjermen var nok :-x. I sted da jeg så på dagsrevyen (Lyse bredbånd), begynte jeg jaggu å observere lipsync-problemer også...

Er dette også et kjent problem på 436 FDE/XDE? Og hva er botemidlet her når jeg ikke har en receiver med delay? Jeg kjører audiokabler rett fra Lyse-dekoder til receiver (ikke fra Pio-tuner til receiver). Kan dette ha betydning?
    Bildet er forsinket pga diverse prosessering, og ifg Pioneer varierer dette mellom 30 og 70ms, avhengig av kilde og medium. I likhet med deg, har jeg receiver uten delaymuligheter.

Jeg endte opp med å bestille en digital delayboks fra Felston, som lar deg kjøre to digitale kanaler gjennom, med individualt oppsett av delay for hver av dem. Du kan også lagre 6 preset delays for hver kanal. Jeg er generelt veldig fornøyd, digg å slippe å irritere seg over sync trøbbel, selv om det betyr en ekstra boks, en ekstra fjernkontroll etc etc. Ja ga ca 1500 for min om jeg husker riktig

btw, problemer med lip sync kan da umulig være begrenset til Pioneer... alle (?) moderne TVer har jo en del bildeprosessering som nødvendigvis tar mer enn 0 tid, og da er jo forsinkelse uunngåelig. Kjøpe lcd eller plasma, med planer om å bruke lyd man ikke kan justere/forsinke, ville jeg sterkt fraråde, med mindre man er ekstremt lite varsom for slikt. Jeg sliter med feil helt ned på 5-10ms, og feil i størrelse 30-70 er bare ikke til å leve med

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan en kjøpe et produkt til titusenvis av kroner for så å oppleve at det har lipsync problemer og må "kjøres inn" i 200 timer? Jeg har null slike problemer med min LCD TV som kjører TV inn først via en Canal Digital Tuner boks, deretter inn i en HTPC og deretter inn i DVI-porten på en LCD TV. Lyden går ut fra PC'en via SPDIF (optisk kabel) og inn på en Dolby surround processor og deretter ut til 2 utgangsforsterkere. Alt dette uten noen lipsync issues. Hvorfor skulle en da godta lipsync problemer med Pioneer sine plasma toppmodeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvordan kan en kjøpe et produkt til titusenvis av kroner for så å oppleve at det har lipsync problemer og må "kjøres inn" i 200 timer? Jeg har null slike problemer med min LCD TV som kjører TV inn først via en Canal Digital Tuner boks, deretter inn i en HTPC og deretter inn i DVI-porten på en LCD TV. Lyden går ut fra PC'en via SPDIF (optisk kabel) og inn på en Dolby surround processor og deretter ut til 2 utgangsforsterkere. Alt dette uten noen lipsync issues. Hvorfor skulle en da godta lipsync problemer med Pioneer sine plasma toppmodeller?

skjønner dine tanker om lipsync, men at plasme må "sees" inn er innlysende, fosfor er jo helt noe annet en LED lys som LCD har

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_strann
    Har bestillt meg en ny 436-XDE.. :razz:
    **GLEDE SEG** :-P
    Det bør du :smile: har hatt min i 3uker nå å er meget fornøyd! Hvor bestilte du å hva skal du betale for den?

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/lepo

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytteløst ??? Samma det, bare post bilder. Er jo ingen som poster bilder av oppsettene sine her på forumet ??? Merkelig..

Ps: Ikke ta bildene så nærme skjermen, vis hele skjermen med xbox 360. Slå av blitsen, still inn hvitbalansen kan hjelpe.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få se litt 436xde'er da =)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Det bør du :smile: har hatt min i 3uker nå å er meget fornøyd! Hvor bestilte du å hva skal du betale for den?

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/lepo
    wow, nice lepo ! Jeg spør deg det samma som du spør om jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    wow, nice lepo ! Jeg spør deg det samma som du spør om jeg
    kjøpte min på Nordby digital for 30k :-D
    Ser forøvrig mange som skriker om innbrenning men dette har ikke jeg merket noe til!
    Gled deg sier jeg bare!

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Bestilte fra Elprice.. :|
    Men får mva fradrag i tillegg til et allerede strålende tilbud, så den kommer på 26.000,- (originalt 33.995) Prisen er inkl. veggfeste da =)
    Så jeg hadde vel strengt tatt ikke tjent så mye på å importere fra Sverige..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janmb
    Bildet er forsinket pga diverse prosessering, og ifg Pioneer varierer dette mellom 30 og 70ms, avhengig av kilde og medium. I likhet med deg, har jeg receiver uten delaymuligheter.

Jeg endte opp med å bestille en digital delayboks fra Felston, som lar deg kjøre to digitale kanaler gjennom, med individualt oppsett av delay for hver av dem. Du kan også lagre 6 preset delays for hver kanal.
    Jeg Googlet litt og regner med at du snakker om Felston DD540 Digital Audio Delay? Ser interresant ut, men jeg er usikker på om jeg kan bruke den. Min Lyse-dekoder (Kreatel "ett-eller-annet", tror det er STB 501") har SCART, phono og S/PDIF utganger. Er S/PDIF samme type utgang som DD540 har? Tviler også på at min Technics AV Receiver SA-AX6 har digitale innganger... Det lukter ny receiver en gang i fremtiden ..

Sitat Opprinnelig postet av janmb
    btw, problemer med lip sync kan da umulig være begrenset til Pioneer... alle (?) moderne TVer har jo en del bildeprosessering som nødvendigvis tar mer enn 0 tid, og da er jo forsinkelse uunngåelig. Kjøpe lcd eller plasma, med planer om å bruke lyd man ikke kan justere/forsinke, ville jeg sterkt fraråde, med mindre man er ekstremt lite varsom for slikt. Jeg sliter med feil helt ned på 5-10ms, og feil i størrelse 30-70 er bare ikke til å leve med
    Mye fornuft i det du her skriver, men jeg synes likevel det er rart at Pio ikke har løst problemet. Ja, jeg skjønner at det tar tid å prosessere og vise bilde-signalene, men det må da være mulig å synkronisere dette i SW i Pio-tuneren/skjermen?? Jeg kan godta at vi kan få usync hvis vi ser på bildemateriale hvor bildesignal går direkte til Pio, og lyd går direkte til receiver (f.eks DVD). Det rare er at jeg IKKE klarer å oppdage feil i lipsync når jeg ser DVD. (Testet i går på Pelle Politibil av alle ting, siden de der snakker norsk).

Jeg sliter mest med feil lipsync når jeg ser TV2, og som sagt kjører jeg SCART fra Lyse-dekoder til Pio-tuner, og lyden tas videre fra Pio-tuner til receiver med phono.

Jeg leste et sted at Pio har lagt inn et default delay (husker ikke om de omtalte 5'te eller 6'te generasjon), og jeg flyttet derfor mine phono-kabler fra Lyse-dekoder til Pio-tuneren. Jeg klarer ikke å se/høre forskjell på de 2 oppsettene...like lite sync kan man si.

Har dere flere betraktninger rundt dette? Skulle gjerne likt å vite mer om hvorfor enkelte kanaler gir bedre sync enn andre også...

mvh
    JI

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser?

Er det mange som kjøper tv med mva fradrag?? Når folk snakker om priser langt under det som er faktisk mulig å selge de for i butikk uten tap så begynner jeg å lure..30 lapper for en 436XDE er latterlig billig..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c0n05: Uten å starte noen prisdiskusjon, så finner du som regel gode priser på AVnytt.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •