Offisiel Pioneer fde\xde tråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 157
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer pc

Oxymo.. Les post nr #2 i denne tråden..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er noen flere som har lagt merke til dette. Det er iallefall tilfelle på min 506XDE sammen med 868(HDMI).
    Hvis jeg kalibrerer XDE'n med DVE på "Bruker" så ender jeg opp med farge på -2.
    Hvis jeg derimot kalibrerer på "Film" så ender jeg opp med farge på +5.
    Synes faktisk fargene på "Film" er noe mindre pågående hvis derer skjønner hva jeg mener... F.eks. så blir ansikter mer naturlig etter min mening, dette gjelder særlig på parabol fra scart RGB. Vel, vær iallefall oppmerksom på at farger osv. kan variere mellom de ulike preset'ene så en kalibrering med DVE e.l. er å anbefale.
    Flere med samme erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering IR mottager - XDE/FDE

Hei,

hvor sitter IR mottageren på en XDE? På den separate tunerboxen eller i selve TVen (eller begge steder?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR mottageren er på tven

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HMm

Har lest post nr #2 men er det blitt gjort på en fde modell, vet flere har gjort det med XDE. Han på den lokale elektro sjappa mener at det ikke gikk med fde versjonen, men var ikke sikker.
    Håper jeg ikke irreterer noen med slike spørsmål. Er bare surt og finne ut at det ikke funker når jeg har kjøpt den. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer med analogt kabel-tv signal noen? Til fde/xde altså.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oxymo
    Har lest post nr #2 men er det blitt gjort på en fde modell, vet flere har gjort det med XDE. Han på den lokale elektro sjappa mener at det ikke gikk med fde versjonen, men var ikke sikker.
    Håper jeg ikke irreterer noen med slike spørsmål. Er bare surt og finne ut at det ikke funker når jeg har kjøpt den. ops:
    Det funker det, de fikk det til på den andre posten...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er prisen på Pioneer PDP50XDE gått ned i Sverige (benytt AVnytt for siste pris), men hadde lyst å bestilel den sammen med en Piopneer DVD opptager, men ingen av de normale modellene har DHMI utgang...eneste som ahr det er toppmodellen til 14000 kr og det er litt for drøyt.

HDMI er vel viktig å ha i dvd spilleren når det er snakko m å kjøpe en 50" høykvalitets plasma......er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haka med FDE iforhold til XDE er mangel på VGA-inngang synes jeg.
    Ikke iforhold til bruk av pc og internett på flatskjerm, men muligheten for å laste ned og leke med å kjøre HD på flatskjermen via pc og VGA.

Noen som vet om at hvis man xbox360 så kan den ivareta det behovet og klare å kjøre HD klipp fra 360 til flatskjerm via component inngang?
    Skjønner at det isåfall må være HD klipp som er lastet ned via xbox Live på harddisk og kjøres direkte fra 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Støy" fra 436FDE

Hei dere
    Julenissen kom litt sent hos meg og jeg fikk min lenge etterlengtede Pio436FDE 30.des :-)

Bildekvalitet står så langt til forentningene (selv med SCART både fra DVD og Lyse dekoder), men en ting plager meg litt: Støy fra skjermen! :? Å bruke ordet støy er mulig å overdrive, men skjermen lager såpass lyd at det ikke er noe problem å høre den når jeg sitter ca 3m unna og ser TV med lite lyd på. Står jeg nær skjermen høres lyden godt. Lyden er en slags "elektronikklyd", en lav summing. Lyden forsvinner når skjermen viser et svart bilde (f.eks før en film starter) og lyden kommer umiddelbart når noe annet enn svart vises (f.eks den grønne Lucasfilm-logoen før StarWars-filmene starter)

Er dette normalt og noe jeg dessverre må leve med?

mvh
    Jan Inge

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transistor støy?

Om jeg ikke tar grådig feil er dette transistor støy. Opplever akkurat det samme selv, varierer etter lysstyrken i tv. Dette er vel trolig en konsekvens av teknologien, så om ingen kommer med forlag til forbedring må du vel leve med det som oss andre.. Har du prøvd å sette på ferittkjernene på strøm kablen? Noen som sier det hjelper, har ikke prøvd selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Har du prøvd å sette på ferittkjernene på strøm kablen? Noen som sier det hjelper, har ikke prøvd selv..
    Hei, og takk for svar.
    Jeg har ferittkjernen på strømkabel ja, men kan ikke si om det endret noe da jeg satte den på med det samme. Jeg tipper at denne ferittkjernen ikke har betydning siden støy varierer med hva som vises.....

Noen andre som har kommentarer her? Er dette noe ALLE plasmaer har?

JI

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er så å si støyfri. Må nesten legge øret oppå toppen av skjermen for å høre summinga. Hadde 435 før som var mye værre (spesielt på HDMI-inngangen).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant nettopp denne svenske tråden på minhembio.com, og ser at dette er et kjent fenomen. dnobelius skriver i innlegg #66 på side 3 at han fikk fjernet støy ved å slå av PureCinema....

Blir spennende å prøve :-P

JI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Farveinnstilling

Har en 436xde,men synes det blir for mye farver på NRK1.Også delvis andre kanaler synes jeg er i det meste,men spesielt NRK1.Har farve stillt på -7.Har samsung paraboldekoder,og fikk satt opp med noe av de beste kabler da jeg fikk den innstalert.Det er vel spesielt bilder fra studio,da også tv2 som blir for mye farve på,når bildet kommer fra uteopptak og dev.annet synes jeg den er topp,Noen med tips.Har dynamisk kontrast på middels høy,skarphet+4,kontrast på 38.Noen med enkle tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Nettopp montert, er veldig fornøyd, men må nok ha meg surround anlegg nå med audio delay, visste ikke at jeg ville bli irritert på lyd/bilde sync det men det har jeg altså.
    Dersom du ikke har delaymulighet på anlegget ditt, kan Felston delaybokser anbefales... kostor jo noen kroner, men billigere enn å kjøpe ny receiver, og fungerer helt utmerket.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    Jeg fant nettopp denne svenske tråden på minhembio.com, og ser at dette er et kjent fenomen. dnobelius skriver i innlegg #66 på side 3 at han fikk fjernet støy ved å slå av PureCinema....

JI
    Den tråden gjelder 435. Ikke noe kjent fenomen på 436.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var slik støy på min 434 og er slik på min 506, dog en del svakere støy nå.
    I tillegg er det nesten umulig å høre vifta i mediareceiveren nå.

Jeg har skiftet fra 1-krones paraboldekoder til force 536, og har ikke opplevd lipsyncproblematikk etter dette. Egentlig litt merkelig ettersom bildeforsinkelsen burde skyldes skermen og ikke dekoderen..

Jeg vil tro alle plasmaer har problem med slik "elektronikksumming" fra panelet, mer eller mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp ikke noe :-(
    Så litt på Kill Bill Vol 1 i sted. Under "rulleteksten" i starten veksler det mellom helt svart bilde til hvite tekster. Partiet har rolig musikk, og her hører jeg denne summingen slå seg av og på i takt med svart / ikke-svart bilde .... siiinnsykt irriterende!

Selger fra Euronics skal jaggu få komme å høre på dette .... kan IKKE være normalt

JI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.
    Jeg har ferittkjernen på strømkabel ja, men kan ikke si om det endret noe da jeg satte den på med det samme. Jeg tipper at denne ferittkjernen ikke har betydning siden støy varierer med hva som vises.....

Noen andre som har kommentarer her? Er dette noe ALLE plasmaer har?

JI
    Jeg har en flunka ny 506 XDE som enda ikke har gått 200 timer (finnes det noen måte å se hvor mange timer skjermen faktisk har vært på via noen skjulte menyer?) og denne støyer veldig på lyse / hvite bilder.

Dette er veldig irriterende når en feks fyrer tv midt på natten og ikke har noe særlig lyd på for ikke å vekke andre i huset (vanlig analog kabel signal som kilde). Jeg har også montert på ferittkjernen uten forskjell. Kanskje en "strømrenser" ala Monster eller lignende kan være noe å teste?

Jeg trodde ikke det var mulig å lage en så bra skjerm og jeg er sinnsykt fornøyd med bildet men denne støyen plager vettet av meg. Med en så bra skjerm så skal jeg nok klare å leve med det om det er en konsekvens av teknologien og ikke noe jeg kan gjøre men det er relativt høyt og ekstremt plagsomt! Spesielt når man er fra før vant til en 'vanlig tv' som aldri har laget et pip under bruk Flere med tips/erfaringer?

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •