Scart - hva og hvor... litt hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart - hva og hvor... litt hjelp?

Som leserne her sikkert har fått med seg er jeg (ulykkelig?) eier av en Hyundai LCD-tv. Jeg har UPC kabel-tv, via en dekoder som gir ALLE kanaler - det går til denne boksen en vanlig antenne kabel - og ut fra boksen og til TVen går det både antenne og scart (har den på Scart RGB 1). Fra DVD til TV har jeg også scart (har den på Scart RGB 2). Spilleren er en Sony DVD fra to-tre år tilbake og støtter bl.a. ikke progressiv scan og har heller ikke RGB eller DVI eller hva annet måtte være av inn- og utganger.

Mine spørsmål:

1. Hvor får jeg tak i en Scart som gjør bildet bedre enn min 98,- Scart. Jeg snakker her om kabler til under 500,-.

2. Vil det lønne seg å kjøpe en ny DVD-spiller for å få bedre bilde? Vil jeg se forskjell fra i dag mht. progressiv scan osv? Og hvilke utganger bør spilleren ha?

3. Kan noen anbefale en spiller i budsjettklassen (- 1000,-) som lever opp til overnevnte funksjoner?

4. Hvilke tilkobling gir best bilde a) for DVD og b) for dekoderen? Vil jeg merke forskjell på UPC-signalet med en dyr Scart?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer DV-380

Jeg har en Pioneer DV-380 som jeg kjører progressivt scan over componet kabel mot min Viewpia 37'. Bildet blir betydelig bedre ved prog scan og nevnte kabel ja. Den fungere bra og koster pr dato ca NOK 700,- på Elkjøp. Kan absolutt anbefales.

Eller får man spillere med HDMI utgang for rundt 1500,- (Hitachi)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare spørre deg amorino, etter ditt utsagn:
    Sitat Opprinnelig postet av amorino
    Jeg har UPC kabel-tv, via en dekoder som gir ALLE kanaler
    Hva slags dekoder bruker du da? Motorola'en er jo noe dritt... Spurt UPC, men de påstår ingen andre vil fungere.

Øyvind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •