Pioneer PDP-436FDE og tilkobling av PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-436FDE og tilkobling av PC

Jeg venter i spenning på denne plasmaen som jeg har bestilt, en Pioneer PDP-436FDE (http://pioneer.no/no/product_detail....my_id=429-933).

Av økonomiske grunner stod jeg over XDE-utgaven, selv om PC-inngang kunne vært bra. Hva er beste alternativ for å koble til bærbar PC for å se film fra FDE-utgaven?

Vil det om man kobler til via SVHS (har slik utgang på PCen) først bli skalert ned til PAL av PCen og så skalert opp igjen (interpolert) til 1024x768? På sikt er det jo svært aktuelt å vise HD-materiale fra PCen, samt kanskje også teste noen spill.

Intuitivt skulle jeg tro at det beste ville vært å få kjørt 1024x768 rett fra PCen til plasmaen. Er det mulig? Finnes det noen fornuftig USB -> HDMI (eller annen egnet tilkobling) sak f.eks.?

Ser også at "min" utgave kun har en stk HDMI, finnes det kurante switcher/t-ledd for slike som man evt. kan bruke i front dersom man på et tidspunkt skulle få en PS3 e.l.?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes DVI -> HDMI kabel du kan bruke. Det er forøvrig litt problemer med PC til 436FDE. Sjekk de andre trådene om dette både under TV-apparater og HTPC kategoriene.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om innbrenning.... noe produsentene hevder er et tilbake lagt stadie for plasma men som forstatt er et problem. Bare sjekk en annen tråd her på forumet.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Here we go again..

http://avforum.no/forum/tv-apparater/27270-obs-til-alle-som-kj-rer-pioneer-pc.html <- pioneer og pc

Innbrenning er en ulempe, ikke et problem, tilnærmet all midlertidig innbrenning kan fjernes om man er tålmodig nok.

Har spilt need for speed noen dager nå og har et speedometer i hjørner, men det forsvinner etter kort tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for input. Har lest de andre trådene, men...

...har likevel mange ubesvarte spørsmål igjen:

- er det noen som har erfaringer med tilkobling av bærbare pcer til denne modellen? (min bærbare har ATI Mobility Radeon 9600 Pro grafikkort)

- er det noen som har generelle betraktninger om svhs-signaler og oppløsning (se over)? Gjerne i form av lenker til beskrivelser/tråder om dette slik at det ikke må gjentas.

- det finnes ingen usb-baserte "skjermkort" til digital overføring til hdmi? hva med t-ledd/koblingsbokser for hdmi?

venter svært spent på tven og gleder meg! skal være nøye med innkjøringen og forsøke meg etterhvert på å optimalisere oppsettet. hvis man ikke vil leie inn folk, hva er beste howto-lenke på dette?

takk igjen for input!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •