LG 42PM1M - ny plasma monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PM1M - ny plasma monitor

Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg LG MZ-42PM12X, men denne modellen har det vært mer eller midre umulig å oppdrive i lang tid. Den er vel nå uansett litt utdatert, da nye paneler har kommet.

Er det noen som kjenner til LGs siste generasjon plasma monitorer? Altså ikke TV, men monitor. Siste generasjon TV (HD Ready) fra LG er vel PX4R/PX5R, men har ikke behov for tuner og høytalere. Kommer jo til å bruke digital tuner og surround anlegg med høytalere likevel, samt at designet etter min smak er like bra på monitorene. Lavere pris er heller ikke å forakte...

Etter litt søking på Google fant jeg at LG har kommet med en modell som heter 42PM1M (og 50PM1M). Ser for meg ut til at det er samme 10 bits panelet som i PX4/5R, samt "new XD Engine" osv, altså tilsvarende bildeprosessering. Noen som kan bekrefte dette? Finner ingenting på LGs egne sider. Kanskje den vil ha en annen betegnelse i europa? Finnes for salg på svenske nettsteder, men ikke på lager, ei heller forventet leveringstid.

Her er link til en Australsk annonse på ebay for denne modellen: http://cgi.ebay.com.au/LG-42-HIGH-DE...QQcmdZViewItem

Sendt en mail til LG også, men ikke fått noe svar enda. Noen som har peil?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye interesse for denne nei... Vel, jeg kan jo likevel informere de som måtte være interesserte i litt info at de svenske nettsidene til LG nå har info om skjermen: http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...&model=NOTHING

LG sier selv at den er klar for levering rundt 25. januar, men det er vel som alltid litt usikkert. Som det står, og som de bekrefter på mail, er PM1M bygd tilsvarende PX4/5R TV'ene, men uten tuner og høytalere.

Sitat LG:

Hej

Det stämmer att det kommer en efterträdare till MZ-42PM12x som heter 42PM1M

Den delar samma plattform som 42PX5R.

Informationen släpar lite på vår hemsida då produkten faktiskt inte officiellt lanseras fören nu i dagarna. Vissa distributörer har redan släppt ut infon men vi kommer inte att kunna leverera innan jul,

Hur som helst titta in på webben i slutet på veckan så finner du all info
    Synes dette høres lovende ut, med tanke på de positive tilbakemeldingene som foreligger på PX4/5R.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen. Jeg har også lyst til å kjøpe en ren monitor neste gang jeg skal kjøpe plasma. Om det blir LG vet jeg ikke, men.

Men er egentelig disse monitorene billigere enn "de vanlige"? Jeg ble litt skuffet over det når det gjaldt Panasonic, for da AVShop fortsatt solgte monitorene deres, var de dyrere enn de 'vanlige' med tuner etc., mener jeg å huske. Men det er vel forståelig, i og med at det selges mye mer av de med tuner, pluss at monitorene vel stort sett blir kjøpt av firmaer, som har et visst sted fullt av penger.

Men om en monitor i tillegg kunne være billigere ville det vært enda en bonus for meg, siden jeg ikke har bruk for alt dilldallet som kommer med en vanlig TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG sine monitorer er i alle fall en del billigere enn TV'ene deres. Forrige modell, 42PM12X, kostet ca. 17.000 kr på en norsk nettbutikk. Ved kjøp fra sverige kunne man få dem helt ned i 15.500 NOK + shipping. Ville forundre meg om prisen stiger på kommende modell. Fordelen med LG fremfor Panasonic er at den har alle inngangene på plass, ingen innstikks-kort som må kjøpes.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: vær vennlig forhold tråden teknisk, og opprett heller en ny tråd under "pris -og produktjakt". På forhånd takk!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skjermen så interessant ut. Jeg liker utseendet, og spesifikasjonene ser jo ålreite ut.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser veldig interessant ut, har bestilt meg en PX4 som jeg får rett over nyttår.

Regner med at billedkvaliteten på denne er lik PX4 - så det skal bli interessant å se - hyggelig pris også (fra se).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •