Innbrenning på Pio 436 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bobleplast
    OBS:Pioneer sin nyeste 43 tommer modell har hatt et problem med programvaren i første opplag, noe som øker innbrenningsfaren. Oppdater denne programvare til nyeste versjon ved å sende hele skjermen til service så bør ikke faren være større enn med Panasonic. Antar fleste som klager på Pioneer her inne har versjon 1 av denne programvaren. Problemet gjelder ikke 50 tommeren.
    Vel etter 4 dager med min pioneer 506xde har jeg nå fått brent inn speedometer og minimap fra spilling av need for speed : most wanted, kun etter korte perioder med spilling (rundt 4-5 timer av gangen). veldig trist at dette skjer med en tv du betaler 45000 kr for. men håper deres råd her hjelper meg å få det vekk igjen (satt på snøbildet nå) bør jeg kjøre med høy kontrast på snøbildet for å få vekk det innbrente fortere eller skal jeg senke kontrasten og lysstyrken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thyraven
    Vel etter 4 dager med min pioneer 506xde har jeg nå fått brent inn speedometer og minimap fra spilling av need for speed : most wanted, kun etter korte perioder med spilling (rundt 4-5 timer av gangen). veldig trist at dette skjer med en tv du betaler 45000 kr for. men håper deres råd her hjelper meg å få det vekk igjen (satt på snøbildet nå) bør jeg kjøre med høy kontrast på snøbildet for å få vekk det innbrente fortere eller skal jeg senke kontrasten og lysstyrken?
    Har ikke noe svar på det du spør om. Men jeg kunne tydelig se merker etter tekstefeltet på min etter et par hundre timers bruk (43xde). Etter bytte til oppgradert software og noen hundre timers bruk til, så finnes det ikke antydning til noen slike "defekter" i hele tatt. Og jeg har kun brukt den som vanlig uten å kjøre på med noe "snøbilder".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YZF
    Har ikke noe svar på det du spør om. Men jeg kunne tydelig se merker etter tekstefeltet på min etter et par hundre timers bruk (43xde). Etter bytte til oppgradert software og noen hundre timers bruk til, så finnes det ikke antydning til noen slike "defekter" i hele tatt. Og jeg har kun brukt den som vanlig uten å kjøre på med noe "snøbilder".

Har snakket med pioneer, og software feilen gjelder ikke for 50" skjermene, de sa også at jeg hadde fått feil produkt hvis jeg hadde spurt om en tv til spilling (noe som jeg gjorde) fra butikken sin side. så de var villig til å hjelpe meg med en retur på tv'n hvis jeg ønsket. men problemet er at jeg ikke vet om jeg ønsker. å gå fra en nydelig tv som dette til en LCD som jeg vel ikke for i 50" og blassere farver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 436xde for et par dager siden, hvordan sjekker jeg enklest om det er gamle eller nye softwaren?
    Produsert i Oktober står det på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne visst hvordan sjekke om man har ny eller gammel sw jeg også.

Har dog ikke hatt antydninger til noen form for innbrenning enda i det hele tatt, men så er jeg rimelig forsiktig i forhold til dette også. Har ikke brukt tv'en til noe spilling enda, men har hatt en og samme tv-kanal stående på noen timer, uten at jeg klarer å se det minste spor av logoer etc etterpå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Fikk min 436xde for et par dager siden, hvordan sjekker jeg enklest om det er gamle eller nye softwaren?
    Produsert i Oktober står det på den.
    Jeg tror den eneste muligheten er å ringe Pioneer og spørre. Da må du ha serienummeret klart. Det finner du oppe på høyre side bak (sett mot fronten av skjermen). NB: det er skjermens serienummer og den softwaren som ligger i den - og ikke i elektronikkboksen - det dreier seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thyraven
    Har snakket med pioneer, og software feilen gjelder ikke for 50" skjermene, de sa også at jeg hadde fått feil produkt hvis jeg hadde spurt om en tv til spilling (noe som jeg gjorde) fra butikken sin side. så de var villig til å hjelpe meg med en retur på tv'n hvis jeg ønsket. men problemet er at jeg ikke vet om jeg ønsker. å gå fra en nydelig tv som dette til en LCD som jeg vel ikke for i 50" og blassere farver.
    Da tror jeg at du bør bruke "snøtrikset" for å forsøke å bli kvitt problemet. En annet ting du kan gjøre er å ta pauser i spillingen (vilket du vel gjør underveis?) og la skjermen stå på en TV-kanal (bruk gjerne antenneinngangen og velg skjermformat som gjør at du får bilde på hele skjermen) i pausen. Eventuelt en "snøkanal".

Så vidt jeg har forstått så skal det ikke så mange minuttene med et annet signal innimellom, for å avhjelpe på dette problemet.

Og så har du sikkert godt av det selv også :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •