QPVision QPV37 LCD-HD05 vs Viewsonic N4060w vs tykk-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QPVision QPV37 LCD-HD05 vs Viewsonic N4060w vs tykk-tv

Lurer på å kjøpe flat-tv. Har sett på QPVision QPV37 LCD-HD05 og Viewsonic N4060w (og hundre andre tv-er). Synes konklusjonen er at tv-er som ikke koster skjorta ikke holder mål :? Virker også som at LCD og Plastma ikke er like bra som de gamle tv-ene. Er dette riktig? Dersom jeg ønsker meg en bredskjer som viser gode tv-bilder og dvd-filmer, kan jeg velge en av disse to tv-ene, eller kan jeg like godt kjøpe en "tykk-tv"?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stol på øynene dine, en god "tykk-TV" (hehe) gir fortsatt meget bra bilder. Billigere er det også, enda du får nesten en hel kubikk ekstra. For ditt bruk med vanlig TV og DVD er vel muligens Panasonic PA50 plasma det beste på flatskjermmarkedet.

Velkommen til forumet forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grousehunter
    Lurer på å kjøpe flat-tv. Har sett på QPVision QPV37 LCD-HD05 og Viewsonic N4060w (og hundre andre tv-er). Synes konklusjonen er at tv-er som ikke koster skjorta ikke holder mål :?
    Jeg prøver en Qpvision 37" LCD nå. Den er flott med PC over DVI (med Gforce 6600). Native 1366x768. Men på TV (over MCE) er den etter min mening ikke bra. For mye etterslep. Har sett på kvinnehåndball, og raske bevegelser er helt elendig. Kontrast er vel som ventet med LCD, men har sett at LG har bedre kontrast. Synes LG's fiolette bakgrunn er mindre bra. Kommer ikke til å beholde Qpvision, og vurderer Samsung. Bare synd at denne ikke fungerer med PC signal over DVI. Blir litt håpløst dersom jeg må bytte kilde hver gang jeg går fra MCE til Windows. Eller??

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    Jeg har qpv. tven! den er jeg veldig fornøyd med!.. merkelig at du får etterslep..? har ikke noe sånt på mitt+ at det er jo 8ms på det og! Jeg anbefaler denne tv`en varmt! Jeg hadde egentlig tenkt til å selge det(til fordel for pj.) men så syns jeg at denne tv`en ga meg så mye, at jeg ville beholde den! Denne støtter alt av hd og har nesten alt av innganger!!:razz: På film er den strålende(etter en del timer med kalibrering), men den krever ganske heavy dvd spiller! Med hd, er bildene 100%perfekte!! jeg trodde ikke mine egne øyner!:-PSomsakt anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tvilsomme regnestykke er som følger:

Jeg vurderte en "tykk-TV" sammen med HD-Ready og ikke HD-Ready flatskjermer, plasma og lcd. Som det blir sagt her så tar en tykk tv opp vel 1 kvadratmeter. Her jeg bor er kvadratmeter prisen på leiligheter i overkant av 20 000. Dermed kan en flatskjerme som kan henges på veggen koste 20 000 mer uten at det "koster" mer... øhh

WAF er i alle fall priceless!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omforladels, QPVision, omforladels.... Satte av store deler av dagen idag for å forsøke å finne ut hvorfor jeg ikke var fornøyd med QPV 37" LCD. Et par timer med Google satte meg på det riktige sporet. For det første hadde jeg gamle drivere til mitt Gforce 6600-kort. Oppdaterte til siste offisielle driver, men resultatet ble om mulig enda værre. Fant da frem til beta drivere på Nvidia's sider. Da ble bildene ganske bra. Men jeg brukte PowerDVD dekoder, så jeg tenkte at Nvidia's Purevideo dekoder måtte være bedre. Etter å ha lastet ned denne, ble bildene mye bedre, men var plaget av flikker hvert 10-20 sekund, samt endel bildefeil. Ny time med Google. Så viste det seg at for å fikse dette, måtte man sette deinterlace til auto istedet for smart som er default i Purevideo-dekoderen. Da ble det saker. Er nå kjempefornøyd med skjermen!! Men jeg lurer på hvor mange som setter skylden på skjermprodusenten for alt som har med dårlige bilder å gjøre.. Koste meg med Nobelkonserten med fantastsik show og bilder. Dette blir gøy. (Til og med røyken fra brannen i London var nyansert. Idag tidlig var det en ensfarvet grå klump!). Kan anbefale QPV på det varmeste.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    hei!
    Jeg har qpv. tven! den er jeg veldig fornøyd med!.. merkelig at du får etterslep..? har ikke noe sånt på mitt+ at det er jo 8ms på det og! Jeg anbefaler denne tv`en varmt! Jeg hadde egentlig tenkt til å selge det(til fordel for pj.) men så syns jeg at denne tv`en ga meg så mye, at jeg ville beholde den! Denne støtter alt av hd og har nesten alt av innganger!!:razz: På film er den strålende(etter en del timer med kalibrering), men den krever ganske heavy dvd spiller! Med hd, er bildene 100%perfekte!! jeg trodde ikke mine egne øyner!:-PSomsakt anbefales!
    8ms hakke en pøkk med etterslep å gjøre. Dette er noe de desperat prøver å få oss til å tro for å få oss vekk fra det faktum at det som oftest er prosessoren som ikke holder mål. Jo værre bilde og jo mere bevegelse jo værre etterslep. Typisk problem på billig lcd skjermer. Er innmaten kjapp nok holder det faktisk med nesten 16ms på selve skjermen. Greit at du er fornøyd med din men vil bare sette ting klart slik at ikke enda flere missforstår og tror at det er kun slike ting som papirkontrast og skjermhastighet som betyr noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baffen
    Mitt tvilsomme regnestykke er som følger:

Jeg vurderte en "tykk-TV" sammen med HD-Ready og ikke HD-Ready flatskjermer, plasma og lcd. Som det blir sagt her så tar en tykk tv opp vel 1 kvadratmeter. Her jeg bor er kvadratmeter prisen på leiligheter i overkant av 20 000. Dermed kan en flatskjerme som kan henges på veggen koste 20 000 mer uten at det "koster" mer... øhh

WAF er i alle fall priceless!

To meget gode argumenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •