LG 42PX5R kontra Pioneer XDE43 !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PX5R kontra Pioneer XDE43 !

Er det noen som har erfaring/testa ut disse to skjermene mot hverandre ??
    Trodde det skulle komme en test i Lyd & Bilde nr.12 (iflg. nr.11), men ikke sett snurten.....
    Erfaringer med LG`en ??

Vurdere å kjøpe julegave til meg selv..... :-D

Mvh

Sip

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436 takler ikke bevegelse i bildet....

Så 436FDE mot PX4R som har samme bildekvalitet som PX5 i dag. Koblet opp med component og 720P fra HD parabol. Det ble vist fotballkamp og jeg hadde egentlig bestemt meg for en 436 inntil jeg oppdaget at Pioneer fortsatt ikke talker bevegelse.. Bildet hakker fortsatt like mye som tidligere modeller.
    På PX4 derimot var det ikke antydning til hakking/etterslep.

Skal sies at pioneeren var litt skarpere på rolige bilder men det hjelper ikke. Blir ikke noe pio på meg ihvertfall.

Og ja til dere som har skjermen, justerte på bildet og satte den til 75HZ.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Så 436FDE mot PX4R som har samme bildekvalitet som PX5 i dag. Koblet opp med component og 720P fra HD parabol. Det ble vist fotballkamp og jeg hadde egentlig bestemt meg for en 436 inntil jeg oppdaget at Pioneer fortsatt ikke talker bevegelse.. Bildet hakker fortsatt like mye som tidligere modeller.
    På PX4 derimot var det ikke antydning til hakking/etterslep.

Skal sies at pioneeren var litt skarpere på rolige bilder men det hjelper ikke. Blir ikke noe pio på meg ihvertfall.

Nysjerrig spurt, hvilken HD kanal sender 720p idag? Trodde det var 1080i som blir sendt på dagens tilgjengelige HD kanaler. Har en 506XDE og har bare positive opplevelser med den. Har koblet til Xbox 360 på komponent, og streamer HD i 720p og 1080i fra laptop med mediacenter(alt ettersom filmene varierer) og har absolutt ikke noe hakking når jeg kjører slik. Panoreringer osv er helt topp. Derimot blir det hakking når jeg kjører HD fra laptop'en gjennom PC inngangen(antagelig for at laptopen min ikke er kjapp nok).

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok et 1080i signal men var satt til 720P ut fra parabolen. Testet også 1080i utan at det hjalp. Må si at jeg ble litt overrasket over det jeg så ja. Må kanskje teste en tur til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia PX5R! Så PX4R of 506 sammen på elkjop. tydligere skarpere bilde på lgn på analog tv, uten at jeg sjekket innstillinger. Har en px5r selv, så kan være delvis innhabil :razz: Men det jeg så, var det ingen tvil om.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Foretrekker 100Hz og PureChinema slått av. Fungerer også bra når jeg ser fotball! På HDMI inngangen (DVD) har jeg Pure Chinema slått på.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •