Førsteinntrykk Grundig 42 PXW 110-7515 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Godt nok" er selvfølgelig en subjektiv sak, men at dette panelet viser voldsomme graderinger - også foret med digitalt signal fra dvd - er det ingen tvil om.

Som tidligere nevnt - synd, for design & finish etc. er svært bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mere og mere som irreterer meg med denne skjermen, lyden er jo drit dårlig, men så har man det med fjernkontrollen som ikke altid virker som den skal, å det kan ta 3-4 sec til den bytter kanal. noen ganger bytter den ikke i det hele tatt....
    Det å se på text-tv er et mareritt da det hvite er helt sinsykt lyst/hvit, selv om man har stilt ned lys på innstilingene. det med farge-utflytninga er heller ikke bra

Men er det ikke jevla bra svart nivå på denne skjermen? kan ikke tenke meg at det går an å få det svartere en dette selv på pioneer eller panna.

men den går nok i retur til tirsdag, får nok vente på at panna kommer med 500'en eller en ny skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder returretten fra bestillingsdato eller fra leveringsdato?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Gjelder returretten fra bestillingsdato eller fra leveringsdato?
    Angrefristen gjelder 14dager fra du mottar varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Graderinger

Jeg har hatt Apolloen i hus noen dager nå, og graderingene irriterer meg også. Men problemet er varierende. Kjører digital parabol via rgb, og ser at problemet er større på noen kanaler enn andre. Det virker nesten som om noen tv-kanaler leverer en fargesammensetning som er mer utsatt fra graderinger enn andre. Har sett mange filmer fra Canal+ de siste dagene og der er det nesten ingen graderinger overhodet. Men på andre kanaler kanaler får jeg "commodore 64" fornemmelser. Mulig det har noe med komprimeringen på kanalene - ikke vet jeg. Synes det er merkelig. Noen som har noen fornuftige forklaringer?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var tv'n kommet inn i hus og opp på veggen hos søsrta mi. har testa den litt ut på dårlig analogt kabel tv og såvidt sett litt på dvd via vanlig scart bare.

sålangt så synes jeg den ser bra ut, klarer ikke se disse graderingene selv om jeg prøver å konsentrere meg. er dette bare no man ser når man kjører digitale bilder eller ordentlig hd matriale?

synes bildet er mye bedre en fryktet, funker flott på dårlig signal og enda bedre på det lille jeg har sett på dvd. litt "blaffrende" bilde kanskje, men dette er noe jeg synes alle plasma tv'er har egentlig. merker ikke noe til etterslep eller graderinger som sagt.

finishen er sinnsykt bra, her ble jeg virkelig positivit overrasket. ekte børstet alu i sølv og sort, ikke bare den alu farga plasten man er vant til å se på tv'er i denne prisklassen. fjernkontrollen er helt ok den, litt treg respons, eller litt dårlig spredning blir vel mer riktig men den er funksjonell og ligger bra i hånda synes jeg. menyene på tv'n er oversiktelige og brukervennlige. funksjonene er kanskje litt magre, spesiellt på de forskjellige visningsmodusene.. savner og kunne flytte bildet opp slik at man får med teksten når man kjører widescreen (fra analogt signal). jeg har hvertfall ikke funnet denne funksjonen enda.

lyden er skral som de fleste sier, tynn og totalt blotttet for bass/mellomtone. men hvem bruker vel de innebygde høyttalerne i tv'n da.. stereo/hjemmekino anlegget er til for å brukes.

alt i alt så synes jeg denne tv'n er et godt kjøp iforhold til pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med retur?

Vurderer å returnere skjermen pga. støy og graderinger.
    Noen som vet hvor mye Linjegods tar, og om det er fast pris eller avhengig av hvor man bor?

Og til slutt: Hvordan har dere pakket inn igjen skjermen? Den hadde noen stropper som man måtte ødelegge for å åpne pakka, og uten disse vil den jo ikke akkurat bli pakket forsvarlig.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er igrunn greit fornøyd. Testen den med en gammel dvd; The Crow(super for å sjekke sortnivå) og på den så jeg tydelig graderinger i himmelen, men på Ringenes herre-filmene så jeg ikke noe slikt...synes sortnivået er veldig bra, testet både med the Crow og Underworld, helt flott etter mitt begrep, men nå er jo jeg temmelig fersk i gamet da... :grin:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ikke akkurat bra terningkast på dinside.no testen, også her klager de på støy og graderinger. klarer bare ikke se graderingene selv, merkelige greier.. kanskje det har noe og si hvordan man har kalibrert skjermen? jeg har hvertfall ikke kalibrert så mye enda, står vel så godt som på fabrikk innstillinger fortsatt.

det jeg synes er litt kjedelig er at han ikke justerer ut til widescreen format automatisk på widescreen sendinger, selv ikke når jeg spillte av dvd. kanskje det er noe feil med oppkoblinga mi. brukte scart fra en nad t512. den har visstnok scart med rgb, uten at jeg vet helt hva det sier og hvordan man får utnytta det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16:9 format skifte

Jeg har hatt denne Grundigen i hus litt over 2 uker nå, og er godt fornøyd med den. Sliter med en del elektronikk støy (during) dette skal utbedres/modifiseres av Grundig. Ellers så har jeg ikke problem med automatisk skifte til widescreen, verken på signal fra parabol eller dvd. Har selvfølgelig satt 16:9 format tv på både paraboltuneren og dvd spilleren, i deres oppsett menyer. Med en gang en kanal skifter fra 4:3 til 19:6 skifter også Grundigen, også hvis jeg skifter fra en kanal som sender 4:3 til en som sender 16:9. Har selvfølgelig tv`en på "automatisk" i bildeformat modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er samme TV solgt med forskjellig innmat?

Leser at flere ikke ser graderinger, ikke har støyende lyd og siste at den ikke automatisk justerer widescreen osv. Betyr det at vi sitter med samme skjerm men med forskjellig innmat? Min har klart graderinger og støyende lyd, men justerer fint.
    Jeg har sett en del forskjellige kombinasjoner av dette nå.

Noen som vet hvordan dette henger sammen? (mandagstv'er, personlige preferanser, eller rett og slett forskjellige produksjoner)

Og: Er det noen som har prøvd å skifte nettkabel selv for å få bort summelyden/ støy?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette med automatisk ustering til widescreen er nok fordi jeg sitter på analogt kabel, må vel være digitalt signal for at den skal justere automatisk? stusset litt over at den ikke justerte fra dvd, men kan hende det er noen innstillinger eller kabel problemer her hos meg.

duringen har jeg ikke merket noe til, og jeg er generelt sett kresen på støy egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendt min tilbake i dag. Brukte bø transport da den skulle til bø i telemark ifølge han jeg snakket med på tlf fra best-buy, litt rart da den ble sendt fra skien...
    betale kr 350, som jo ikke er så galt. de kom å henta den der jeg jobbet . Glimrende.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For de av oss med støy

Fikk følgende svar fra Best Buy:

"..trafostøy har blitt en vanlig feil. Men dette har Grundig nå en løsning på. Årsaken til feilen er at transformatoren vibrerer inntil chassiset og lager lyd.
    Ta kontakt med det serviceverkstedet som ligger nærmest deg, hvis du ikke finner et verksted i ditt område så kan du ringe 815 09 990.
    Du finner serviceverksted oversikten her:
    http://www.elesco.no/
    Når du ringer inn så er det viktig at du oppgir din feilbeskrivelse."

Jeg skal ta en telefon i morgen så får vi se. Jeg blir stadig mer fornøyd med tven, så hvis dette kan løses enkelt beholder jeg den. Litt kjipt med service allerede, men feilproduksjoner kan jo skje...

Jeg skriver så snart jeg vet noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt lyst å svare på denne siden jeg har hatt samme problemene selv. Jeg kjøpte først en Apollo, men fikk ny pga trafostøy. Den jeg fikk støyet ikke. Men, dessverre, problemene med graderinger var der fortsatt. Selv om Grundig sier de bruker et 10 bits panel. Merkelig. Jeg har nå returnert TV'en (også med Bø Varetransport, anbefalt av Best-Buy :-)).

Et annet problem jeg hadde med TV'en var at jeg aldri fikk text tv'en til å virke ordentlig. Text tv skrev omtrent annenhver linje, med masse støy innimellom. Vet ikke om andre har hatt samme problemet, men det irriterte i hvertfall meg. Dette gjaldt kun hvis jeg kjørte via decoder & scart -> AV. Via antenne inngang virket text TV OK. Dvs at dette problemet har ikke de som kjører via kabel ... Uansett, det virker som at TV'en behandler signalene via AV helt forskjellig fra signalene via antenne inngang. Dette rimer også rimelig med testen DinSide kjørte, hvor de opplevde graderinger spesielt via DVD/Scart. Tror ikke Grundig har gjordt god nok jobb her.

Jeg har nå i stedet kjøpt en Panasonic TH-42PA50E til kr. 15995.,- inkl bordstativ hos Siba. Sammenlignet med de 2 Grundigene jeg har hatt, virker dette som et røverkjøp ... HDTV eller ei. Så lenge jeg bruker TV'en til 95%TV/DVD titting, er dette som natt og dag for meg. Ingen graderinger, 11 bits behandling hele veien, fantastiske farger, dybde, rolig bilde, bra lyd, god fjernkontoll, enkel betjening, mange muligheter mht instillinger m.m.

OK, TV'en er litt enkel mht funksjoner (har bl.a. ikke PC inngang), men det har jeg stort sett ikke bruk for. For meg virker det ubegripelig at Best-Buy nå krever 20' for Grundigen og 19' for Panasonicen. Det burde ha vært motsatt.

PS: Text TV virker 100% OK på Panasonicen ... ingen problemer ...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg - PA50 er utvilsomt den beste Plasma-TV'en jeg har sett på SD-signaler. Den går billedmessig langt utenpå grundigen (og - vil jeg gjette - de fleste andre "HD" skjermer uansett signal, med noen få (dyre) unntak).

Fikk du den i en SIBA butikk, eller har de den kun på nett?

Jeg har bestilt meg en LG Px4 "HD", hvis ikke denne heller svarer til forventningene, gjenstår kun to valg; 1) kjøpe en Pioneer - heller da mot 50" for å få tilnærmet korrekt EU HD-oppløsning (1280*720p), eller 2) vente med HD og kjøpe en PA50 (hvis de kan skaffes lengre). Fornuften tilsier helt klart valg2, men vi får se...

Håper dog at jeg lan leve med PX4'en, er litt usikker på om skarphet/dybde i bildet blir god nok, og om det å se på lysegrå felter ved 3:4 og PAP visning blir greit...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med djg her. Jeg har også kjøpt en Panasonic TH-42PA50E hos Siba og har hatt den i 2 dager nå. Jeg er utrolig fornøyd. Bildet er helt glimrende selv på kabel-tv. Så til de som ikke er fornøyd med Grundigen anbefaler jeg å bytte til en Panasonic.

Edit: Ser ut til at Siba er utsolgt for TH-42PA50E. Finner den ikke på nettsiden deres lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den hos Siba på Liertoppen. Bor ikke så langt unna, så jeg kjørte til butikken og kjøpte en tidl. i uka. Antok at de kom til å gå rel. fort unna til den prisen, var forresten flere og kjøpte samtidig med meg ...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gunnarc
    Leser at flere ikke ser graderinger, ikke har støyende lyd og siste at den ikke automatisk justerer widescreen osv. Betyr det at vi sitter med samme skjerm men med forskjellig innmat? Min har klart graderinger og støyende lyd, men justerer fint.
    Jeg har sett en del forskjellige kombinasjoner av dette nå.

Noen som vet hvordan dette henger sammen? (mandagstv'er, personlige preferanser, eller rett og slett forskjellige produksjoner)

Og: Er det noen som har prøvd å skifte nettkabel selv for å få bort summelyden/ støy?
    Kan det være en mulighet at ikke alle apparater er likt satt opp fra Grundig?
    Var innom Expert før jul og det apparatet de hadde utstillt måtte ha helt andre instillinger av lys, kontrast og farge enn den jeg har. Når jeg feks. justerer så mye farge på min, resulterer det i helt grusomt bilde.

Når jeg ser i service/oppsett/kalibrerings menyen på denne Grundigen er det jo mye som kan justeres, ja faktisk det meste...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer og mer fornøyd med Apolloen nå. Men den må mates med digital parabol signaler via dyr scartkabel. Først da kommer den til sin rett.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •