Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768)

Har observert at komplett kjører ukens tilbud på ein Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768 )

Til 7995kr. Dette høres svært billig ut.

Er det noen der ute som har erfaring med denne skjermen??

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314605&cks=WYO

Vurderte fram til eg såg dette tilbudet ein Diboss til 8995kr
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312355&cks=PRL

Er Dibossen bedre?

MVH Meanbean

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne frister jo veldig.. Dibossen stod til 7995 for ca. 2 uker siden tror jeg, men har noe dårlige specs. Bl.a ikke komponentinnganger, HDCP, eller 1366x768 i oppløsning.

Eneste jeg stusser på ved denne er kontrastforholdet på 600:1. Noen som har kjennskap til denne TV'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan modellbetegnelsen være trykkfeil? Finner den ikke på Hyundais sider. Finner HLT-3270. Ser ut til å ha omtrent samme spec.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også ta med denne i vurderingen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314465&cks=SER

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne har HDCP?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et japansk pdf-dokument på tv'en nå.
    http://www.nojima.co.jp/pdf/20051014.pdf

Leser ut ifra dette 16 ms responstid, 1280x768 PC-oppløsning , LG-Philips panel.

Hvordan kan man reklamere med 1366x768 oppløsning når den ikke kan brukes på mer enn 1280x768 fra PC?

EDIT:
    Ser ut til at tyskerne er noe mer optimistiske, her leser jeg kjekke ord som HDCP støtte, 8 ms responstid, 600:1 cd/m2 lysstyrke.
    http://www.jumbio.de/hyundai_hlt-327..._fernseher.htm

EDIT #2:
    Fant en japansk(?) "test" av TV'en her. Her oppgis forøvrig 600:1 cd/m2 lysstyrke, men 16 ms.
    http://store.yahoo.co.jp/digicon/hlt-3272.html

Ligger også et knippe bilder å kikke på.
    http://store.yahoo.co.jp/lib/digicon/1020h-ura-big.gif
    http://store.yahoo.co.jp/lib/digicon...imocon-big.gif
    http://store.yahoo.co.jp/lib/digicon/1020h-bot-big.gif
    http://store.yahoo.co.jp/lib/digicon/1020h-menu-big.gif

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest meg grønn på specs og japsemanualer, skal teste ut denne (in real life) og komme med tilbakemelding her. Forhåpentligvis sender komplett ut i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer også å bestille meg den hyundaien, men det står mellom den, DiBoss LT-32HLFH og Viewpia 32" (elprice)... de er ganske like på specs, så valget er ikke lett.. tar gjerne imot linker til reviews o.l. hvis noen har på hyundaien

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spesielt skeptisk ti 600:1 i kontrast, men etter litt titting på spesifikasjoner på div "kvalitets" apparater ser jeg at det er mange som ikke oppgir høyere konstrast enn 600:1. Kanskje dette ikke sier så mye om bildet i praksis?

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg synes også dette ser ut som et meget bra tilbud! Men jeg lurer på responstiden på panelet. Dersom det viser seg at panelet har 16MS responstid, vil dette resultere i merkbar hakking ved f.eks panorering?

Og en ting til.. Er det inngang for vanlig analog TV kabel?(er det coax det heter?) Har ikke skaffet digital tuner/dekoder enda, så dersom jeg kjøper den, hadde det vært greit å kunne se på TV. Er spent på tilbakemeldinger fra de som snart får den i hus!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16 MS skal fungerer på de fleste lcd-tver veldig bra. Forhåpentligvis også på denne tv'en. Den har inngang for analoge signaler, ja
    Mulig jeg har min i hus i morgen kveld om jeg er heldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på siba i trondheim og koblet opp laptop til tilsvarende hyundai nå, så det endte opp med at jeg bestilte meg en. Kommer tilbake med mer når jeg får den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor relevant det er men jeg har heller dårlig erfaring med Hyundai.
    Kjøpte en 27" fra elkjøp som allerede etter 1 mnd fikk problemer med farge gjengivelsen. Fikk sorte, hvite og magenta felter. Dette var ikke pixel død da de flyttet seg med bildet.
    På service ble det byttet DA kort (?).
    Fikk den igjen fra service med feil. Den husket ikke programinstillingene. Veldig irriterende siden kanal søk tok en evighet.
    Denne feilen klarte de ikke å fikse innen tidsfristen så det endte med at jeg fikk en ny og dyrere TV.

Denne TVn var lenger tid på service enn hjemme i stua mi.
    Kommer ikke til å kjøpe Hyundai igjen. Det er billig men ikke bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På service ble det byttet DA kort (?).
    Eller var skjermen klassifisert som DOA (dead on arrival)? Mange elkjede-verksted opererer med en DOA-ordning hvis et produkt ikke fungerer som det skal innen en hvis tidsperiode, og dette blir byttet med et tilsvarende produkt gjennom produsent. Vet f.eks Nokia har en DOA-periode på et par dager etter kjøp, mulig dette er lengre for TV-apparater.

Får min imorgen, så skal jeg se om den er verdt pengene. Angrefrist er fint å ha når man kjøper en vare usett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte denne idag jeg og.
    Skal bruke den på en xbox360 med komponent. Skal gi rapport om hva jeg syns etter litt test.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å pille av hyundai merket ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å pille av hyundai merket
    Jepp.. faktisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lekt med med TV'en i et par timer nå, og er veldig positivt overrasket. horisontal innsynsvinkel er veldig bra, mens vertikal (naturlig nok) er noe dårligere. Men absolutt godkjent. Auto-søk funksjonen funket kjempebra for å stille inn kanalene på vår analoge inneantenne (..). Har kun prøvd ut DVD over SCART, og det så både skarpt og fargerikt ut. Testet ut noen kjappe actionsekvenser fra Matrix, og selv om jeg ikek vet om responstiden er på 8 eller 16 ms så var dette helt som å se på en hvilken som helst CRT - inget etterslep å se.
    PC-bildet er testet over både analog og DVI. Sistnevnte er ekstremt skarpt og fint, men foreløpig klarer jeg ikke sette oppløsningen høyere enn 1024x768. Skjermen skal ifølge komplett.no klare 1366x768, men denne kommer ikke opp som "native" oppløsning. Dersom jeg tvinger skjermen inn i denne oppløsningen får jeg bildet, men må "scrolle" horisontalt bortover for å se hele bildet. 1280x768 har jeg heller ikke lykkes i å få til. Noen tips?

Fjernkontrollen er responsiv, lett og med gode knapper. Skjermen i seg selv virker eksklusiv, med unntak av Hyundai-logoen og HD-Ready merket som begge var klistrert på noe skjevt. (Ja, Hyundai-logoen er KLISTRET på :P)

Testet selvsagt HD-materiale i 720p via DVI og kan konstantere at det ser veldig flott ut. Prøvde også å se HD når oppløsningen var satt til 1366x768 (men dog med scrolle-horisontal-dill-dallet) og det så enormt mye bedre ut enn i 1024x768.

Kommer tilbake med bilder av skjermen "in action" senere. I mellomtiden kan noen kanskje fortelle meg hvordan jeg får til 1366x768 via DVI? Noen triks, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder problem med å kjøre native oppløysing fann eg ein funksjon på ein Diboss med 1280x720 at den hadde en funkjon der en kunne variere mellom diversje Zoom funksjoner og 1:1 oppsett

Sjekk manualen om denne her har noe det samme. Den skal selfølgelig stå på 1:1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ingen meny for justering av 1:1 pixelmapping eller noen som helst Zoom-fuksjoner. MEN, jeg klarte til slutt å få 1360x768 oppløsning ved bruk av analog skjermkabel. Da var det bare å gå inn i nVidias device properties og velge custom resolutions, og trykke "OK". Dermed trykke på "PC Auto" kanppen på fjernkontrollen til TVen og voilá.
    Prøvde et 720p klipp med 1360x768 oppløsningen og det var fantastisk flott bilde. 10/10. For å være ærlig klarer jeg ikke skille analog bilde fra PC med DVI, men jeg inbiller meg at DVI gjør bildet "crispere".
    Blir mer og mer fornøyd med TV'en.. bildene tar jeg å legger inn her ganske snart.

Men det plager meg at jeg ikke klarer mer enn 1024x768 på DVI kabel. Mulig dette funker med f.eks et ATI skjermkort, skal teste dette senere i uka

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •