Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hyp3z - når du kjører tven i 1366x768 via analog skjermkabel, prøv å trykk "info"-knappen oppe til høyre på fjernkontrollen... står det 1366x768 som oppløsning der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning og color-banding

Som andre har nevnt her får jeg ikke denne skjermen opp i høyere oppløsning via DVI-kontakten enn 1024*768. Aspectet blir jo da helt feil og alt er "flattrykt". Kjører GeForce 6600GT. Har ikke prøvd med analog inngang enda. Er det noen som har klart å få 1366*768 enda?

Jeg har også sett på DVD via Windows Media Player og spilt av VMW HD-materiale. Aspectet blir naturligvis feil, som nevnt over, men i tillegg er det en voldsom fargebanding. Spesielt på bakgrunner og store, jevne flater. Veldig irriterende å se på. Er det andre som har samme erfaring? Skal prøve å spille av fra en vanlig DVD-spiller også etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test S-video inngangen. Tror du vil klare å få riktig oppløsning der ganske enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paster en brukererfaring fra www.hardware.no som kanskje kommer til nytte på mye av det folket lurer på :

------------------------------------------------------------

- Var skeptisk, men ble overbevist

Skrevet av: Ørjan Handeland, 10/12-2005

Fordeler:
    - 1366x768 oppløsning, gir ekte 720p HD-TV.
    - Veldig gode tilkoblingsmuligheter (DVI og kompositt, ++)
    - Relativt oppgående høyttalere
    - Enkel og responsiv fjernkontroll
    - Bra kanalsøk
    - Kjempegreie menyer
    - HD-Ready
    - Ikke etterslep (jeg har ikke sett noe)
    - Overraskende bra kontrast, svartnivåer vises også uten gjennomskinn
    - Glimrende på både analog/DVI tilkobling på PC.
    - LG/Philips panel

Ulemper:
    - Kun 120 siders text tv minne
    - Kanalskifting kunne gjerne tatt 1 sekund mindre tid etter man trykket på knappen
    - Får kun 1360x768 oppløsning via den analoge tilkoblingen til PC. Brukes DVI klarer jeg ikke å sette til mer enn 1024x768. Setter jeg mer enn det får jeg bildet opp, men må "scrolle" bortover horisontalt for å se resten av skjermbildet.
    - Lite tilbehør som følger med. Kun manual, fjernkontroll m/ batteri og strømkabel.

Konklusjon:
    Jeg er storfornøyd med kjøpet. Sist men ikke minst er den BILLIG. Kjøpte som ukens tilbud på komplett, men ser andre butikker har den bare 3-400 kr billigere. Og 8300 for en slik Tv er en feiende flott pris.. Er ikke i bare lykkerus pga en splitter ny TV når jeg skriver dette, bare så det er sagt. Har testet den nå i noen dager, med flere worst-case scenarioer. Er ganske kresen når det kommer til LCD-TV, så vet du det Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig som det blir sagt under at 1024*768 er maks når det gjelder DVI ja. Litt synd. Men jeg har nå prøvd å kjøre 1366*768 via VGA, og dette ga et meget godt resultat! Stabilt og greit bilde. Prøvde også en del HD-materiale og dette ble fint, bortsett fra en del color-banding. Speseilt synlig sekvenser med mye himmel og under vann. Det er vel lite å gjøre med tenker jeg. Ellers var bildet både fårgerikt, veldig skarpt og uten etterslep.

Prøvde også 720p via component og dette virker fint, bortsett fra at bildet ble litt lysere enn via VGA. Dette kan sikkert ordnes ved å skru ned britghness på TVen.

Alt i alt veldig mye TV for pengene. Litt synd med color-bandingen, men kan sikkert til dels ordnes ved hjelp av post-prosessering ved hjelp av zoom-player e.l. Skal prøve på dette etter hvert. Blir en kvitt slik color-banding på dyrere TVer? (f.eks. med 10-bits fargehåndtering) Eller er det ofte kilde-materialet som rett og slett er kodet på denne måten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, har ikke fått tatt bilder av tv'en enda! Har faktisk ikke fått lånt kamera enda.. Skal prøve å få knipset noe i romjula.
    Har hatt tv'en en stund nå og deler de fleste erfaringene postet av de andre brukerne her. Det virker som rød-farge på tv-tuneren er noe som stikker seg ut. Den blir uklar og noe grumsete. Ellers så vil jeg absolutt anbefale å bruke dvd-spiller på en evt. HTPC istedet for en standalone DVD på scartinngangen f.eks. Gjerne en dvd-spiller med hdmi/dvi. Kikker selv på en Thomson dvd-spiller med dette nå, da den gamle Grundig'en ikke gir noe spesielt livlig, friskt bilde vba. scart-tilkoblingen.
    En annen ting. Når jeg ser f.eks denne Alexander HDTV 720p traileren så virker bildet noe merkelig på slutten når tittelen fades ut i rødt, med et merkbart *usynlig* omriss som jeg føler ikke burde være der; http://download.microsoft.com/downlo...ailer_720p.exe

Du som spurte ang. "info" knappen når jeg kjører 1366x720, så står det der "1024x768" kun.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter TVen RGB over scart-kontaktene? Jeg synes bildet fra satelittuneren blir merkbart dårligere som RGB over scart enn s-video. Har såvidt prøvd analog 1024x768 fra PC, og bildet ble veldig bra etter min mening. Skarpt, og brukbar kontrast.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min hyundai TV i dag, og den var DOA ..

Får slått på tv`n, det blir en veldig pen blå/lilla farge og ikke noe mer. Bare en knapp på fjernkontrollen får tv til å reagere. Det er altså av/på knappen. Alt annet inkludert knapper på siden gir ingen respons. LCD panelet virker til å ha slakke i seg. Når jeg trykker forsiktig inn rundt panelet så gir den etter noen millimeter. Er det normalt?

Det er vel bare å returnere. Er det noen som vet om kjøper er belagt å betale returfrakten ved deffekte enheter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Støtter TVen RGB over scart-kontaktene? Jeg synes bildet fra satelittuneren blir merkbart dårligere som RGB over scart enn s-video. Har såvidt prøvd analog 1024x768 fra PC, og bildet ble veldig bra etter min mening. Skarpt, og brukbar kontrast.

Gunnar
    Ja, den støtter det. Jeg kjører RGB over scart fra PS2. Bruk scart-kontakten nærmest kanten av skjermen, altså den til høyre for deg når du ser skjermen forfra. 1366*768 går fint fra PC så lenge du bruker VGA-inngangen. Pent bilde ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hyundai vs DiBoss

Noen som har noen synspunkter på om det er verdt å betale 4000 mer for en DiBoss 32" i forhold til denne Hyundaien?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nilspils
    Noen som har noen synspunkter på om det er verdt å betale 4000 mer for en DiBoss 32" i forhold til denne Hyundaien?
    Har noen her på denne tråden prøvd å tilkoble en DVD spiller ved bruk av DVI kontakten fra spillere og inn i DVI kontakten på skjermen? Når noen snakker om å ha testet HD er det fra nedlastede ting og kjørt fra PC? Jeg foreslår at der prøver en DVD-spiller med DVI og setter den opp i 720p og ser om dere får "HDCP-Handshake".Ifølge bruksanvisningen så skal denne skjermen muligens ikke støtte HDCP? Dersom dere prøver DVI ut på dvd- spiller og DVI inn på skjerm og setter den opp i 720p og den ikke virker,så løp tilbake med Hyundaien så fort du kan. Det betyr svart skjerm for vanlige kilder som DVD HDTV-tunere i fremtiden.
    Stølen

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har lyst å prøve det??

fikk lyst på denne nå :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mitch
    noen som har lyst å prøve det??

fikk lyst på denne nå :roll:
    For ca. 1 1/2 måned siden levert vi tilbake denne skjermen til SIBA på Forus fordi den ikke støttet HDCP. Det står faktisk i bruksanvisningen at den IKKE støtter HDCP. SIBA takket oss for opplysningen og ga en god pris på en annen skjerm.De sa at hele partiet ville bli sendt tilbake til leverandøren! Er det noen her som kan tenke seg å kjøpe en skjerm som ikke kan vise HDTV og fremtidige HD-kilder som BluRay/HD-DVD o.s.v?? Videre så er ikke 1024 X 768 på DVI kontakten ekte HD. Det er enten 1080i eller 720p som er kriteriene som er satt. Dersom den ikke støtter HDCP som er kopibeskyttelsen filmselskapene krever, så er du låst til å bruke nedlastet HD stoff fra nettet så lenge det varer? Når det gjelder kopibeskyttelse så skal du ikke tro at filmselskapene ikke kan finne på mye f...skap fremover!
    Ha et riktig godt nytt år!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    For ca. 1 1/2 måned siden levert vi tilbake denne skjermen til SIBA på Forus fordi den ikke støttet HDCP.
    Den eneste Hyundai 32-tommeren Siba har er HLT-3270, dette er HLT-3272. Ser forresten at Siba reklamerer med HLT-3270 (som du refererer til) til 9995,- i ukas reklameavis. Men det hadde vært kjekt å vite om 3272 har samme downside som 3270-versjonen. Selv har jeg ikke tilgang på DVD spiller med DVI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell sin 32 tommer på tilbud til under 13.000,- må vel være et opplagt valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kikket ekstra nøye på manualen til HLT3272 nå, og leser under
    "Control and function -> *Rear view" følgende:
    "DVI(DVI-I)
    Input a digital video signal (TMDS/HDCP) from your PC or DTV reciever."

Dermed skal også dette være en av forskjellene fra HLT3270-modellen som ikke hadde HDCP støtte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    "DVI(DVI-I)

Dermed skal også dette være en av forskjellene fra HLT3270-modellen som ikke hadde HDCP støtte.
    Dersom dette er ok så be butikken om å koble opp en DVD-spiller med DVI/HDMI og se hva som skjer.Blir "handshaket" er iorden så er det sikkert ok.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3270 støtter ikke hd? Hvorfor har den hdmi inngang? Virker litt rart at den har høydefinisjons inngang, og ikke støtte for den slags.

Og for dere som tenker "nei den har ikke hdmi" så har jeg vært å sjekket dette fysiskt hos Siba i Trondheim. La spesielt merke til dette pga at jeg aldri har sett i spesifikasjonene på nett at den har det. Også har jeg kjøpt meg modellen "over" 3272. Den har ikke hdmi inngang. Litt mye rart med disse skjermene, men utvilsomt mye for pengene. Men denne triksingen med modellnavn og feilinformasjon liker jeg slett ikke. Lurer på om det er forhandler eller leverandør som har skylden. Muligens en kombinasjon av begge?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    "DVI(DVI-I)

begynner bli skikkelig forvirret jeg nå...

mpx skriver at HLT-3270 modellen har DVI m/HDCP
    http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=58788

Raypetter: du sier at den har HDCP ja?

men noen her mener den ikke har det

og hva med HLT-3272, den har ikke DVI m/HDCP? skulle tro den hadde det siden det er en nyere? modell

håper noen kan svare meg :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at 3270 har hdcp. Tror faktisk den ikke har det, ihvertfall hvis den ikke er hd-ready som enkelte påstår. MEN den har hdmi inngang. Ihvertfall den som siba hadde på utstilling. Jeg studerte selv inngangene fysiskt.

3272 har derimot ikke hdmi, men hdcp støtte.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •