Hyundai 32" LCD-TV HLT-3272 16:9 (1366x768) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan ble bildet fra den vanlige antennen? Jeg har tittet litt i butikkene, og synes det er en del forskjell på videostøy fra de billige og opp til de litt bedre.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har som sagt vanlig inne-antenne, og i forhold til den gamle CRT-tven vår så var bildet så og si identisk. Syntes dog TV-bildet var mye bedre enn på tilsvarende tver jeg har sett på f.eks Elkjøp. Klarte ikke å se de typiske "firkantene" som mange lcd-tver ofte lager ved bruk av den innebyggede tuneren, så det er absolutt godkjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en slik skjerm jeg også, fikk den i kveld og har testkjørt den litt. Det jeg stusser på er at bildet er så lyst i hjørnene, når bildet er mørkt så lyser det opp i hjørnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde med svarte bilder / videosekvenser her, men klarer ikke helt se hva du beskriver. I kantene her er bildet like lyst som lengre inne. Har kun testet via den analoge PC-inngangen.

Har ellers fått bitt i meg noen ting jeg syntes kunne væt bedre
    - Tekst TV kunne vært klarere. Det funker bra i 4:3 men blir noe uskarpt i 16:9 format. Vet ikke om dette er vanlig for widescreeen TV'er (?)
    - Skifte av kanaler med tuneren kunne gått hvertfall 1 sekund kjappere. Det er ikke plagsomt, jeg ble hvertfall fort vant til det, men det er helst sikkert noen som er mer kresne enn meg på det området. Leser forresten at dette er noe som ofte går igjen på både plasma og LCD-TV'er, gjerne av de billigere modellene.

Ellers klarer jeg faktisk ikke finne noe annet å trekke for. Har prøvd ut så og si det meste av menyer (som er veldig kjekke å jobbe med, btw). Det gjenstår dog å sjekke om HDCP'en er tilstedet. Den har jo et HD-Ready klistermerke på både esken den kom i og midt på skjermrammen, men man vet vel aldri før man har testet (..) Kom gjerne med spørsmål de som lurer på noe om denne TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får fanget fenomenet på et bilde, men tikker det i tv-en din når den er avslått?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av picko
    Skal se om jeg får fanget fenomenet på et bilde, men tikker det i tv-en din når den er avslått?
    Ikke så jeg har klart å høre, men skal sjekke det nærmere ut snarest. Har du fått testet om HDCP fungerer, eller i det hele tatt er tilstede?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en jeg også, så da venter jeg i spenning..

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tv i hus. Syns ærlig talt at bildet var bedre på min gamle philips 29" 4-3 tv på vanlig tv. Men det hadde jeg egentlig regnet med.
    På xbox 360 derimot. **** steike! det var rått det. på 1080i er det krystallklart. spiller demoen av kameo om og om igjen bare for å nyte bildet.. En helt ny opplevelse. å ha 360 uten en sånn tv er bare halve opplevelsen. Fjernkontrollen virker ok. Og ja.. det går å pirke bort hyundai merket
    Lyden suger onkelsaft.. Men har kobla den på stereo'n så det går bra. Det er litt rart at tven muter lyden hvis når jack 3,5mm står i hodetelefon utgangen.. men jaja.. kan ikke få i pose og sekk .. Tven kostet 8000,- Og det er den jaggu verdt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Har du mulighet for å teste HDCP? Eventuelt DVI fra PC og se om du klarer 1366x768? Jeg klarer kun sistevnte via den analoge inngangen. Bruker nVidia 6600GT.

Ser forresten at komplett utvider angrefristen i disse tider pga. julegaver, slik at dem som har kjøpt varer etter 1. desember kan bytte dette inn til og med 9. januar neste år. Gode nyheter for oss dersom TV'en ikke har HDCP f.eks..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry.. har en ultracrap pc som kun klarer surfing så.. kjører komponent fra xbox.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbergstad
    Nå er tv i hus.
    Tikker det i TV-en din når den av avslått?
    Og kommer det varme opp av den når den er avlått?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer varme opp når min er av hvertfall. Tikkingen har jeg enda ikke hørt, men jeg vil tro det er normalt dersom det forekommer. Det er flere strømforsyninger (til bl.a PC'er) som lager en svak tikkelyd når avslått, og det er bare en normal bi-effekt, og ikke en direkte feil på produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører at poweret tikker ja.. Og det stiger opp litt varme. Men slik er jeg temmelig sikker på at den skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at strømforsyninger med aktivt PFC-filter tikker eller summer litt når den er avslått, så min ukvalifiserte gjetning er at lyden skal være der..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen forskjell på HLT-3270 og HLT-3272

Er det noen som vet hva som er forskjellen på disse 2 og evt. 3290 ??

Arne

Newcomer amorino sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3290 er IKKE HD-ready! Og det er kanskje ikke 3272 eller 3270 heller...

En ting er sikkert; du kan IKKE stole på Komplett.no!

De har lurt over 100 kunder på 3290 - og hvorfor 3272 er en oppgradert modell av 3270, betyr vel gjerne at heller ikke sistnevnte er HD-ready?

Jeg er skeptisk - det burde du også være!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt en del mailer til komplett angående forskjellen på 3270 og 3272. Det virker ikke som de har så mye peil nei..

Her er det de skrev om den saken :

---

Har hørt litt rundt angående dette og har fått følgende svar ang. de to skjermene:

"Når det gjelder forskjellen på HLT-3270 og HLT-3272 så går det primært på design. Teknisk og funksjonsmessig er de like. HLT-3272 fremstår som mer eksklusiv ved at bl.a. høyttalerne har en spesiell design og bordstativet har en annen utforming enn på HLT-3270. Det er også benyttet mindre "plastic" i kabinettet på HLT-3272."

---

Tv`n skal ha LG Philips panel, kan noen bekrefte dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amorino
    3290 er IKKE HD-ready! Og det er kanskje ikke 3272 eller 3270 heller...

En ting er sikkert; du kan IKKE stole på Komplett.no!

De har lurt over 100 kunder på 3290 - og hvorfor 3272 er en oppgradert modell av 3270, betyr vel gjerne at heller ikke sistnevnte er HD-ready?

Jeg er skeptisk - det burde du også være!
    Hvordan kan jeg finne ut om den er HD-ready eller ikke? Jeg sliter også med å få 1366x768-oppløsning. Burde nesten finne ut av dette så snart som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke noen her poste bilder av den i aksjon a gjerne med X360 på hvis det er mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jabo
    Hvordan kan jeg finne ut om den er HD-ready eller ikke? Jeg sliter også med å få 1366x768-oppløsning. Burde nesten finne ut av dette så snart som mulig.
    Jeg finner ingen meny for justering av 1:1 pixelmapping eller noen som helst Zoom-fuksjoner. MEN, jeg klarte til slutt å få 1360x768 oppløsning ved bruk av analog skjermkabel. Da var det bare å gå inn i nVidias device properties og velge custom resolutions, og trykke "OK". Dermed trykke på "PC Auto" kanppen på fjernkontrollen til TVen og voilá.

Prøvde et 720p klipp med 1360x768 oppløsningen og det var fantastisk flott bilde. 10/10. For å være ærlig klarer jeg ikke skille analog bilde fra PC med DVI, men jeg inbiller meg at DVI gjør bildet "crispere".
    Blir mer og mer fornøyd med TV'en.. bildene tar jeg å legger inn her ganske snart.
    Burde vel være svaret på spørsmålet ditt?

Btw hyp3z, kom igjen å poste noen bilder av tv`n da.. Gjerne når du kjører HD klipp.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •