HD ready - HDCP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt uenig i at det ikke er forskjell på kopi og orginal.

De fleste kopier er det ikke HDCP på. Dette pga at de fleste bruker for eks DVD shrink til fjerne denne sperra....!

Si fra hva dere finner ut av når dere får den! =)

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av jhafeld
    De fleste kopier er det ikke HDCP på. Dette pga at de fleste bruker for eks DVD shrink til fjerne denne sperra....!
    Dette er jo bare tull! - gidder egentlig ikke gjenta det forrige innlegget mitt; men allikevel; Ingen media "har" HDCP!!! HDCP er en krypteringsprotokoll - som må implementeres av HW-produsentene. HDCP skal sikre at digitale media og eventuell kopibeskyttelse(!) som ligger på disse (DRM etc.) ikke skal kunne tappes/endres ved digital overføring fra feks. DVD-spiller til TV.

Alle HDMI-interfacer må/skal lisensiere og benytte HDCP, nyere DVI-interfacer (på DVD-spillere, TV'er etc.) gjør normalt dette (men ikke alltid...)

Hvis en TV i dag har DVI-inngang uten å støtte HDCP - kan denne i realiteten kun (og kun en stund fremover...)benyttes som PC-inngang og den vil aldri kunne benyttes for DVD-spillere, HD-tuner bokser etc.

Hvis noen har fortalt deg at du kan "fjerne HDCP" med DVD-Shrink burde du ta en alvorlig prat med vedkommende, og foreslå en begrepsgjennomgang...

Men - for å komme tilbake til utgangspunktet - jeg frykter faktisk at Grundigen ikke støtter HDCP, dette pga. ullen forklaring i manual + at lisensisering av HDCP koster noe + at forrige lavoppløste modell har samme DVI-inngang, og dette kun er en "PC-inngang" (uten HDCP).

Hvis dette er fakta - har ikke Grundig / Bestbuy lov å benytte HD-Ready logoen! [Edit] Ved nærmere ettertanke; hvis den ikke støtter HDCP er den vel så lite HD-Ready som det er mulig å være - da en aldri vil kunne få sendt et digitalt HD signal inn på skjermen...[/Edit]

Nå får jeg skjermen min i kveld, og da vil vi ihvertfall få en ny test på om den er HD-Ready eller ikke.

Quote: HDCP: “…High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) developed by Intel, the technology provides a two-part cryptographic scheme to control video transmission and delivery at the very end of the video display process. Technically speaking, HDCP is content protection, not copy protection. Restrictions on time-shifting, copying, sharing, etc., will all be handled by the likes of cable/satellite boxes, DRM schemes, and the like. HDCP, in short, simply guarantees that whatever content restrictions are in place are enforced by authenticating both the transmitter and the receiver.”

Flere definisjoner / forklaringer: http://www.birds-eye.net/definition/...otection.shtml

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Hvis en TV i dag har DVI-inngang uten å støtte HDCP - kan denne i realiteten kun (og kun en stund fremover...)benyttes som PC-inngang og den vil aldri kunne benyttes for DVD-spillere, HD-tuner bokser etc.
    Jeg er i det store og det hele enig med deg. Men setningen over er kanskje litt upresis.

*DVI vil alltid kunne brukes som generell pc-inngang (ikke bare en tid framover).
    *Det finnes såvidt jeg vet i dag DVD-spillere med DVI utgang som ikke benytter HDCP (?), så ved å bruke disse kan man få digital SD. Oppskalerende DVD-spillere og kommende HD-spillere vil nok dog kreve HDMI (i alle fall som levert fra fabrikken)

Hvis man skulle følge logikken i utsagnet ditt, ville det i dag være umulig å spille inn via spdif kontakten pga scms (Serial Copying Management System), et flagg som alle "konsument" spdif hardware produkter måtte sette og følge. Når dette likevel er mulig i dag er det vel fordi industrien har valgt å ikke følge påbudet.

På samme måte er det nesten som en selvfølge at HDMI/HDCP og/eller hardwarebeskyttelse av HD-DVD/BR vil bli knekt. Det eneste som kan "redde" dem er hvis utbredelsen blir så liten at ingen gidder å ta jobben (som DVD-A* og SACD).

mvh
    Knut Inge

*"knekt" men bare via en omvei og på en lite brukervennlig måte

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg er i det store og det hele enig med deg. Men setningen over er kanskje litt upresis.

*DVI vil alltid kunne brukes som generell pc-inngang (ikke bare en tid framover).
    Joda enig i "generell", men ikke for "lovlig" å spille av digitale HD-media over!

*Det finnes såvidt jeg vet i dag DVD-spillere med DVI utgang som ikke benytter HDCP (?), så ved å bruke disse kan man få digital SD. Oppskalerende DVD-spillere og kommende HD-spillere vil nok dog kreve HDMI (i alle fall som levert fra fabrikken)
    Selvfølgelig - det finnes i dag (noen svært få - med diskutabel kvalitet) DVD-spillere med DVI uten HDCP - men disse er gamle allerede i dag.

Hvis man skulle følge logikken i utsagnet ditt, ville det i dag være umulig å spille inn via spdif kontakten pga scms (Serial Copying Management System), et flagg som alle "konsument" spdif hardware produkter måtte sette og følge. Når dette likevel er mulig i dag er det vel fordi industrien har valgt å ikke følge påbudet.
    Ikke enig - Industrien i dag følger allerede i dag dette påbudet - du kan jo (som produsent / forhandler) forsøke å selge en "HD"-TV uten HDCP om et år eller så (eller nå forsåvidt...)

På samme måte er det nesten som en selvfølge at HDMI/HDCP og/eller hardwarebeskyttelse av HD-DVD/BR vil bli knekt. Det eneste som kan "redde" dem er hvis utbredelsen blir så liten at ingen gidder å ta jobben (som DVD-A* og SACD).
    Enig - HDCP vil garantert bli knekt, men det er en svært dårlig forutsetning for å handle en TV som ikke støtter HDCP i dag - ulovlig å benytte vil det også være for dem som bryr seg om dette [edit] TV'en vil selvfølgelig ikke være ulovlig, men hvis du må benytte "crack"devicer / programvare som fjerner HDCP eller lignende [/edit]

Vi er vel ikke spesielt uenige her - bottom line er at jeg fortsatt har et lite håp om at Grundigen støtter HDCP - hvis ikke bør Bestbuy/Grundig få en kraftig skrape(!) + at de får min i retur

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da setter jeg min lit til at du, som gir intrykk av å ha rimelig snøring, får testet dette skikkelig.
    Samtidig håper jeg at du tar deg tid til å poste andre generelle formeninger ang. TVen, hva billedkvalitet osv angår(med prisnivå tatt i betraktning selvfølgelig).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å Venter på testing fra Wintermute da.
    Bestilte min i går, men om den ikke støtter HD så blir det retur ja..
    Håper den er ok doo..
    orker ikke lete etter plasma igjen. først panna 500 bestilling så denne.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter HDCP! - får kjørt 480P, og (oppskalert) 720P og 1080i inn fra Denon 1910 - uten at jeg evner å se forskjell (kanskje ikke så rart siden TV'en må skalere alle disse signalene okkesom)

Synes f.ø. designet var drittlekkert - over all forventning!

Ellers er det tydelig et 8bits panel - noe som fører til en god del (mye...?) graderinger i vanskelige scener, det første kvarteret av Master & Commander er en skikkelig plasma-killer (ihvertfall plasmaer med 8bits fargebehandling)

Har ikke hatt tid til å se noe mer på den, skal lage en egen tråd etterhvert, men er vel foreløpig skuffet over graderinger / fargebehandlingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Ellers er det tydelig et 8bits panel - noe som fører til en god del (mye...?) graderinger i vanskelige scener, det første kvarteret av Master & Commander er en skikkelig plasma-killer (ihvertfall plasmaer med 8bits fargebehandling)
    Vet ikke helt hva som menes med graderinger (rookie! ), men jeg fikk et mye bedre bilde når jeg slo av støreduksjonen. Ble bl.a. kvitt et ganske skuffende etterslep...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det DVD spilleren min som sender ut feil signal da eller? fan å...kjøpte jo denne spilleren netopp pga HDMI utgangen...

noen tips til hva jeg kan gjøre?

Spilleren er forøvrig en LG 7800H

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •