Har kjøpt Samsung LE-40M61BX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Samsung LE-40M61BX

Lurer på om noen som har denne tven fra før av kan vise meg linker til div innlegg om denne tven her i forumet som er verdt å få med seg..Får den om en uke og har lyst til å lese om den.
    Har blandannet søkt litt i gorm sine innlegg,men det var så mange at jeg fant ikke kalibreringsguiden hans til denne tven.
    Er det noen som er godt kjent i forumet som kan linke den til meg så hadde jeg satt stor pris på det.Alle innslag om denne tven blir satt stor pris på
    På Forhånd takk

Alebi

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Søker du på produktnavnet finner du en rekke informasjon på denne modellen. Søk på LE-40M61B uten X, så får du flest treff!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takk for svar.
    Får opp 16 innlegg. Men finner ikke info jeg leter etter.Mener jeg har lest noen tidligere som ikke kommer opp nå.
    Søker jeg feil?
    Skulle gjerne hatt linker til gorms kalibrering av denne tven samt hvordan få best mulig oppløsning fra Pc.
    Tven har jo oppløsning 1366*768 får man brukt pc med denne oppløsningen?
    Eller må man spille med 1024 *768?
    1280*1024 er det 4:3 bilde? vil det fungere å spille slik på tven i "teorien"

Kanskje noen litt nybegynner spørsmål men i butikker får man ikke svar på dette derfor hendvender jeg meg her...

Håper det er noen som kan hjelpe!!!

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alebi
    takk for svar.
    Får opp 16 innlegg. Men finner ikke info jeg leter etter.Mener jeg har lest noen tidligere som ikke kommer opp nå.
    Søker jeg feil?
    Skulle gjerne hatt linker til gorms kalibrering av denne tven samt hvordan få best mulig oppløsning fra Pc.
    Tven har jo oppløsning 1366*768 får man brukt pc med denne oppløsningen?
    Eller må man spille med 1024 *768?
    1280*1024 er det 4:3 bilde? vil det fungere å spille slik på tven i "teorien"

Kanskje noen litt nybegynner spørsmål men i butikker får man ikke svar på dette derfor hendvender jeg meg her...

Håper det er noen som kan hjelpe!!!
    slik jeg har hørt så klarer ikke denne skjermen full oppløsning via hdmi/dvi, men man får 1360x768 via vga, og det skal visst funke knall sies det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg så M51B på Expert i Drammen. Vanlig TV-signal virket helt ok og jeg syntes ikke kvaliteten sto så voldsomt tilbake for Pioneeren som sto ved siden av. Var ikke sikker på hvilken Pioneer modell det var, men selgeren sa den kostet rundt 55.000 så regner med det var en av de nyere modellene.

Uansett de hadde en HTPC stående under så jeg spurte en hyggelig ung selger der om han kunne switche over. Kvaliteten var helt fantastisk, jeg regner med det er VGA som den var koblet til med, men jeg glemte å sjekke det (!) fordi jeg fikk leke med HTPCen. Så jeg testet diverse HD klipp som lå der, pluss litt tekstbehandling og liknende. Grafikk-kortet støttet 1360x768 (1:1). Jeg var veldig overrasket over kvaliteten, har selv en Dell 2001FP som er av de bedre LCD skjermene til PC og syntes ikke M51B var mye dårligere. Syntes det var en liten skyggevirkning på svart tekst på hvit bakgrunn, men måtte virkelig anstrenge meg for å skille det fra std antialising.

Det var et HD klipp fra Madagascar med mye raske bevegelser og hvor bildet bare var 100% stabilt uten etterslep. Skulle gjerne ha testet PC spill i den oppløsningen, evt XBOX 360 selv om det antakeligvis ikke gir 1:1 (?) pixelmapping.

Selgeren sa han hadde koblet til samme HTPC på Pioneeren ved siden. Resultatet var IKKE imponerende ifølge selger. Han virket mer oppegående enn mange selgere jeg har støtt på i liknende butikker.

Jeg har vært rundt i mange butikker og syntes egentlig de hadde en bra utstilling. De ville tom røpe hvor mange xbox-er de fikk inn. Det gadd ikke Elkjøp på Buskerud Storsenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40m61bx

Kjøpte 40M61BX på Hifi klubben på Fredag, er veldig fornøyd.
    Kjører 1360x768 over VGA fra MCE 2005 funker fint, lastet ned Madagaskar HD klippet det var sinnsykt bra
    Problemet mitt kommer når jeg skal bruke DVI fra MCE, 1024x720 blir bra,men tror det "går litt utenfor skjermen", prøver jeg å kjøre 1360x768 så sier tv'en at det er 1920x1080, bilde fyller skjermen men er ikke veldig bra

Hvis noen har noen tips så si ifra, har samme MCE boks som de selger på PS-data.

Thomas

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for masse nyttige svar.Sitter å venter på tven fortsatt.Men vil gjerne ha alt klart på forhånd.Tenker da på kabler og programvare.
    Men hvis tven ikke støtter høyere enn 1360*768 hvorfor sies det da at det er hdready.eller er de seks siste pikslene uvesentlig i bildesammenheng?
    Merker pcen forskjell på hva tv som er koblet opp mot den?
    Kjører windows 64 bit edition og er litt usikker på om det er driverene mine eller skjermen som gjør at jeg ikke kan stille høyere oppløsning enn 1280*1024.(vanlig 19"dataskjerm)
    Slik at jeg har forstått det rett:
    Best bilde fåes med vga tilkobling.

hva da med skjermkortet som har komponent til rgb ?
    når vil man bruke dette for å få best bilde,?hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er like HD ready selv om den bare tar 1360 x 768 tror de siste pixlene blir sorte på siden. Veldig få tv'er tar 1366 x 768.
    Mange skjermer som er HD ready kan bare ta 1024 x 768.

PC'en sier at den har en Samsung som støtter 1920 x 1080 koblet til.
    Virker som skjermen på DVI port helst vil ha signaler på 1080i eller 720p.
    Hvis jeg kjører 1360 x 768 over DVI står det i info på skjermen 1920 x 1080 og bilde blir ikke bra.
    Hvis du har en 19" skjerm skal den ikke ha høyere oppløsning enn 1280x1024, pc'en skjønner dette selv derfor har du ikke flere valg. Dette vil rette seg når du setter opp samsungen.
    Best bilde for data er over VGA, men tror kanskje film fra pc'en blir best over dvi. Skal sjekke dette mer ut. Endel automatiske bilde funksjoner er ikke tilgjengelig over vga

Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    har selv denne TV'n, altså Samsung LE40M61B Så det første jeg gjorde var å lese manualen som fulgte med- :smile: Der står det ganske så klart at den ikke støtter PC tilkobling via DVI, men kun via VGA tilkoblingen. Det står også at 1360x768 er den beste oppløsningen, 1366x768 støttes ikke. Og slik er det med en del andre TV'er som har 1366x768 oppløsning også. Men de derre tilsammen 6 pixlene på sidene savnes ikke akkurat. Uansett, at dere får merkelig resultater via DVI er jo ikke så rart når den ikke støtter det.

Har selv koblet til PC'n med vga kabel, 1360x768 og er imponert over resultatet. Har spilt noen spill og det er vanvittig bra. Har flyttet PC'n ut av stua nå, men har koblet til en Xbox 360 og det er vanvittig bra bilde fra den også.

Potetgullmannen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Hei,
    har selv denne TV'n, altså Samsung LE40M61B Så det første jeg gjorde var å lese manualen som fulgte med- :smile: Der står det ganske så klart at den ikke støtter PC tilkobling via DVI, men kun via VGA tilkoblingen. Det står også at 1360x768 er den beste oppløsningen, 1366x768 støttes ikke. Og slik er det med en del andre TV'er som har 1366x768 oppløsning også. Men de derre tilsammen 6 pixlene på sidene savnes ikke akkurat. Uansett, at dere får merkelig resultater via DVI er jo ikke så rart når den ikke støtter det.

Har selv koblet til PC'n med vga kabel, 1360x768 og er imponert over resultatet. Har spilt noen spill og det er vanvittig bra. Har flyttet PC'n ut av stua nå, men har koblet til en Xbox 360 og det er vanvittig bra bilde fra den også.

Potetgullmannen
    Prøvde du noe web-surfing eller lignende før du flyttet PC-en ut av stua?
    Hvordan var det å lese web-sider på rundt 3m avstand? Var teksten klar og tydelelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web surfing

Jeg sitter ca. 3,5 meter fra skjermen og web surfing funker fint (kanskje litt liten skrift, men skarp og fin)
    Ang. DVI:
    Man skal ikke tru alt som står i manualen
    Det er masse diskusjoner ang. dette på forumet til www.minhembio.com i sverige. (kommer ikke inn på sidene nå men...) Bla. en som veksler mellom VGA og DVI på MCE om han skal surfe eller se film. Han er veldig fornøyd.
    Ellers er det ganske kjipt at dynamisk lys og kontrast ikke funker på VGA.

Har noen noe tips ang. instillinger på kontrast og lys på denne skjermen??
    Thomas

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde å finne diskusjonen du viser til,men finner den ikke.
    Husker du sånn ca hva han kom frem til ?
    Altså når man bruker hva og hvorfor?
    Er ikke komponent til RGB "det beste" eller er det noe jeg har fått med meg som ikke stemmer?

Dynamisk lys og kontrast sier du ikke funker på VGA.
    Er dette vanlig på andre tver også eller svakhet med Samsung?

Sitat Opprinnelig postet av Zanka
    Jeg sitter ca. 3,5 meter fra skjermen og web surfing funker fint (kanskje litt liten skrift, men skarp og fin)
    Ang. DVI:
    Man skal ikke tru alt som står i manualen
    Det er masse diskusjoner ang. dette på forumet til www.minhembio.com i sverige. (kommer ikke inn på sidene nå men...) Bla. en som veksler mellom VGA og DVI på MCE om han skal surfe eller se film. Han er veldig fornøyd.
    Ellers er det ganske kjipt at dynamisk lys og kontrast ikke funker på VGA.

Har noen noe tips ang. instillinger på kontrast og lys på denne skjermen??
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Linken

Her er den

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=104741

Er ikke sikker på hva som er vanlig, dynamisk kontrast er ikke vanlig på andre tv'er i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Økt oppløsning - noen praktisk betydning?

Hei, vurderer å kjøpe meg en LE-40M61B. Men nå ser jeg at det begynner å komme TVer, f.eks. Phillips med True HD (1920x1080) oppløsning og da er det vel bare et spørsmål om måneder før alle andre kommer etter. Kan noen fortelle meg om det vil ha noen praktisk betydning å gå opp til True HD oppløsning? Kan noen også fortelle meg hvorfor Samsung har valgt ikke å støtte DVI på 40M61B?

Klar for HD.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Sparer ikke penger i sverige

Da er alle beløp betalt og tven kommet i hus.
    Totalt ble det overført 20360 + 5551 i moms og ekspedisjons gebyr.
    Dermed ender tven totalt opp på 25911 kr.
    Med andre ord sparte jeg det det koster med bensin ned/opp til Hifiklubben i bergen.
    der koster tven nemlig 25980
    med tanke på at man får 3 år ekstra lengre garati for de 70kronene synes jeg det er berdt det.
    Så til alle som har tenkt å handle i sverige...
    Er ikke sikkert det lønner seg så mye..

blitt en erfaring rikere og mange kroner fattigere..

Hvem hadde trodd at man må betale moms av svensk frakt
    Beløpet blir utregnet av totalt beløpet utstedt av fyndbørsen.se
    ikke av varens verdi slik jeg trodde.
    Protesterte det jeg var god for men ble overført til en kar som var like gammelt som regelverket for moms og import i norge er.Han sa jeg hadde feil.
    Da ble det så
    Nå er tven i hus og jeg er ihvertfall fornøyd

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommer også i dag, skal hente den etter jobben.
    Kom på tott. 24995(her i Norge ja) kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med det.

Skal ta en del bilder tenkte jeg, legge ut litt erfaring /instillinger osv over helgen..Ahh timene går så sakte..

S

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Min kommer også i dag, skal hente den etter jobben.
    Kom på tott. 24995(her i Norge ja) kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med det.

Skal ta en del bilder tenkte jeg, legge ut litt erfaring /instillinger osv over helgen..Ahh timene går så sakte..

S
    hvor fikk du den så billig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhelge
    Hei, vurderer å kjøpe meg en LE-40M61B. Men nå ser jeg at det begynner å komme TVer, f.eks. Phillips med True HD (1920x1080) oppløsning og da er det vel bare et spørsmål om måneder før alle andre kommer etter. Kan noen fortelle meg om det vil ha noen praktisk betydning å gå opp til True HD oppløsning? Kan noen også fortelle meg hvorfor Samsung har valgt ikke å støtte DVI på 40M61B?

Klar for HD.
    '

Men Via PC har Philips max 1024x768 Les siste "DVD Hjemmekino"

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    hvor fikk du den så billig?
    Ok elektriske/euronics i krokstadelva.. Men det var en liten forsnakkelse fra han sin side, men han holdt ord..De går for 25998 der, men se under produkt og prisjakt for egen tråd.
    Satte den opp i går og utenom en død/lysende pixel er jeg dritt fornøyd.
    La meg 3 i natt og sov dårlig, i kvled skal den kjøres med DVE og testet med et par forskjellige component kabler..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •