Kommer Panasonic med nye flatskjermer snart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kommer Panasonic med nye flatskjermer snart?

Er det noen som kan finne ut om Panasonic kommer med nye modeller snart. 42PV500 er nå tatt ut av sortimentet til Fyndbörsen og på et spørsmål om de får den inn igjen svarte de:

"Hej.
    Panasonic 42PV500 kommer inte in mer.
    Den är slut i hela Europa.
    MVH Hasse"

Panasonic må vel fortsette med 42"??? Jeg vet at noen norske butikker kan skaffe TV'n (med litt ventetid), men er det kanskje slik at en ny modell er rett rundt hjørnet?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Synes ikke det er lenge siden 42PV500 kom jeg, men. Tida flyr!

Hadde jo vært spennende å se hva de har å varte opp med nå i så fall.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Er det noen som kan finne ut om Panasonic kommer med nye modeller snart. 42PV500 er nå tatt ut av sortimentet til Fyndbörsen og på et spørsmål om de får den inn igjen svarte de:

"Hej.
    Panasonic 42PV500 kommer inte in mer.
    Den är slut i hela Europa.
    MVH Hasse"

Panasonic må vel fortsette med 42"??? Jeg vet at noen norske butikker kan skaffe TV'n (med litt ventetid), men er det kanskje slik at en ny modell er rett rundt hjørnet?
    Det var merkelig. Har ikke hørt om en etterfølger til PV500. Kanskje fyndbørsen slutter å selge den p.g.a. leveringsproblemer. Panasonic klarer jo ikke å produsere nok av denne skjermen til Europa.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen kan søke litt rundt på nettet for å finne ut av dette.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme situasjonen i USA.
    Panasonic klarer ikke å levere nok skjermer, og tar ikke imot flere ordrer på dagens skjermer, før neste modell lanseres.
    Ser ut som 50" modellen er veldig populær, og nesten umulig å oppdrive.

Noen har fått følgende ubekreftede melding fra Panasonic USA:

"50px500u model had been disontinued 3 days ago becuase of the massive backlog. I know, this is not what you want to hear but a corporate decision was made. Panasonic is now focusing on ramping up on the next 50 inch model which is not announced yet"

"A Panasonic representative told me that except for units committed to retailers/direct buyers already, all 50s are out of stock and there will be no more till March - which will be new models which she didn't have any information about."

Regner med at 42" er i samme situasjon.
    De butikkene som ikke har lagt inn bestilling som er bekreftet, vil ikke få noen flere før neste modell kommer.

Ellers så sendte Panasonic ut en pressemelding i dag, der de annonserte offisiell åpning av en ny plasma skjerm fabrikk. Den fjerde i rekken.
    Lover bra for neste år :-)

"Panasonic (brand of Matsushita Electric Industrial) today held the opening ceremony of the Amagasaki Plant of Matsushita Plasma Display Panel Company (MPDP) in Hyogo Prefecture, western Japan.

The company claims that the plant is the largest PDP (plasma display panel) production facility in the world, as the plant reached a full capacity of 125,000 units a month at the end of November, with yields over 90%. Matsushita now has a total PDP monthly capacity of 300,000 units, combining all four PDP plants (and their monthly capacities) including the First Ibaraki Plant (30,000 units), Second Ibaraki Plant (120,000 units) and Shanghai Plant (25,000 units).

Panasonic expects global PDP demand to reach 10 million units in 2006 and 25 million units in 2010. To meet the accelerating demand, the company plans to bring forward the second phase of production at the Amagasaki Plant by four months to July 2006.

According to Ken Morita, vice president of Panasonic AVC Networks PDP (plasma display panel) TVs will continue dominating the over 35-inch flat panel TV markets in the future, as making profits from 40-inch and above LCD TVs will be more difficult than for PDP TV makers.

Although LCD TV panels are migrating to larger size applications, Morita said the cost of components for those larger applications, such as glass substrates, polarizers, CCFLs (cold-cathode fluorescent lamps) and backlight modules are still too expensive when compared to producing PDP panels of a similar size.

The cost of production for PDP TVs will decrease 55% by the end of 2007 compared to a decrease of only 35% for LCD TVs, Morita stated earlier this year."

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye nytt! Takk for det. Da er det vel bare å vente til mars (hvis lanseringen i Europa blir samtidig med USA).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for glimrende info rogers!
    Hvis de nye skjermene kommer i mars i USA, kommer de nok ikke til Norge før tidligst april/mai. Hadde tenkt å kjøpe meg en PV500 på nyåret, men da er spørsmålet om jeg skal vente eller ikke. Blir spennende å se hva som blir nytt. Tviler på at det blir store forandringer, men noe blir sikkert forbedret. Ville b.l.a. tro at flere og flere feil blir luket bort. Håper også at støyen fra viften blir redusert. Litt høyere oppløsning hadde heller ikke vært å forakte, samt 2 HDMI kontakter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg!

Jeg er i samme situasjon som deg. Lurer på hva som blir nytt. Jeg ønsker meg:
    1) Minnekortleser som kan vise bilder som er redigiert på PC, altså at leseren ikke er absolutt avhengig av "kamera standarden". Jeg redigerer de fleste bildene og det er dumt at redigerte bilder ikke kan vises. 2) DVB-T mottaker med digital lydutgang (5.1) fordi jeg bor nær Sverige.

Og samme høye kvalitet på analog tuner, lyd og autoformat funksjonen.

*** Er det noen som kan snuse frem info om den nye modellen.... ***

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi dæven, dette var flotte nyheter. Høyere oppløsning og litt fetere design +++ 2 hdmi kontakter hadde vært BIFF.

Flaks at jeg ikke har betalt moms greia til DHL enda, da fyndborsen har sendt tven min hehe =) Hvis jeg sender allt tilbake, må jeg betale for noe da ?? Leveringen kanskje ? Anyways hadde vært flott med litt info om de nye skjermene ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom 2 nye Pana LCD modeller for litt siden, og en av de har DVB-T tuner, så det kan vi nok regne med å se på plasma fronten også. Forresten, jeg tror det finnes en Pana plasma med DVB-T tuner allerede, den heter PE50, eller noe sånt

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regardless of best seller it has to be replaced. The current version is mainly just sold out as it was introduced in January 2005. The replacment and the whole new line-up will be introduced at the Las Vegas Consumer Electronis Show (CES) in 5 weeks (Jan 5th 2006).

Vi får se i Januar da =) PV500 serien ble ihvertfall introdusert i Januar 05 på CES messa. Blir spennende..

Newcomer Been_Loaded sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Og jeg som har ventet på min 42"PV500...

Og jeg som har ventet på min 42"PV500 i ca 3 mnd nå.... Den ble til og med testvinner på TV2-hjelper deg. Hvis den ikke produseres mer så burde den ikke ha vært med i den testen.

Rart.... :-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at Pv500 ble introdusert i januar 2005, men den kom ikke på markedet her før mai. Oppfølgeren ville neppe komme noe særlig tidligere, men vi kan jo håpe. Synes det fryktelig lenge å vente til mai.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hjemmekino.no har noen svart ved å vise til denne:

http://www.progressive-av.co.uk/flat...d8b_42phd8.htm

Det mest fantastiske er at den ikke har innbrenningsfare!!!

Dette er en ren skjerm (display). TV'ne blir antakelig presentert på CES-messen i Las Vegas 5. januar 2006.

Jeg er overbevist om at TV'ne kommer med dette nye displayet. Da ser det også ut til at de er vifteløse. Mest sannsynlig har de DVB-T.

Nå må dere lete på nettet. Se om dere kan finne ut noe om de nye modellene ....

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*** Er det noen som kan snuse frem info om den nye modellen.... ***
    Kanskje noen kan søke litt rundt på nettet for å finne ut av dette.
    Hallo? Har du ikke internet selv? Hvis du lurer på noe, er det vel bare å søke litt på egenhånd, kanskje? Dette er et fint sted å finne informasjon på.

Edit: Beklager OT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje det er grunnen til at det ikke er lett å få tak i skjermer lenger... De bygger opp et kjempe lager av den nye modellen før den sleppes .

Regn med lave! priser. De har nok tenkt til å daske alle de andre produsentene med best bilde og laveste priser.
    Tipper på 23k får 42 hd skjerm.

Dette var ett litt drømmende innlegg doo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en ren skjerm (display). TV'ne blir antakelig presentert på CES-messen i Las Vegas 5. januar 2006.
    Jeg er overbevist om at TV'ne kommer med dette nye displayet. Da ser det også ut til at de er vifteløse. Mest sannsynlig har de DVB-T.

Dette er ingen nyhet !
    Denne modellen tilhører proff serien til Panasonic, og har vært i salg en stund allerede.

Du får lete selv....

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det er ikke denne skjermen det er snakk om. Den har vært på markedet i flere måneder. Det er en oppfølger til PW7, en skjerm uten tuner, høyttalere og tilkoblinger. Man velger selv slot in for tilkoblinger. Har vurdert den skjermen, men synes den blir for dyr.

Det blir veldig spennende å se om Panasonic senker prisene i samme slengen. 30k er mye for en skjerm.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får snart en PA50 for 13k fra fyndbørsen så dagens skjermer er både tilgjengelige og rimelige spør du meg

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •