Kommer Panasonic med nye flatskjermer snart? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det blir veldig spennende å se om Panasonic senker prisene i samme slengen. 30k er mye for en skjerm.
    Priser styres av flere faktorer.
    Panasonic sier jo i pressemeldingen over at produksjonskostnadene vil falle med 55% de neste to årene, og det lover jo bra !
    Men samtidig så er det slik at hvis etterspørselen er høyere enn produksjonskapasiteten, så vil ikke prisfallet til forbruker bli like stort.
    Konkurranse fra andre produsenter og teknologier er jo også med å å påvirke dette.

Regner med vi får alle detaljene 4.januar, klokken 15:00 (Las Vegas tid).
    Da skal Panasonic ha pressekonferanse i forbindelse med elektronikkmessen i Las Vegas (CES 2006).
    http://www.cesweb.org/press/events/r...ail.asp?ID=342

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Får snart en PA50 for 13k fra fyndbørsen så dagens skjermer er både tilgjengelige og rimelige spør du meg
    Snart er PA60 her, Alex. Den er nok myyye bedre...;-)

Fra spøk til alvor; Det ville ikke forundre meg om PA50 var den siste lavoppløste plasmaen fra Panasonic.
    Det blir også spennende å se hvor hardt Panasonic kommer til å satse på LCD i fremtidige modellrekker.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA 50 er et godt valg. God pris og best på SD sendinger. HD er i utvikling, men den debatten burde vi kanskje ta i en ny tråd. Grattis Alex!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, bomholt. Angående PA60 så skal det bli spennende å se ja. Dersom det blir som det gjettes her, at PA50 er den siste lavoppløste modellen, kan jeg vel kose meg med at jeg har en av de beste lavoppløste 42-tommerne på markedet.. Er tross alt DVD som puttes i skuffen og ikke HD. Eneste jeg savner på TH-42PA50 er HDMI-inngang og optisk lydutgang. Men man kan vel ikke få i både pose og sekk..

Kommer imidlertid til å gå til anskaffelse av en 1080p-skjerm etter hvert som utviklingen har gått litt videre fra kjedelige 720p-skjermer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greia med lavoppløst skjerm var jo fordi det var så høye kostnader med å oprettholde en høy kontrast når en økte oppløsningen.. ser jo ikke ut som om det blir noen alvorlige prisfall det neste halve året så at de satser på høyoppløselige modeller til en rundt 15-20k høres fornuftig ut for meg.

noen som vet noe om når vi kan forvente oss skjermer som takler høyere HD standarder enn 720p...?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    noen som vet noe om når vi kan forvente oss skjermer som takler høyere HD standarder enn 720p...?
    Forhåpentligvis snart! 720p er jo bare halvveis til målet..finnes jo en del 1080p-skjermer, men ingen eller ytterst få som faktisk støtter denne oppløsningen på signalene inn til skjermen!

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere vi kan vente oss av disse nye skjermene til Panasonic ? Jeg tror det smarteste er å gå for en 50'' tommer. Når du først skal legge så mye penger på en skjerm, så er det greit å følge utviklinga. 50 blir standar snart, hvertfall i USA. Folk kjøper nesten bare 50 over der.

Jeg håper de lager en fet 50'' med full HD oppløsning, SD-kort leser, 2 hdmi kontakter og kanskje de lager en Mediabox slik som Pioneer ! :grin:

Skal bli så coolt og se hva de disker opp med 5 Januar !

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt neste flatskjermkjøp blir ihvertfall 50" eller større - forhåpentligvis i full HD

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •