Skurring i høyttaler på Loewe Xelos 32"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i høyttaler på Loewe Xelos 32"

Har plutselig fått skurring i høyttaleren på TV'en min, det er uavhengig av kanal og øvrige tilkoblinger. Med alle tilkoblinger fjernet, kommer det skurring, spesielt hvis jeg dunker lett oppå Tv'en. Skurringen er dog ikke konstant, bare innimellom.

Noen med en ide? Sprengt element ville vel ikke artet seg slik at det kommer skurring når det ikke kommer annen lyd?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har plutselig fått skurring i høyttaleren på TV'en min, det er uavhengig av kanal og øvrige tilkoblinger. Med alle tilkoblinger fjernet, kommer det skurring, spesielt hvis jeg dunker lett oppå Tv'en. Skurringen er dog ikke konstant, bare innimellom.

Noen med en ide? Sprengt element ville vel ikke artet seg slik at det kommer skurring når det ikke kommer annen lyd?
    Dette høres ut som en brent spole, dvs delvis sprengt høyttaler.
    Kan du reprodusere skurringen på samme opptak gang på gang?

Dersom bare noen av trådene i spolen på et høyttalerelement har smelta vil du få skurring på kun noen frekvenser. Dette kan som oftes høres lett på musikk eller lyd som er i nettopp det frekvensregisteret hvor høyttaleren sliter pga delvis smeltet spole. Derfor kan høyttaleren oppleves som normal på noen ting.

Det med dunking oppå tv'en skjønner jeg ikke helt.

Hadde en philips TV med brent spole på basshøyttaleren (ja det var to-veis høyttaler på en mono tv :grin: ) og den hørtes helt fin ut bortsett fra på noe musikk og effekter som hadde bass i akkurat den frekvensen som den sleit med, da ble det for jævli.

A

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler fra alt av signalkabler og antenneledninger, dvs ingen signal inn og ingen lyd ut, kommer det skurring hvis jeg dunker lett på TV'en. Det kommer også skurring når jeg har skrudd av lyden. Den er også følsom for bevegelser når jeg går over gulvet.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Når jeg kobler fra alt av signalkabler og antenneledninger, dvs ingen signal inn og ingen lyd ut, kommer det skurring hvis jeg dunker lett på TV'en. Det kommer også skurring når jeg har skrudd av lyden. Den er også følsom for bevegelser når jeg går over gulvet.
    Dårlig lodding et sted kanskje. Tror du burde snakke litt med forhandler.
    Loewe lager jo stort sett kvalitet tvers igjennom.
    Har selv en tandberg monitor produsert av loewe, samme som calida 33" men uten tuner.
    Er meget godt fornøyd med denne, men lyden i den er jo bare middels til god tv lyd, kan ikke sammenliknes med et separat anlegg :razz:

A

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vel å slepe TV'en til butikken da. Men det blir etter jula, gidder ikke sitte med en søple-TV i jula.

Newcomer e3d sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loewe

Dette høres ut som en dårlig kontakt et eller annet sted. Dersom du har garanti på TVen - send den inn. Dersom ikke - få en TV reparatør til å se på den. Sikkert noe småplukk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •