Hitachi PD 6600 - HJELP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi PD 6600 - HJELP

Hei. Vurderer og kjøpe Hitachi pd 6600, noen som har noen erfaringer med denne? Jeg har sett en del på Panasonic th42pv500, noen som har erfaringer mellom disse 2? Er jo en prisforskjell på 7 tusen.
    Takknemmelig for alle svar? Lurer spesiellt på Hitachi pd 6600

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hitachi vs Panasonic vs Pioneer

Den evige diskusjonen, hva skal man velge.

Jeg er ikke imponert over bildet på 42pd6600... Særlig ikke når jeg ser den ved siden av Pioneer og Hitachis egen 7200 modell. Nå skal det sies at jeg kun har sett den med dvd via en svhs switch.. men sammenligned med de andre tv ved siden av er jeg ikke fornøyd.. Spørsmålet er vel heller om du kjøper tv nå for å ha det en god stund eller om du planlegger å bytte etterhvert.. Skal du invistere i et tv ville jeg valgt en av de LITT dyrere modellene.. Pioneer 436fde til 29999.- Hitachi 42pd7200 til 29999.- eller Panasonic sin 42pv500... Eneste dilemmaet er at det er stort sett bare 42pd7200 som er tilgjengelig, iallefall for vår kjede om du skal ha det før jul.

Alle 3 er gode tv, selv er jeg fornøyd med min 436xde..

Lykke til, og husk, når du ser på TV, krev at butikken viser deg tv med det signalet DU har hjemme, nytter ikke å få demonstrert tv med parabol om du kun har kabel hjemme.. Og har du kabel, for all del, invister i Digital Kabel, STOOOOOOR forskjell til et lite beløp ekstra i mnd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte 6600 for ca to uker siden.. Synes skjermen ser helt ok ut etter operatør-innstillinger som er lagret, men synes bilde begynner å bli mere naturlig og behagelig når jeg fikk justert ned kontrast-nivået ganske voksent, og fyrt på litt skarphet.. dette er en tv som lever opp til hver krone du bruker, men om den kan måle seg med pv500 er nok bare å glemme.. 37pv500, og 42pv500 er utvilsomt de råeste skjermene på markedet og innen tidsmessig rekkevidde! Pioneeren er etter mitt syn rimelig lekker, både i bilde og fysisk, men Panasonic regjerer innen valutta for pengene rundt 30 laken..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6600 er 7200 panelet minus motorfot, litt dårligere fjernkontroll, minus dvi inngangen (har hdmi som også takler overgang fra dvi), innebygget høytalere under minus picture master billedbehandlingsteknologien.

I utgangspunktet skulle dette tilsi at jo værre signal inn, jo større forskjell sammenlignet med de større modellene.

Ville anbefalt å sett den med både rf/scart-rgb og evt hd signal før jeg hadde kjøpt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med fargebehandlingen/fargedybde da?

6600`en kjører med 8bit fargebehandling/fargedybde, det gjør ikke 7200`en den har 10bit...
    Fargebehandlingen (8bit vs. 10bit) samt "picture master" billedbehandlings teknologien på 7200`en er etter min mening grunnen til at disse to modellene er såpass ulike både i kvalitet og pris...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •