Lip sync, pioneer 436 XDE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lip sync, pioneer 436 XDE

Hei

Til dere som har erfaring med denne TVen... hvilke erfaringer har dere gjort når det kommer til hvor mye denne TVen forsinker bildet?

Endte med å kjøpe meg en digital forsinker fra Felston og er fornøyd med det, men er dugelig vanskelig å finne eksakt "sweet spot" synes jeg. Når man kommer veldig nære perfekt, merker man bare at det er feil, men umulig å si hvilken vei så blir mye prøve og feile egentlig.

Innbiller meg at fasiten ligger rundt 50ms et sted, men blir ikke helt enig med megselv, og det ødelegger mye av opplevelsen så lenge man ikke har den gode "dette er perfekt" følelsen, men derimot blir sittende og småjustere gjennom hver eneste film man ser

Vurderer uansett å sende en mail til Pioneer Norge og sjekke om de har noen fabrikktall på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mistanke om at forsinkelsen varierer mellom innganger og type sendinger/signaler. Derfor vil du aldri kunne finne "sweet spot". Jeg har selv 506-FDE og merker lipsynk problemet på denne også. Har ikke funnet ut at det er forskjell på om man slår av "bildeforbedrings-systemene" heller.
    Jeg får ta en nærmere titt på denne Felston saken. Anbefaler du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boksen gjør vel jobben den, to digitale kanaler som kan stilles individuelt, med 6 lagrede presets for hver av de. Kun en kanal er aktiv av gangen, men kan settes til auto detect så den bytter selv. Er en helt grei løsning dersom du har en receiver som mangler mulighet til å justere delay.

Hvordan noen kan bruke denne TVen med innebygget lyd (høytalere er optional) er meg en gåte, 30-60 ms forsinkelse er hvertfall MYE mer enn jeg kan leve med

Og ja, er meget mulig det varierer med inngang og sending. Har inntrykk av at analog TV er noe mindre forsinket enn DVD via SCART, men vondt å si egentlig... som sagt synes jeg det er vrient å sette fingeren på nøyaktig hvilken vei og hvor mye lyden er off, når man begynner å komme ganske nære.

Sendte uansett en mail til pioneer norge, selv om det sikkert ikke kommer all verden ut av det, er det uansett litt spennende å høre hva de har å si om det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret fra pioneer:

Hei,
    30-70ms(tilsvarer ca.2-4 bilder). er akseptabelt.
    Dete vil variere fra sending til sending. Gammelt materiale vil ha større
    forskjell enn mye medie.
    mvh
    Einar

-------------------------------
    Sa meg vel ikke så mye, men hvertfall bekreftet at det varierer. Har sendt noen tilleggsspørsmål, poster svar så fort jeg får dem

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kilde som betyr noe her, ofte er det materiale man spiller av som avgjør om lipsynken blir stor...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen lip-sync problemer hos meg når jeg ser på parabol (Force & Strong). Når jeg kjører DVD gjennom HDMI-inngangen har jeg lagt inn 40ms forsinkelse på Rotel RSP-1068.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40ms er nok en grei middelvei, blir stort sett veldig nære, men nesten aldri spot on.

Mulig jeg er mye mer følsom for dette enn de fleste dog, kan nesten virke slik

Spurte samtidig pioneer om hvordan de ser for seg at noen kan bruke de tilhørende høytalerne i det hele tatt... 30ms er langt mer feil enn _jeg_ kan leve med, for ikka å snakke om 70... :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •