Hvilken tv...? I kveld får vi ENDELIG svaret.. :-) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Strandum
    For folk i Norge har uansett ikke har behov for digitaltuner, og da tror jeg man klarer seg greit uten VGA-kontakten, PIP, PAP og den ekstra HDMI som sitter i XDE-tuneren. Hvertfall når prisen er omtrent 10 000 mindre.
    Som testen sier: "Plasmaskjermen fra Pioneer har desidert best bildekvalitet av apparatene som er testet."
    [/url]2
    En annen liten forskjell er at XDE har SR+ kontakt. Veldig kjekt hvis du har Pioneer receiver eller andre PIO komponenter. Gjør det f.eks. mye enklere å droppe høytallerne til tv-en og kjøre alt via receivern.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Har pv500 som jeg kjører analogt signal via digital-tuner, slik at jeg ender opp med et digitalt signal. Det blir fantastisk bra. Hvis jeg kjører det analoge signalet fra veggen og rett i tven, blir det er fullt brukbart resultat. Men forskjellen er stor på det digitale og det analoge hjemme hos meg. Hadde panasonic pa50 tidligere, og også denne ga et bra bildet på analoge signaler, noe den ofte får skryt for i tester. Men hvis man er så fanatisk at man bruker 30k på en tv, så spanderer man vel også på seg en digital-tuner!? Man bruker vel ikke så mye penger på tv for å se på et brukbart bilde? Man vil vel ha et perfekt bilde?
    Analogt signal via digitaltuner...? Mener du at du har kabel-tv/bakkesendt signal loopet gjennom en digital-tuner...? I så fall hjelper vel det lite for at signalet blir digitalt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Datorgalleriet.com er en svensk datasjoppe som selger Pioneer PDP506XDE til bare 36000 svenske kroner 25% moms inkludert i prisen.

http://www.datorgallerian.com/Shop/Index.php?Id=48524

Disse sender riktignok ikke utenfor Sverige, men dette kan igjen presse ned prisene på de andre webshoppene som f.eks Fyndbørsen.

Venter spent på et prisfall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet hvorfor ikke hitachi sin 42pd7200 var med i testen ?? det er da ansett for å være en av de bedre(i hvert fall en av de 10 beste) TV'ene på markede i dag.. dersom jeg ikke husker feil var det den som vant testen i det svenske lyd og bilde for noen mnd. siden?!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje fordi vi var det eneste bladet som faktisk har kritisert den skjermen. de fikk forespørsel om å være med men de var mugne for å si det pent. så fikk de litt kalde føtter og sa de ville stille allikevel. men dukket det opp en skjerm? neida.. vi får være diplomatiske å si at de greide å stille med en skjerm, så kan man jo trekke sine egne tanker om dette. mer skremmende i mine øyne er det at qpvision skjermen vi testet fikk 10 av 10 i et annet magasin, uten å nevne hvilket tenker vi skal slite med å få en skjerm fra dem neste gang. det er uansett å skyte seg selv i foten. vi var kritiske til en LG skjerm en gang også, men de stiller opp allikevel og har kommet meget sterkt tilbake med supre skjermer etterpå. kudos til Lg for den holdningen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.. hva var det dere kritiserte skjermen for da? har sett at den har fått god omtale i noen andre tester..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke, det er en del nummer siden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Datorgalleriet.com er en svensk datasjoppe som selger Pioneer PDP506XDE til bare 36000 svenske kroner 25% moms inkludert i prisen.

Disse sender riktignok ikke utenfor Sverige, men dette kan igjen presse ned prisene på de andre webshoppene som f.eks Fyndbørsen.

Dette må jeg si var fristende. Dette blir jo bare noen få kroner over 30.000,-

Men denne prisen er vel uten stativ/veggfeste og høyttalere. Det blir vel 4.000,- ekstra. Minst. Men uansett er må jo dette være skikkelig godkjøp.

Hvordan er det hvis man velger å hente produktet selv på nærmeste postkontor i Sverige? Det er vel slik at de har mulighet til å sende til ditt nærmeste postkontor for avhenting der?
    Da er det vel meningen man skal kjøre innom tollen for å ordne med norsk moms?
    Har man da noen mulighet til å få tilbakebetalt svensk moms? Og hvordan er eventuelt fremgangsmåten da ved slike kjøp?

Man kan vel også bare gi f***, å kjøre rett forbi tollen. Har vel ca. 95% sjanse får ikke å bli stoppet.
    Men hva skjer hvis man blir stoppet? Blir man da anmeldt for smugling, får bot + at produktet blir inndratt av toller'ne?

Ble mange spørsmål dette :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Pioneer PDP-506XDE til 27.756,- NOK !!

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K

Hojhoj...

Ikke for å misbruke denne tråden men datorgallerian har spesialtilbud i dag. Man får trekt i fra 1000,- for hver 10000 man handler (http://www.datorgallerian.com/Shop/Index.php?Id=48524)
    Dette vil si at man får tv,en får 33.000,- SEK.
    Men kursen i dag på 0,8411 (ca 1 kr. mindre enn i går :-() blir det bare 27.756,- NOK !!!!

(Beklager at dette blir på kanten, og egentlig hører til under prisjakt)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det som var sagt i testen, om at dårlig sortnivå på lcd-skjermer var noe som hørte fortiden til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel en rekke blant de dårligere plasmaene som har dårligere sortvinå enn gode LCDer har, men generelt sett, om du sammenligner jevngode TVer eller de på toppen, er plasma selvsagt klart best på akkurat dette.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Hojhoj...

Ikke for å misbruke denne tråden men datorgallerian har spesialtilbud i dag. Man får trekt i fra 1000,- for hver 10000 man handler (http://www.datorgallerian.com/Shop/Index.php?Id=48524)
    Dette vil si at man får tv,en får 33.000,- SEK.
    Men kursen i dag på 0,8411 (ca 1 kr. mindre enn i går :-() blir det bare 27.756,- NOK !!!!

(Beklager at dette blir på kanten, og egentlig hører til under prisjakt)

Mener jeg så både veggstativ og høyttalere for ca 1600 SEK per del, så er vel ikke mere enn rundt 2000 norske kroner for det.....

Får lyst å reise til sverige å handle rett fra butikk alså >_< flere på samme tanke?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å komme igjennom til datorgallerian per telefon i hele dag uten hell.

Har derfor sendt bestilling på 506XDE, bordstativ, veggstativ og høyttalere.
    Prisen ble totalt i norske kroner 30.493,-

Det får man si er billig :-) :-) :-)

Da gjenstår det kun å se om de er interessert i å sende varene til nærmeste postkontor i sverige. Jeg er villig til å ofre mange timer bak rattet på en bil for å benytte meg av dette tilbudet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    topic folkens. lag en egen tråd om de tilbudene der.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp idag og så den nye Pioneer 506XDE og må si jeg aldri har vært mer skuffet over bildekvalitet på plasma, prisen tatt i betrakning, særlig når de hadde en LG plasma (husker ikke modell, men kostet rundt 27 lapper)som var laaangt bedre. Nå var jo bare signalene fra RGB, så jeg vet jo at hvis Pioneeren hadde vært matet med HD materiale ville selvfølgelig resutlatet vært et annet, selv har jeg et Panasonic TH-42PV500 som jeg er glad jeg valgte. Spurte også selger om de kjørte 506XDE med fabrikkinnstillinger eller hadde kalibrert det, han sa da at de hadde kalibrert det "litt". Selv ville jeg aldri funnet på å kjøpt det til 50 store lapper

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har følslsen Pioneer skjermene blir sabotert i de fleste elektriske forhandlere.

Jeg så en Pioneer pdp436XDE hos Lefdal i Bergen.....var den aller mørkeste skjermen i hele butikken og langt ifra den beste.....philips skjermene som hang ved siden av var myyye bedre virket det som der.

Så så jeg samme skjerm hos en annen HiFi forhandler, og fy flate for en forskjell...her var den sinnsykl lyssterk og kraftige klare farger, fineste jeg har sett på plasma hittil, så det er STORE forskejller ute å går og tror mange "saboterer" på instillignene, for jeg fikk absolutt ikke lov å "tukle" med instillingene på pioneer skjermen på lefdal, men de reagerte ikke når en fyr begynnte å leke seg med Panasonic skjermen som hang rett under..... Mystiske greier

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette stemmer akkurat med min oppfatning også. Ingen tvil om at mange forretninger har lyst til å selge andre merker enn Pioneer. Dersom jeg ikke hadde hatt spesiell interesse for bilde og hadde kommet inn på Elkjøp/Lefdal og stolt på det jeg hadde sett med egne øyne og hørt fra selgerene hadde jeg ihvertfall ikke kjøpt Pioneer: Dyrt og dårlig. (Den siste jeg hørte var: Pioneer var mye bedre før, nå er de tatt igjen av flere, f.eks denne LG'en!).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi.. dere har lite tiltro til oss selgere her inne :P

pdp436 er ganske mørkt innstilt fra fabrikk. har ikke gidda å kalibrere den noe særlig i butikken enda.. utbyttet blir jo minimalt med tanke på at det er vanlige RF signaler den blir mata med...

og til han som spurte tidligere; panelet på fde og xde er identiske. når du kjøper en slik skjerm så står det pdp436fde/xde på eska med skjermen oppi, og så er det tunerboxen som er annerledes...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •