Hvilken tv...? I kveld får vi ENDELIG svaret.. :-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    testen er helt ny den. det er en grunn til at plasma og lcd er i samme test. det er nemlig det valget menigmann står ovenfor i det virkelige liv, altså i butikken. nå er også størrelser og bildekvalitet blir så bra på lcd at de definitivt skal testes sammen.

grunnen til at 1024x768 gir 16:9 på skjemene er fordi pixlene er rektangulære ikke firkantede
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer PDP-436FDE

Hadde de testet Pioneer PDP-436FDE som koster ofte mindre enn Panasonic TH-42PV500 på webshops hadde Pioneer vunnet testen.. Forskjellen på FDE og XDE er tv-tuneren.. Altså 2 x HDMI, 1 x VGA og 2 x tunere som muliggjør PIP og PAP :P

Er rektangulære pixler noe ålreit da?
    Burde det ikke være minst 1280 x 720 for å klare 720p uten upscaling?
    Er det ikke da rart med disse plasmaene som har 1024 x 768?
    Hva vil dette ha å si for bildet på feks Xbox360?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble resultatet? Hvem vant?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Pioneer: Desidert best bildekvalitet! Pana får pluss for bl.a videopptaker.. Hmmm.
    "En helt ny metode for video-opptak får du også: Spill inn TV-program direkte på digitalt minnekort (SD), og se senere programmet med din bärbare Panasonic D-snap player (ikke inkludert)."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic TH-42PV500

Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Hva ble resultatet? Hvem vant?
    Panasonic TH-42PV500 vant.. men jeg tror Pioneer PDP-436FDE er et bedre kjøp! ..pga overnevnte grunner ^^

Dumme LCD-skjermer som ikke klarer 1:1 PC-oppløsning.. Bør da ikke være så vanskelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HURRA! Jeg vant...... igjen :grin:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det en gang slik at vi forholder oss til de prisene importøren sier er veiledende. at man kan få skjermer biligere på diverse webshoper er da fint det, men det greier dere da fint å regne dere frem til selv. vi som blad kan ikke begynne å henvise til webpriser. her er det mye paralellimport etc. hadde blitt lite annonser i bladene da hvis man skulle begynnt å underminere importørene.
    så saken er enkel. karakteren står i forhold til oppgitt pris fra importør. av den grunn bruker vi også betegnelsen "best bilde" i tillegg. det skulle derfor være liten tvil om at pioneeren er den beste tv'en, men den gir ikke mest for pengene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumme LCD-skjermer som ikke klarer 1:1 PC-oppløsning.. Bør da ikke være så vanskelig?
    LG var fin her. bare å koble til så var alt 100% med en gang. det værste tilfellet er philips som med sin oppløsning på 1920x1080 ikke greier en korrekt desktop på høyere oppløsning en 1024x768
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere ikke slå dere til ro med at både Panasonic og Pioneer er gode skjermer. Den ene gangen vinner Panasonic, og neste gang Pioneer.
    Sånn har det vært de siste to årene.

TV2 sine tester er tilrettelagt for "mannen i gata", og er ofte veldig forenklet.
    De vektlegger også ting som entusiaster kan finne noe merkelig.

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cysiam
    Er det noen som har testet 1080p på Pioneer PDP-436XDE?

1080i/1080p via DVI/HDMI --> Ja/Ja(24Hz)?
    Har ikke pdp-436xde 1024 x 768 i oppløsning.. jeg skjønner ikke den helt jeg. burde det ikke vært 1280 x 768 dersom det skulle vært 16:9 oppløsning?

Er i tvil om hva jeg skal kjøpe. :???:
    prøv å finn en 42/43 plasma med 16:9 oppløsning da.
    Skjermen er 16:9 mens pixlene har forhold 4:3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn av ren nyskjerrighet.. hvor fikk dere skjermene fra og når..? butikken min har venta på pv500 i tett oppunder 2mnd nå.. og eneste svaret vi får fra panasonic er "vet ikke levering.."

ryktes foresten at det kommer en oppfølger til pv500 iløpet av våren..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er vel egentlig ganske grei mellom pana og pioneer.

Er du villig til å satse en 8-10 000 kr ekstra på en pioneer skjerm ja da får du det beste plasma har å tilby i dag, vil du heller spare de ekstra tusenlappene og få en skjerm som er tillnærmet lik går du for panasonic.

Jeg selv er sulten på bildekvalitet, og det beskrives som om pioneer er best uten å nøle, jeg er derfor den typen som da heller spanderer noen ekstra tusenlapper og får det grommeste per dags dato hvilken type er du? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min fra den lokale elkjøpen for et par mnd siden. Da var det også leveringsproblemer hos diverse andre leverandører. Ja panasonic kommer med nye modeller hver vår, akkurat som andre produsenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    sånn av ren nyskjerrighet.. hvor fikk dere skjermene fra og når..? butikken min har venta på pv500 i tett oppunder 2mnd nå.. og eneste svaret vi får fra panasonic er "vet ikke levering.."

ryktes foresten at det kommer en oppfølger til pv500 iløpet av våren..
    De klarer nok å trylle fram en skjerm når det er gratis TV promo i siktet. Butikken din venter sannsyligvis på et individ i en ordre på 100+++ skjermer. Det er noe helt annet en et eksemplar til ren skryt via det størst mediaet tilgjengelig

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen synspunkter for hvordan de 3 beste i testen er på analogt kabelnett, analoge bakkesendinger og digital kabelmottaker. For mange går vel mye av tittingen fra kabel/sat, men det var lite beskrivelse av hvordan slike sendinger tar seg ut på disse skjermene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker min 436XDE på en totalt elendig analog kabel, men med veldig bra resultat. Har hatt både gamle CRT TVer og projektorer på samme kabel, og var veldig klar over hvor elendig den var, og ble veldig overrasket over hvor bra resultat jeg fikk på pioneer'en.

(har desverre ikke noe grunnlag for sammenligning)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pv500 som jeg kjører analogt signal via digital-tuner, slik at jeg ender opp med et digitalt signal. Det blir fantastisk bra. Hvis jeg kjører det analoge signalet fra veggen og rett i tven, blir det er fullt brukbart resultat. Men forskjellen er stor på det digitale og det analoge hjemme hos meg. Hadde panasonic pa50 tidligere, og også denne ga et bra bildet på analoge signaler, noe den ofte får skryt for i tester. Men hvis man er så fanatisk at man bruker 30k på en tv, så spanderer man vel også på seg en digital-tuner!? Man bruker vel ikke så mye penger på tv for å se på et brukbart bilde? Man vil vel ha et perfekt bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nå er det en gang slik at vi forholder oss til de prisene importøren sier er veiledende. at man kan få skjermer biligere på diverse webshoper er da fint det, men det greier dere da fint å regne dere frem til selv. vi som blad kan ikke begynne å henvise til webpriser. her er det mye paralellimport etc. hadde blitt lite annonser i bladene da hvis man skulle begynnt å underminere importørene.
    så saken er enkel. karakteren står i forhold til oppgitt pris fra importør. av den grunn bruker vi også betegnelsen "best bilde" i tillegg. det skulle derfor være liten tvil om at pioneeren er den beste tv'en, men den gir ikke mest for pengene.
    Dette skjønner jeg veldig godt..

Det er jo ikke noe å tvile på at Pioneer PDP-436XDE hadde vunnet dersom den hadde kostet det samme som Panasonic TH-42PV500.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle gjøre folk oppmerksomme på at Pioneer PDP-436FDE (den med noe mindre avansert tuner) har noe lavere veiledende pris enn testvinneren Panasonic TH-42PV500..

For folk i Norge har uansett ikke har behov for digitaltuner, og da tror jeg man klarer seg greit uten VGA-kontakten, PIP, PAP og den ekstra HDMI som sitter i XDE-tuneren. Hvertfall når prisen er omtrent 10 000 mindre.
    Som testen sier: "Plasmaskjermen fra Pioneer har desidert best bildekvalitet av apparatene som er testet."

Oversikt kan sees her: http://www.hjemmekino.no/database/co...IDS=99,168,1702

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når kommer nye modeller?

Når kommer Panasonic ut med sine G9 panel og når kommer Pioneer med sine G7?

Noen som vet noen lunde år vi kan vente oss neste generasjons plasma tver fra de 2 ledende produsentene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har FDE og XDE plasmaene fra Pioneer akkurat samme panel? Dvs. de er helt like mtp bildekvalitet?

Går det likevel greit å koble en HTPC på en FDE via component eller HDMI?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •