Philips 50pf7320 50" plasma, HD ready, pixel pluss. Audio Out? Nope...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 50pf7320 50" plasma, HD ready, pixel pluss. Audio Out? Nope...

Har nå tenkt å bytte ut min 42" plasma som jeg kjøpte i vår.

Hadde tidligere 52" og gikk ned til 42". Savnet etter en litt større skjerm har nå melt seg, og i denne forbindelse falt interessen på Philips 50" plasma 50pf7320.

Uten egentlig å undersøke noe særlig om priser eller andre spesifikasjoner på forhånd, tok jeg meg en tur på Elkjøp forrige uke. Fikk da sett litt på tv'en.
    Oppløsning på 1366 x 768, pixel pluss etc. Joda. Tv'en syntes jeg så grei ut. Har sett bedre panel, men helt ok. Desverre var de kun matet med et tydelig dårlig sat signal. Så litt vanskelig å få noe særlig intrykk.

Mens jeg var der kom jeg selvfølgelig i prat med en av selgerene. Og da jeg skulle dra ville han gi meg et tilbud jeg liksom ikke kunne motstå. Han tilbydde meg skjermen som hang på veggen (prismerket over 40.000,-). Altså utstillingsmodellen til 31.000,- Dette sa han var ekstremt god pris. Men jeg måtte bestemme meg før kvelden. Da var det vistnok en annen som hadde sagt han skulle komme å kjøpe den. Heldigvis takket jeg foreløpig nei, og dro hjem for å sjekke litt nærmere. Fant da ut at Elkjøp selger denne på elkjop.no for 29.000,- Samme pris hos elprice. 24K fra england levert i sverige. (ingen moms innenfor EU).

Men det jeg egentlig skulle frem til, noe jeg merket meg først nå, er at denne TV'n faktisk ikke har audio utgang (annet enn hodetelefon utgang) Har også sett på tv-n fysisk og bladd igjennom brukerveiledningen http://www.p4c.philips.com/files/5/5...10_dfu_nor.pdf

Dette mener jeg er uhørt. En 50" hd ready plasma fra en anerkjent produsent på slutten av 2005. Og ingen audio out. Klart fra dvd, digital parabol etc han man jo ikke bruk for dette. Men ser man da noe på analogt kabelnett, bakkesending etc. har man ikke mulighet til å kjøre lyd ut til et stereoanlegg. Uhørt!!! Klart man kan vel alltids benytte hodetelefonutgangen på siden av tv'en. Men dette er jo en elendig løsning. Og i tillegg er det vel ingen som vil ha en kabel stikkende ut av siden på en tv som henger på veggen.

Problemet er at i 50" klassen er det vanskelig å finne noe særlig i min prisklasse opp til 30.000,- (setter gjerne pris på andre forslag.)

Er det noen som likevel har erfaringer med denne TV'n. Så setter jeg pris på tilbakemelding. Må vel innrømme at største del av signalmating foreløpig blir analog kabel-tv (ja vet dette er en dårlig løsning. Vurderer innkjøp av force digital kabel-tv mottaker.)

På forhånd takk for tilbakemeldinger

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På s. 11 i manualen står det da tydelig følgende:

"Kontakten EXT1 har audio/video (CVBS) inngang/utgang og RGB-inngang.
    Kontakten
    EXT2 har audio/video (CVBS) inngang/utgang og S-VHS-inngang.

Sideforbindelsene har audio inngang, CVBS/S-VHS-inngang, hodetelefon ut."

Jeg tolker det da slik at man kan koble til et SCART adapter på en av SCART-pluggene, og kjøre phonokabler med lyd ut til forsterker osv. Dette burde da holde? SCART utgang-sakene er (var) jo normalt beregnet på å koble til dvd-opptagere/videospillere osv. for opptak, så da sender den antagelig tv-signalet ut, eller hva?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis kan man nok benytte en av de 2 scart tilkoblingene for å få lyd ut ja. Men jeg hadde i utgangpunktet tenkt å benytte de til tilkobling av annet utstyr.

Men mener uansett at et produkt som ligger såpass høyt i produktspekteret i det minste burde hatt individuel audio komponentutgang. Det hadde til og med min første 100hrz crt tv kjøpt tidlig på 90-tallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel muligens kjøpe/mekke en scart som lar deg bruke dem til audio ut samtidig som du bruker dem til inngang for en annen kilde?

k

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.
    Det går nok også. Finnes vel greie skjema på web for dette .

Men med nærmere ettertanke vil jeg nok heller benytte en elektronisk scart switch i og med at det kun er den ene inngangen som er RGB kompitabel. Jeg er nemlig en av de som fortsatt ikke har gått i innkjøp av DVD spiller med hdmi eller dvi :-)

Var å kikka på tv'en igjen i dag. Hos Elkjøp står den fortsatt til 39.990,- Mens via elkjop.no selger de den for 29.990,-. Enda påstår de i butikken at det ikke er mulig å få den billigere enn 39K i butikk. Insisterte på at de da måtte ha voldsom fortjeneste på produktet. Men da fikk jeg nei som svar.

Problemet i dag var også at den sto ved siden av 506 til pioneer. Ble syk av lengsel etter den skjermen, og måtte bare dra hjem å furte over at den er for dyr for meg :-()

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er kanskje hakket værre enn lydutgang problematikken på den Philipsen er at den har en sånn Philips "spesial" DVI-I. Skal du kople til utstyr med VGA kabel, så må du bruke en overgang på DVI inngangen, men da har du jo ikke lenger DVI inn på den. Og skal du så kople til noe med Component 3xRCA, så følger det med overgang til det også, men da utelukker du både DVI og VGA. Alle tre er gjensidig utelukkende for hverandre, og DET synes jeg er helt hinsides.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Dette er absolutt også ting å tenke på. Det har du rett i. Må nok si at størrelsen på skjermen har fått meg til å lirke på andre krav. Blir vel jeg tar til fornuften og i stedet vurdere Samsung LE-40M61B, Panasonic TH-42PV500E, Pioneer PDP-436FDE. Uansett ville nok en av de tre være mer fornuftig en philips sin modell (bortsett fra størrelse).

Jeg bor også "bare" 2,5 times kjøring fra nærmeste postkontor i sverige. Og innenfor EU land er det jo kjent mva fritt. Får bare sjanse på å kjøre grønt gjennom toll'en. Så de tre over er nok mulig å skaffe ned mot 20K.

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 PF7320 er jo ikke en fet TV...
    5oPF9966 er en Fet TV og er mulig å få til rundt 35-36k uten å kjøre over grensa..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan fortelle meg hva som er så fett med en 9966 bortsett fra ramma rundt skjermen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •