Nå klikker jeg snart... Hjelp!! (Samsung LE32R51)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå klikker jeg snart... Hjelp!! (Samsung LE32R51)

Jeg kjøpte denne tv'en for litt over en måned siden og har egentlig vært greit fornøyd med den. En stund tilbake oppdaget jeg noen "ujevnheter" i bildepanelet, men har lært meg å leve med det..

Men nå har det gått over stokk og stein! De siste dagene har det dukket opp SVÆRT tydelige "linjer" horisontalt over hele skjermen. Det ser helt J****G ut! Jeg har gjort mitt beste for å få tatt bilde av skjermen, men det ser verre ut enn dette i bevegelse. Det er også et markant mørkere området nederst på skjermen.
    Jeg NEKTER å beholde tv'en i denne standen! Er det noen som vet om dette går på garanti e.l.? Det må det jo, for det her går ikke!
    Har forøvrig kjøpt den igjennom www.shg.no. Jeg ender vel opp med å sende den inn og sitte uten tv i ukevis.. Jippi!

Please help!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det finnes noen regler for dette, akkurat som med pixelfeil. SHG er stortsett ok å ha med å gjøre i RMA saker, men det er mitt intrykk at hvis det kan tolkes til at det er din egen feil, så skal man ikke vente noen stor forståelse. Men det kan umulig være tilfelle her?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg tror det finnes noen regler for dette, akkurat som med pixelfeil. SHG er stortsett ok å ha med å gjøre i RMA saker, men det er mitt intrykk at hvis det kan tolkes til at det er din egen feil, så skal man ikke vente noen stor forståelse. Men det kan umulig være tilfelle her?
    Jeg har hatt tv'en stående på samme sted siden jeg fikk den. Har ikke flytta på den en eneste gang. Så det kan absolutt ikke være min feil. Det har bare utviklet seg selv, blitt litt verre for hver dag. Utrolig frustrerende..
    Noen som har noen idé om hva det kan være? Har linjene jeg ser noe med bakgrunnslys å gjøre?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta det med forhandleren. Eller Samsung selv. Tror de kan hjelpe deg best mulig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gøy med slike feil nei.

Det kan kanskje ha noe med baklys systemet å gjøre ja, kjenner ikke den nevnte skjermen og dens spesifikke oppbygning, men det er vel ofte et tynnt filter som skal gjøre lysspredingen bedre og mer diffus før det reffer LCD panelets bakside, og det er kanskje noe varmepåvirkning eller bukling av dette som kan forårsake slike effekter, eventuellt noen reflektorer som kan fylles opp av støv osv.

Står TVen et litt støvfullt, varmt eller får hindret litt av luftgjennomstrømningen, kan det kanskje resultere i slike bilde feil som blir tydeligere over tid, men det trenger jo ikke å være tilfelle for din skjerm -dax-.
    Ellers så lurer jeg på om du av og til tar å slår av strømmen helt til skjermen, enkelte LCD effekter kan muligens bli "lagret" i panelene eller i andre komponenter i tven hvis de står med spenning i lange perioder av gangen, noe alla VB som blir tydeligere på panelen på enkelte LCD projektorer.

Ville også før du sender den i retur, prøvd med noen andre kilder som skalerte bildet osv, for å sjekke om feilen kan være andre plasser i systemet, enn i selve skjermen. Ser du f.eks de samme feilene på "pause" skjermene som er innebyggd i skjermen uten at du sender noe signal til den med alle signal kabler og antenne kabel fysisk utplugget, så har man vel langt på vei eliminert andre feilkilder og kan slå fast om skjermen er deffekt og må repareres, eller om synderen er en annen "nisse på lasset" i disse nisse og jule tider. ;-)

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som det er endel som har vært plaga med R serien til samsung.. håper bare det ikke er samme problemene med M serien!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar!

ask4me2 - Tv'en står helt utildekket med plenty lufttilførsel, så det kan ikke være no problem der tror jeg.. Og jeg har flere ganger denne uka koblet ut strømmen over natta i håp om å bli kvitt problemet. Men hver morgen jeg har skrudd den på igjen har ingenting skjedd.. Jeg har også som du sa, koblet ut alt fra tv'en, men feilen vedvarer ved skjermens eget "pausebilde"

Bør jeg ta kontakt med Samsung eller shg.no først?

Jeg blir skikkelig nedfor av det her as... XBOX 360 er ikke 2 dager unna en gang..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er dilemmaet med netthandel!

spare et par ussle tusenlapper/ kjøpe trygt og godt hos stor kjede med stort lager til mange skjermer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg hadde selv et problem med min Samsung LE32R41B, men dette var to "døde"/lysende pixler som var irriterende. Ikke fra normal sitteavstand til tv'en, men kunne se de fra 1,5-2 meter hold. Den ene var spesielt synlig under fotballkamper.

Tok kontakt med expert, som sendte videre mailen min til samsung. 1 uke senere fikk jeg ny tv fra samsung(expert).

Den nye er helt perfekt heldigvis.

Topp kundeservice både fra Expert og fra Samsung.

Så ombytte bør gå helt fint Dax

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •