Død pixel i Pioneer PDP-436XDE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snøstorm

Er det mulig??
    Sett tv på kanal "1" - "9" såfremst du da ikke har søkt inn kanaler via analog tuneren.. da må du velge en vanlig kanal hvor det ikke er noe som helst..
    Altså en snøstorm..masse sorte og hvite prikker som flytter på seg..

Håper jeg ikke virker gretten.. Bare forkjøla som fy og hoster som hælvette, og da er det ikke morro å gjenta seg selv.. Jeg jobber med dette til daglig, enten så hjelper snøstormen, om ikke tar du kontakt med leverandør..

Newcomer reh sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner jo at dere kan bli oppgitt innimellom over vår "uvitenhet" : ) Men...siden dere er tolmodige nok til å svare, så fortsetter jeg å gnage.

- når jeg setter TV'en på en kanal fra 1-9 så får jeg bare sort skjerm og en melding fra TV'en at det ikke er noen kanal og vise her. Kan ikke si at jeg har installert noe fra analog tuner, da begge jeg har er digitale.

jeg har bestillt en Video Essentials DVD for tuning av bilde, kanskje det er noe "vaskebilde jeg kan bruke her?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snøstorm

Vel, noe pussig gjør du.. for når jeg velger kanal 85 f.eks så får jeg snøstorm..

Bare sånn for morro skyld.. SØK inn kanaler via den analoge tuneren.. Den vil da ikke finne noe.. Da skal du kunne velge en tom kanal og få vintervær..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg laget en liten snøstorm med Avid. Det er en kort Quicktime-video på par sec, så den må settes på loop. Dette krever selvfølgelig at dere har mulighet til å koble en PC eller HTPC til skjermen...

http://www.drangsland.com/drafts/skurr.mov

Dere kan jo laste den ned og se om den er til noe hjelp for dere.

Newcomer reh sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hjemmom en tur og kikket litt på det. Uten at jeg vet helt hvordan, så fikk jeg fram en snøskjerm. Hadde ikke tid til å fikle mye, så jeg lot den bare stå slik, så får jeg se på detaljer i ettermiddag : ) Takk igjen!

Ved i kikke tett innpå skjermen kunne det se ut som om det er kanten på 2 pixler som er skadet. Dvs at det lyser rødt fra "mellomrommet" og litt inn i to pixler ved siden av hverandre. Strange?!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snøstorm

Hjalp det med litt "dårlig vær" siden vi ikke har hørt noe mer på denne posten?

Newcomer reh sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ikke noe nytt. Kjørte først 6 timer i går ettermiddag uten at det hjalp, og nå har den stått på fra i går kveld kl 2200, fortsatt uten forbedring. Den kommer til å stå fram til kvelden igjen, så det blir spennende å se om det hjelper.

Har forøvrig også kontaktet Pioneer, og de ba meg fakse inn tegning med hvor pixelfeilen var, samt kvittering, så jeg venter også på info fra den kanten.

Jeg poster så snart det skjer noe nytt.

Newcomer reh sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå snakket med teknisk support på Pioneer igjen, og de skulle ikke være "vriene" med bytte av skjermen når pixelfeilen var så midt i glaninga som hos meg. Likevel spurte de om jeg kunne la den få en uke til, da for å se om pixelfeilen ville slippe taket.

Han sa jeg skulle kjøre snøbildet en halvtime hver kveld, og at det ikke hadde noe for seg å la det stå på i timesvis. Skulle bare se vanlig TV og film.

Så da får vi se... : )

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått liv i den?
    Har byttet skjerm og den var det såklart en død rød piksel på! Ikke synlig på vanlig sitteavstand, men irriterende likevel.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Fått liv i den?
    Har byttet skjerm og den var det såklart en død rød piksel på! Ikke synlig på vanlig sitteavstand, men irriterende likevel.
    Hva mener du med en død rød pixel Trond B? Er det en rød pixel som lyser hele tiden, eller er det en sort prikk på rød bakgrunn?
    Jeg har en død rød pixel på min 506XDE, men den er død(sort) kun på rød bakgrunn(heldigvis ikke synlig i det hele tatt fra sitteavstand).
    Tror mange tar feil av hva en død pixel er. En død pixel lyser ikke, den er helt sort. En pixlel som lyser hele tiden er jo ikke død, men den har vel heller hengt seg opp. En pixlel som har hengt seg opp er det mulig å få liv i igjen, men en død(sort) pixel kan ikke "vekkes" opp igjen etter hva jeg har lest.
    Hvis noen vil sjekke displayet for døde pixler og ikke har DVE e.l., så koble til PC og last ned f.eks. Nokia Test Pattern. Her er det mulig å sjekke på fargene hvit, sort, rød, grønn og blå, pluss en del andre mer eller mindre nyttige ting. Selve test pattern'et egner seg godt til å stille inn autofokus funksjonen på PC inngangen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser rød ut når bakrunnen er hvit. Når man studerer den på nært hold ser den mer blå ut. Nesten umulig å se untatt mot hvit bakgrunn. Ikke synlig på vanlig sitteavstand. Ingen big deal hvis ikke dette tyder på en svakhet ved denne skjermen slik at pikslene dør som fluer etter kort tid!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom pixelen er rød så er den nok ikke død, bare ikke helt "i gang". Døde pixler er svarte, og de er det ingenting å gjøre med. Røde eller pixler med andre farger kan du gjerne massere i gang, men det kan hende at de våkner til live av seg selv også.

Èn pixelfeil er nok ingen garantisak.. men jeg tipper at denne vil våkne til live etterhvert. Les deg opp om plasma-massasje på nettet ;-)

God jul!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Den ser rød ut når bakrunnen er hvit. Når man studerer den på nært hold ser den mer blå ut. Nesten umulig å se untatt mot hvit bakgrunn. Ikke synlig på vanlig sitteavstand. Ingen big deal hvis ikke dette tyder på en svakhet ved denne skjermen slik at pikslene dør som fluer etter kort tid!
    Da kan du jo "trøste" deg med at den ikke er død. Så lenge pixlelen lyser er det fortsatt stor sansynlighet for at den vil "komme til seg selv" etter en tid, som også jerk er inne på. Du kan også oppleve at den dør, men da vil den altså bli helt sort. Dør den "helt" vil den være der konstant uansett farge, men den kan også dø(bli sort) bare på en farge, f.eks. rød, som er tilfelle hos meg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •