LCD test av Philips 37PF9830 og Samsung LE40M61B.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD test av Philips 37PF9830 og Samsung LE40M61B.

Jeg leste en LCD test i det svenske Ljud & Bild bladet. Der sammenlignet de bla Philips 37PF9830 mot Samsung LE40M61B.

Philips 37PF9830 ble vurdert til å ha beste TV-bilde, men også dårligst HDTV og PC-bilde! Svenskene mente at oppløsningen på skjermen var på 1920x1080 men at maksimum inn signaler den godtok var 1024x768.

I testen til DinSide sa de bildet var bra?!? Noen som har erfaringer?

Samsung LE40M61B var alt bra, eneste ulempe var strømforbruket og lyden. Dette er EISA vinneren.

På papiret skal Philips ha bedre HDTV signal pga 1920x1080 oppløsningen enn Samsung 1366x768.

Vanskelig å velge...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg siterer PC-World:

De europeiske standardiseringsorganene har blitt enige om at 720p er den anbefalte teknikken for distribusjon av HDTV i Europa. Det er også klart at det neste trinnet kringkastingsindustrien beveger seg mot, vil være et format kalt 1080p. Dette er imidlertid ikke et realistisk alternativ i dag, fordi kompresjon og sendeteknikk må forbedres for å sikre at TV-signalet ikke tar for stor plass.

Det er avgjort at 1080p vil være det beste alternativet for å vise begge typer formater, men foreløpig er det ingen som kringkaster HDTV i 1080p.

Bare et lite innspill fra en amatør som er like mye i villrede som deg, dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultat

Jeg har postet samme sak på hjemmekino.no og til og med tatt en avstemning om hva folk syntes. Dere kan kikke på alle tilbakemeldingene og avstemningsresultatet der:

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4785

P.S. Jeg har bestilt Samsung TV'en for 25990,- kr :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •