Ny LCD til ca. Kr 15.000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LCD til ca. Kr 15.000,-

Hei

Jeg har en venninne som skal kjøpe tv til typen sin i julegave.

Spurte henne hvor mye hun var villig til å betale og hvor stor hun/han ønsket den. Fikk da som svar at 37'' burde holde.

Noen som har noen anbefalning hvilken hun bør gå for med tanke på 15000 kr?
    (bør vel være HD-klar)

Eller blir det slik at prisen blir for lav til å få noe særlig kvalitet i denne størrelsen?

Takker for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knockertommy
    Hei

Jeg har en venninne som skal kjøpe tv til typen sin i julegave.

Spurte henne hvor mye hun var villig til å betale og hvor stor hun/han ønsket den. Fikk da som svar at 37'' burde holde.

Noen som har noen anbefalning hvilken hun bør gå for med tanke på 15000 kr?
    (bør vel være HD-klar)

Eller blir det slik at prisen blir for lav til å få noe særlig kvalitet i denne størrelsen?

Takker for alle svar.
    Dersom typen er av den teknisk oppegående sorten, så burde han kanskje involveres på forhånd. Jeg ville ihvertall ha likt det!

Det er vel uansett en fordel å kjøpe med 30-dagers full retur-rett, slik at typen kan få mulighet til å velge en annen TV istedenfor. Stikk på Elkjøp og kjøp det beste de har til 15.000 vel vitende om at det er bare å levere den igjen?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg ville satset på Samsung LE-32M61B skulle jeg kjøpt en lcd i den prisklassen, den får du til 15 000,- ca fra fyndbørsen. bare 32" da, men til gjengjeld så skal den jo være veldig bra, og ser fantastisk bra ut. i mini øyne den lcd skjermen med best design som jeg har sett til nå hvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er ikke av de mest teknisk oppegående karene, men heller ikke på villspor teknisk.

Men om dama hadde kjøpt meg en tv til jul, så hadde jeg ikke klaget selv om jeg ikke ble involvert i handelen.

Men hva kan være ok til den prisen da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg selv skulle kjøpt meg en 32" LCD idag (uansett pris), så hadde jeg valgt denne:

http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10827. Den kommer på ca 14.000,- norske kroner ferdig levert på døren i Norge.

Den er nesten identisk med LG 32LX2 som selges på Elkjøp til 19995,-. Den eneste forskjellen jeg har funnet er foten. Manualen / bruksanvisningen er felles for LX1 og LX2.

MEN, jeg hadde IKKE kjøpt en julegave på Fyndbørsen da det er mer trøbbel med å angre / bytte enn f. eks. på Elkjøp.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er ikke av de mest teknisk oppegående karene, men heller ikke på villspor teknisk.

Men om dama hadde kjøpt meg en tv til jul, så hadde jeg ikke klaget selv om jeg ikke ble involvert i handelen.

Men hva kan være ok til den prisen da?
    Hva om dette er et lureri. Damen din fikk damen til kompisen din til å late som at hun skulle kjøpe tv til typen sin! Men egentlig er det du som får ny tv, og er veldig involvert selv om du ikke vet det!

Men støtter forslaget om samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Arnis

Jeg har selv kjøpt meg en Samsung LE32R41B til Kr 14000 for 5-6 uker siden.

Veldig fornøyd med den og har heller ikke problem med å anbefale den for andre. Men det virket som ho eller rette sagt han ønsket seg minst en 37 tommer.

For min egen del er 32'' stor nok tv og jeg tror heller egentlig ikke at han heller trenger noen større.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får intrykk av at mange baserer sine anbefalinger på rene spesifikasjoner, flotte brosjyrer og hvordan designet er.
    Spesifikasjoner sier lite om hvordan kvaliteten på bildet er !
    Greit nok å ha som utgangspunkt, men ikke stol blindt på dette.

Tester er heller ingen garanti for at bildet er bra. Journalister og testere kan ha ulike syn på hva som er bra og dårlig, og noen kan til og med ha økonomisk interesse av å gi positiv omtale til et produkt som ikke nødvendigvis fortjener det.

I butikken skal du stort sett lukke ørene for hva selgerne sier, da det er skremmende mye inkompetanse. Hos enkelte butikker og selgere er egen fortjeneste viktigere enn hva som gir det beste bildet.

Konklusjonen. Sett deg i bilen/bussen/trikken/sykkelen og dra ut å se med egne øyne hva de ulike skjermene er god for.

Billedkvalitet kan ikke beskrives med ord, den må oppleves meg egne øyne.

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i den prisklassen vil jeg anbefale plasma. mener man får mer igjen for pengene da. spesielt viss man vil ha en 37" eller større.

er det helt uaktuelt med plasma eller kan vi komme med gode tips til plasmaksjermer ..?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Arnis

Jeg har selv kjøpt meg en Samsung LE32R41B til Kr 14000 for 5-6 uker siden.

Veldig fornøyd med den og har heller ikke problem med å anbefale den for andre. Men det virket som ho eller rette sagt han ønsket seg minst en 37 tommer.

For min egen del er 32'' stor nok tv og jeg tror heller egentlig ikke at han heller trenger noen større.
    ville ikke akkurat kjøpt den skjermen når man får M61 til en tusning mere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    i den prisklassen vil jeg anbefale plasma. mener man får mer igjen for pengene da. spesielt viss man vil ha en 37" eller større.

er det helt uaktuelt med plasma eller kan vi komme med gode tips til plasmaksjermer ..?
    plasma til rundt 15000??? er du helt riv ruskende gal....da ender man opp med en hyundai som ikke har sort nivå men brunnivå

Nei gå for samsung 32"! veldig bra kjøp...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •