Kvalitet på Lyd&Bilde test....???!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på Lyd&Bilde test....???!!!

Hei.
    Jeg driver å kjøper meg tv om dagen, driver å ser på QPVision QPV37 LCD.

--Har ikke så peil så jeg leser en del tester
    http://www.deal.no/doc/QPV37LCD_Lyd&Bilde-test.pdf

Den gjør det jo utrolig bra i testen til Lyd&Bilde, men etter å ha lest litt her, så er det jo ingen som er fornøyd med den.

Hva er det som er feilen her?
    Er det kvaliteten på Lyd&Bilde-testen som er dårlig, eller har folk som er
    på dette forumet for høye krav til tv`n.

Og hva syns dere, er det en bra tv???
    Setter pris på alle svar.
    Stian

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare på lyd og bilde tester ang. tv'er, men når det gjelder lyd til høttalere, så sier jeg meg ikke altid enig med bladet, men slik er det jo altid, man oppfatter produktene forskjellig. Rent generelt er jeg meget fornøyd med bladet, men enkelte ganger har jeg helt ulik oppfattning om produktet som de tester. Hovedsaken er at det er DU som skal ha produktet da er det DU som må teste den. Spørsmålet blir alltid, synes DU at dette produktet er vært pengene...!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kan ikke svare på lyd og bilde tester ang. tv'er, men når det gjelder lyd til høttalere, så sier jeg meg ikke altid enig med bladet, men slik er det jo altid, man oppfatter produktene forskjellig. Rent generelt er jeg meget fornøyd med bladet, men enkelte ganger har jeg helt ulik oppfattning om produktet som de tester. Hovedsaken er at det er DU som skal ha produktet da er det DU som må teste den. Spørsmålet blir alltid, synes DU at dette produktet er vært pengene...!
    Det er jo selvfølgelig.
    -Men siden tv`n kun har fått negative kommentarer på forumet, så
    tørr jeg nesten ikke å kjøpe tv`n med den testen som grunnlag.

Stian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri kjøp ting pga gode tester! Da går man på mange bommerter. Selv har jeg ikke testa QPV ... Men den virker spennende. Men du må nesten teste den selv.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den tv'en har vi i desembernummeret. kommer også på tv2 hjelper deg førstkommende onsdag, hvis jeg ikke har gått helt surr i datoene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 hjelper deg kan du ikke stole på, og enda mindre Lyd&Bilde - ihvertfall så lenge dem omtaler flatskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, vi har alle forskjellige meninger!! Mitt tips til deg er og kjøpe den tven du liker!! Det som er viktig er at du selv har sett bildet på tven før du kjøper den ifra en eller annen nettbutikk. Hvis du selv har sett bildet på tven og er førnøyd med det da er d bare og GO FOR IT!! lykke til med valget av ny flatskjerm ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en viss grad kan man lese seg til om for eksempel et tv er godt eller ikke. Men min erfaring som deltids selger i hifi butikk er at både lyd og bilde er særs individuelt. En kunde kan elske Loewe tv`er mens en annen kunde ikke klarer å se forskjell på Loewe og Elfunk. Det har alt å si med preferanser og tidligere erfaringer. Noe som jeg også har erfart er at jo mer man ser av forskjellige produkter jo mer lærer man se hva man skal se/høre etter.

Så poenget mitt er: smak er individuelt.

Karsten

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er neppe skjermen for deg - finn deg noe annet og bedre.

Les mellom linjene i de testene du finner på nettet. Dersom du er ute etter allsidighet og godt bilde kan du forkaste denne kandidaten umiddelbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når karakterene for 4 LCD TV'er som ble testet i sommer alle får karakterene 9 og 9+ så sier det meg at her er det noe som ikke stemmer. En 9'er burde vel kun gis til nesten perfekte produkter? Er det noen som vil si at disse TV'ene er så perfekte? Hvordan skal en tolke Lyd og Bilde sin karakterskala? Er det en relativ skala, slik at "gjennomsnitts-produktene" alltid havner på en 8-9'er? Det vil si at en TV som fikk en 9+'er sommeren 2005 kanskje bare ville fått en 5'er året etter for da er de de nye modellene som fortjener en 9'er.

Kanskje det er tester som er laget for å "belønne" annonsørene? De som annonserer i bladet for 9-10, de andre 7-8?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dette er neppe skjermen for deg - finn deg noe annet og bedre..
    Forklar.
    -Og hvilken skal jeg feks kjøpe istedenfor?

Stian

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Når karakterene for 4 LCD TV'er som ble testet i sommer alle får karakterene 9 og 9+ så sier det meg at her er det noe som ikke stemmer. En 9'er burde vel kun gis til nesten perfekte produkter? Er det noen som vil si at disse TV'ene er så perfekte? Hvordan skal en tolke Lyd og Bilde sin karakterskala? Er det en relativ skala, slik at "gjennomsnitts-produktene" alltid havner på en 8-9'er? Det vil si at en TV som fikk en 9+'er sommeren 2005 kanskje bare ville fått en 5'er året etter for da er de de nye modellene som fortjener en 9'er.

Kanskje det er tester som er laget for å "belønne" annonsørene? De som annonserer i bladet for 9-10, de andre 7-8?
    Selvsagt er alt relativt!

Ting blir jo bare bedre og bedre, og ingen aner hvor godt det til slutt blir (om det nå finnes en slutt da...).

Bare ta en PC. Skulle man i 1998 ha gitt en PC 1÷ fordi den stinker i hastighet? I dag ville man gjort dette med en PC fra den tiden, likeså et skjermkort etter den tidens standarder.

Så - naturlig nok må man se produktet opp i mot det som ellers finnes på markedet i det øyeblikk testen finner sted. Deretter må man ta prisforlangende i betraktning. Endelig sluttkarakter blir da en evaluering av alt dette.

Skal nå dette være så vanskelig å forstå da???

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SCPlayer
    Forklar.
    -Og hvilken skal jeg feks kjøpe istedenfor?

Stian
    Gjør grundig research. Deretter tar du deg en runde til de store butikkene, alternativt de forretninger som fører produktene du har sett deg ut. Merk deg om de takler de tilkoblinger du måtte tenke deg å utnytte. Hvordan er billedinntrykket fra den enkelte skjerm, renhet, støy, farger osv. Intet er bedre enn vurdering basert på egen erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Gjør grundig research. Deretter tar du deg en runde til de store butikkene, alternativt de forretninger som fører produktene du har sett deg ut. Merk deg om de takler de tilkoblinger du måtte tenke deg å utnytte. Hvordan er billedinntrykket fra den enkelte skjerm, renhet, støy, farger osv. Intet er bedre enn vurdering basert på egen erfaring.
    Det er lettere sagt enn gjort. For å gjøre en skikkelig test, så må du nok ha med deg et par signalkilder (PC, HD DVD spiller etc.) som kan kobles til og testes også. De fleste butikker sender bare ut et tilfeldig halvdårlig signal til en rekke med TV'er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •