Beste HDTV til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste HDTV til HTPC?

Flytter til ny bopel snart og skal ha ny tv. Den LCD-tven på 27" 720p jeg har nå er nokså gammel og for liten for avstanden i den nye som blir på 4m.

Sånn som systemet mitt er i dag er så går alt innom en htpc før det havner på tv'en (utenom spillkonsoller). Dermed er jeg ute etter en tv som har best mulig bilde og garantert 1:1 pixelmapping over DVI. De øvrige tilkoblingene er ikke fullt så viktige..selv om det er kjekt om de funker fint :P

Har sett litt på Sagem Axium HD45, men jeg føler den blir litt i største laget.

Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket ut LG sine modeller. De er av de få som støtter PC tilkobling uten noen problemer med oppløsningen.

Her er f.eks. en 37":

http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10297

Jeg har testet en LG RZ32LX2R og den fungerer perfekt sammen med PC, men den var i minste laget for meg, så jeg vurderer å kjøpe 37 tommeren over.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Samsungs LCD skjermer? Jeg har hørt at disse funker godt sammen med PCer. Stemmer ikke dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Hva med Samsungs LCD skjermer? Jeg har hørt at disse funker godt sammen med PCer. Stemmer ikke dette?
    De fungerer vel greit med "gammeldags" analog VGA kabel, men har problemer med DVI-HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom HIFI senteret for noen dager siden. De (og flere andre) mente at bruk av DVI inngang ikke skulle by på noen problemer.

Jeg har sett at enkelte sliter med å få dette til, men det virker på meg som dette er et problem som er mer beslektet til hva slags grafikk kort en har enn noe annet.

Er det noen som har testet ut DVI inngang til Samsung modellene og fått til 1 til 1 pixel mapping?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Flytter til ny bopel snart og skal ha ny tv. Den LCD-tven på 27" 720p jeg har nå er nokså gammel og for liten for avstanden i den nye som blir på 4m.

Sånn som systemet mitt er i dag er så går alt innom en htpc før det havner på tv'en (utenom spillkonsoller). Dermed er jeg ute etter en tv som har best mulig bilde og garantert 1:1 pixelmapping over DVI. De øvrige tilkoblingene er ikke fullt så viktige..selv om det er kjekt om de funker fint :P

Har sett litt på Sagem Axium HD45, men jeg føler den blir litt i største laget.

Noen tips?
    Hvis du ombestemmer deg mtp størrelse kan jeg hvertfall bekrefte at HD45 fungerer utmerket sammen med HTPC.
    Mye tv for pengene om dagen også :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Hvis du ombestemmer deg mtp størrelse kan jeg hvertfall bekrefte at HD45 fungerer utmerket sammen med HTPC.
    Hva slags tilkobling og hva slags oppløsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodeste
    Jeg var innom HIFI senteret for noen dager siden. De (og flere andre) mente at bruk av DVI inngang ikke skulle by på noen problemer.

Jeg har sett at enkelte sliter med å få dette til, men det virker på meg som dette er et problem som er mer beslektet til hva slags grafikk kort en har enn noe annet.

Er det noen som har testet ut DVI inngang til Samsung modellene og fått til 1 til 1 pixel mapping?
    Har du spurt de som mener at det ikke skal by på noen problemer om de har testet dette? Det er mange som uttaler seg temmelig sikkert om saker de ikke vet noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mange bra forslag her, men det skal ikke være lett detta

Har selv sett at Sagem HD45 gir 1:1, og som sagt jeg har tenkt på den ganske lenge så det er godt mulig jeg går for den.

Jeg synes bare det er så trist at det skal være så vanskelig å finne ut informasjon om slikt. Spesiellt trist er det at de fleste forbruker tester ikke har med noe info det.

Hva slags tilkobling og hva slags oppløsning?
    Den nye HD45 har DVI mener jeg å huske, og 720p oppl.

Er en kjekk TV, men litt småstor for leiligheten og *kremt* for samboeren min også kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky

med den mengden HD45 skjermer som står i kø for å bli reparert om dagen bør man vel ikke vurdere denne skjermen. sagem har ikke noe "skikkelig" serviceavtale med verksteder i norge utenom i de 2-3 største byene...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett HD45 med dvi og hd-demo . er utrolig heftig bilde på de skjermene, men har i det siste sett en del slike skjermer på reperasjon og det går fort 1 mnd før skjermen blir reparert, somoftest mer... og det er ikke akseptabelt for noe man betaler 20 lapper for...

viss du liker dlp tv så har jo thomson sin dlp tv som kan henges på veggen. husker ikke typebetegnelsen i farten, men det er en 50" dlp tv som er rundt 10-12 cm tykk. kan veggmonteres og greier... skal ha særdeles pent bilde.

viss du er interessert i mer info om den kan jeg sikkert grave frem litt....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Den nye HD45 har DVI mener jeg å huske, og 720p oppl.
    Du kan bekrefte at den fungerer utmerket sammen med HTPC, men er ikke sikker på om dette var via DVI, HDMI eller VGA? 720p sier meg ikke mye. Kan du si hvor mange pixler i bredde x høyde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bekrefte at den fungerer utmerket sammen med HTPC, men er ikke sikker på om dette var via DVI, HDMI eller VGA? 720p sier meg ikke mye. Kan du si hvor mange pixler i bredde x høyde?
    Ny HD45H har DVI og VGA, men jeg husker ikke om den jeg så brukte VGA eller DVI.

720p = 1280x720

Bor i Oslo.. så så lenge servicen funker her er jeg fornøyd.. men hvis det er sånn at de tar kvelden så fort er det en tankevekker.

Den Thomsonen hørtes meget interessant ut, prøvde å finne litt selv men det var ikke lett gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jau. fått 2 hd45 i retur på like mange mnd nå. begge blei ca 6mnd gamle...

skal myse litt etter info på den thomson skjermen jeg. med litt flaks så får jeg sett den iløpet av et par uker..

hvor lenge til du skal kjøpe skjerm..?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung lcd, den nyeste 32 tommeren. (MEGET fornøyd)

Kjører dvi-hdmi fra htpc, med hdtv ut i nvidia-driver. 720p, men pga av overskanning, må man justere ned til 1200x667 ca, men det gjelder kun ved visning av desktop og web. Du kan slå av dette og få 720p ved filmavspilling f.eks.

Jeg får ikke satt den til native- oppløsning for tv, dvs jeg har ikke forsøkt, men mulig man kan forsøke seg. Men jeg ser ikke helt vitsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt etter nyåret.
    Fant en liten omtale av den thomsonen hvor sort nivå og lysstryke ikke ble omtalt særlig flatterende, men den var på svensk så kanskje jeg misforstod :P

Vet du noen om hvilke komponenter som feiler på de sagemene?
    Da jeg hovedsaklig skal bruke den opp mot en htpc så betyr det ikke så mye om diverse andre inputer svikter .. lissom

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whey.. fant viss ein link til deg her.. satse på at den funker...
    http://www.thomson-europe.nl/EU_EN/i...on+TV,50DSZ644

skal uansett ringe litt rundt imorgen og sjå kva eg finn ut ihht veggmontering osb..
    poster alt eg kjem over som verkar interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som har skjedd med de sagemene jeg har sett er at det ikke kommer bilde på de, selv om pæra er like hel...

får se hva som står i verkstedsrapporten når de kommer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært flott. Takker.

Veggmontering er i og for seg ikke fullt så viktig i mitt tilfelle da jeg uansett ikke lov av huseier å bygge en fancy vegg å henge den på og skjule kabler, men det hadde vært en kjekk egenskap.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •