Problem med tv under spilling av høy lyd!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med tv under spilling av høy lyd!!

Når jeg booster på anlegget skikkelig når jeg f.eks ser på en film eller kjører av en cd så flimrer det i tv skjermen. jo høyere jo værre!

Noen som har vært borti samme problem? Noe jeg kan gjøre med det?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt å greit sett høytalerene dine lenge vekk fra tven. Ellers så vet jeg ikke hva du kan gjøre har aldri hatt det problemet. Kommer ikke til å få det heller siden mine høytalere er skjerma. Snakk med hifiklubben, mulig de kan fikse det for deg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, flytt høttalerene, eller knus tv'n ;-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tv'en vettu... Skal prøve og flytte de lengre vekk i morra. Reagerer den på senteren på samme måte? for den står jo oppe på tv'en. Ville vært rart om en høytaler som skal stå nærme tv'en ikke er skjerma da?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Trenger tv'en vettu... Skal prøve og flytte de lengre vekk i morra. Reagerer den på senteren på samme måte? for den står jo oppe på tv'en. Ville vært rart om en høytaler som skal stå nærme tv'en ikke er skjerma da?
    Ja det syntes jeg også. Men det er mye mulig Cerwin Vega regner med at du putter den centeren oppå en hylle over tven eller noe sånt. Det burde jo kunne gå greit å mekke en centerhylle. Eller eventuelt kjøpe en.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde normalt ikke være noe problem da senteren skal være skjermet iflg denne :http://www.cerwin-vega.com/products/...me/Classic.pdf. Synes faktisk det er selgerens ansvar å informere om slikt. I PDF filen jeg fant på CV sine sider, står det at senteren og bakht dine skal være skjermet.

Forøvrig står det en del om denne problematikken om du bruker søkefunksjonen og bruker ord som magnet, magnetfelt osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    det er nok det at høyttalerene står litt for nærme tven..men senterhøyttaleren er skjermet så den trenger du ikke bekymre deg for..
    si i fra hvis det ikke blir bedre etter at du har flyttet de..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den magnetiske utstrålingen fra elementene er vel den samme uansett hvor høyt man spiller; det handler vel heller rett og slett om at skjermen (bilderøret, magnetene i skjermen) blir satt i bevegelse ved høyt volum vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer bass jeg skrur på ved høy lyd, jo mer flimrer bildet virker det som. høytalerne mine foran står nå 45cm ifra skjermen på hver side. Jeg skal teste og flytte de, så langt det går da..også se hva som skjer da!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg flytta høytalerne det jeg klarte, men det virker ikke som det kommer noe magnetisk ifra de... men når det basser så vibrerer bildet litt, så John.P sitt forslag til grunn der tenker jeg er riktig. (Testa med Animatrix, final flight of osiris. naturlig valg:P)

Tv'en min står på en sånn "snurr rundt" plate oppe på tv bordet. Kan det være at den ikke står støtt der som gjør at tven vibrer så fælt at bildet flimrer? For jeg har sett fler bilder her inne av folk med samme typa sub f.eks, og en vanlig bilderørstv, men ingen har gitt utrykk for og ha samme problem...

Takker for alle svar :razz:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noen kabler eller noe som sitter litt løst bak på tv'n da? eller inni tv'n for den saks skyld..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka bak tv'en. Ingenting sitter løst der. Det flimrer på samme side av tv'en som subwooferen står på! Kan jo ha en årsak den da? Inni tv'en tror jeg at jeg ikke begynner og fikle...får bare satse på at det ikke er noe galt der, ellers ber jeg han jeg kjøpte den av komme en tur og ta en titt på den! (En sjef på en expert butikk).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...probleme nærmer seg en løsning. Subben sto nok for nærme tv'en fikk jeg høre av han jeg kjøpte tv'en av. den stod knapt 1 meter ifra tv'en, og det virket som om den gav ut utrolig mye magnetisme!! Så jeg flyttet den bort til venstre for sofaen (trøkker faktisk like bra der!) og flyttet fronthøytalerne lengre bort ifra tv'en igjen. Ca 1 meter ifra, visst det ikke var mer.

Nå mangler jeg bare noe til senter høytaleren, for det virker som den slår inn på tv'en i toppen. Tv'en blir liksom gul i øverste kantene, når den står lengst ut ved skjermen der jeg bruker og ha den. Skal se om jeg får laget en hylle så jeg kan plassere den bakover på tv'en, for der var det ikke noe problem virker det som.

Er det i det hele tatt smart og ha senteren direkte oppå tv'en??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •