Hjelp til pioneer PDP-436XDE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til pioneer PDP-436XDE

Har nettopp skaffa meg PDP-436XDE, og er knallfornøyd sålangt. Er jo stein stokk dum på mange områder, derfor spør jeg dere:

tilkoblingsboksen på baksida så er det noe som heter i/o link. Hva er det?

Det er 3 scartinnganger, er alle RGB? Er det i det hele tatt noen forskjell på disse inngangene?

På fremsiden av tilkoblingsboksen er det noe som heter PC CARD. Hva er dette? fint om noen sender en link til feks komplett eller psdata om hva slags kort som skal inn her. Jeg mistenker det for å ha noe med digital kamera å gjøre, noe som passer bra siden jeg snart får canon digital ixus 750.

Bør jeg bruke inngang 5 (s video eller gul,rød,hvit) istedet for scart til feks xbox?

Og et siste spørsmål. Har jo lyst til å ha tven montert på veggen,men problemet er at der tven passer best så er det kun gipsvegg. Noen som har erfaringer med dette? Holder det å feste den på veggen dersom man treffer "spikerslagene"? eller må hele veggen forsterkes...noe som helt sikkert vil bli altfor dyrt...

Og ja, jeg gleder meg til xbox 360 ! :-) :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper Pio plasma skjermer kan du velge om du vil ha veggfeste eller fot! ergo, vil du henge den på veggen tar du med foten til forhandleren din og ber pent om å få bytte den til et veggfeste.

Siden vekten på skjermen med veggfeste er veldig lav (ca 27 kg) og man får spredt vekter utover en ganske stor flate er det ingen problem å henge den på veggen så lenge du treffer stenderverket bak.

Vil du ha konge bildet fra xboxen din stikk å kjøp en komponent kabel til xboxen din, jeg kan garantere deg kongebildet.

PCCARD slotten på fronten av tuneren kan du for eks. bruke til ditt nye digital kamera! det du trenger er et PCMCIA minnekort leser. Pass på at kortet støtter det minnekortet kameraet bruker. På ixus 750 mener jeg å tro at det er secure digital kort som brukes(kan også være compaq flash).

i/o linken er jeg usikker på.

grattis med ny kongeskjerm

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp

Tar jeg feil når forhandleren skal ha ekstra for veggfeste? Tror de får dem levert med fot så er vegg ekstra utstyr.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    T2, dette er en teknisk tråd, vær vennlig forhold den teknisk. Importtråder på Pioneer og Sverige finnes det allerede en rekke av under "pris -og produktjakt".

Skjermen leveres som ZUMI sier med enten bord -eller veggfeste, så det bør ikke være noe problem å bytte dette!

Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem når jeg skulle feste min 506XDE på gipsvegg. Det du gjør er å først feste en litt tykkere finerplate på veggen. Sørg da for å treffe spikerslagene. Deretter fester du veggfestet på plata som normalt. Sitter som støpt hos meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Tar jeg feil når forhandleren skal ha ekstra for veggfeste? Tror de får dem levert med fot så er vegg ekstra utstyr.

Når forhandler bestiller fra pioneer kan de velge mellom veggfeste eller fot! Er det leveringstid på aparatet når det blir kjøpt av kunde kan man tilpasse bestillingen fra pioneer på ettertid. Ellers bør det ikke være noe problem å få byttet med mindre du har skrapt opp/ødelagt foten.

Dette er jeg 100% sikker på(i og med at jeg bestiller fra pioneer ihvertfall 1 gang i uken) så hvis noen andre sier noe annet

1. lyver de
    2. veit de ikke bedere

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle scart inngangene har RGB.
    I/O link: se side 62 i bruksanvisningen!
    Scart (RGB) er bedre enn s-video og composit. Component skal i teorien være bedre enn scart.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Takker for alle svar
    Når det gjelder fot/veggstativ så kunne jeg altså velge ja. Jeg valgte fot, men kan innen 1 måned bytte til veggfeste dersom jeg vil det

Du verden for et flott bilde,men er enda itvil om det er verdt de 7-8000 kr ekstra iforhold til panasonicen..godt man har 30 dagers tenketid!

Og til mars/april starter Sky sine HD-sendinger! ahhh... :razz:

Får prøve å få tak i en snekker for å finne disse stenderverkene..med mine 10 tommeltotter ville det garantert ført til 1.stk ødelagt gipsvegg og 1.stk ødelagt pioneer 43" :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panna35: Stenderene står normalt 60 cm fra hverandre, så om du finner en på veggen så vet du hvor naboene står.
    Tips: Strømuttakene i veggen(skjultanlegg) står festet på siden av en stender.
    Om du er usikker på hvor en stender står går det an å bruke en syltynn spiker til å få bekreftet det, prøvespikre like over gulvlisten, så er det ingen som ser det ;-)
    Fungerte for meg iallefall.
    Du trenger ikke forsterke veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Panna35.
    Har akkurat hengt opp min PDP50XDE. Veggfestet har såpass mange hull at det overhodet ikke er noen problem å treffe stenderne på i alle fall en av sidene, og det holder i massevis. Jeg har festet to av skruene i stenderne og 3 skruer rett i gipsen, selvsagt med kraftige ekspansjonsskruer. Sitter som juling.
    Synes forøvrig bildene fra digital parabol er langt bedre enn forventet.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp bestilt en PDP-43FDE, og jeg antar at veggfestet er akkurat det samme som den noe mer eksklusive XDE'en. Jeg har ikke funnet ut målene til veggfestet. Jeg har sjekket Pioneer sine sider, men jeg har ikke funnet noe. Imidlertid har jeg funnet ut de eksakte målene til tv'en (så klart).

Jeg har også gipsvegger, og også jeg er litt bekymret vedrørende vekt på tv'en. Jeg kan alltids feste tv'en i den ene stenderen, men det hadde vært greit å feste i stenderen som bør stå 60 cm fra den ene jeg allerede har identifisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vær bekymret for vekten. De kraftigste gipsskruene tåler opptil 20kg hver. Er du usikker så forhør deg hos en jernvareforhandler.Selvsagt er det å foretrekke å treffe stendere på i alle fall en av sidene, men det er ikke absolutt nødvendig. Veggfestet er ca 50cm bredt og nesten like høyt. Det har 14 hull (!) så det skal mye til at ikke et par av dem passer. Som sagt har jeg festet min 50-tommer i to treskruer og tre gipsskruer. Virker å sitte svært bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •