Pioneer eller Panasonic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer eller Panasonic

Har en kamerat som skal kjøpe seg plasma TV. Han har sett på Panasonic 42 PV 500, og Pioneer 43 FDE. Han ønsker å ha kun en kabel opp til TV, og har sett på Philips DVR 9000 som HDMI switch sammen med Panasonic'en. Så var han på Hifi centeret hvor de selvfølgelig pusher Pioneer. De mente at det ville bli forringelse av signalet fra DVD ved å kjøre det gjennom en receiver, noe som jo kan være logisk. Men vil det være merkbart?

Og hva er den mest praktiske TV'en, mtp tilkoblinger,hvis man ser bort fra bildekvalitet? Han har kabel, DVD m/HDMI og ønsker å kunne koble til PC.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermene er jevngode mtp. billedkvalitet, men de oppfører seg helt klart forskjellig. Et par gode tester er: mørke scener i LOTR, snooker og fotball, evt. se på colour of money. Så ser du litt hvordan skjermenes prossesering behandler bildet. Når det gjelder bilde via vanlig kabel tv/off air så er begge skjermene et ganske trist syn, pioneer er dog håret bedre enn panasonic akkurat her. Du kan jo også sjekke ut Panasonic sine "proff" skjermer TH-50/42PHD8ES/EK Disse har ikke tuner og høyttalere, men kommer ferdig med VGA inngang og muligheten til maksimalt tre stk. innstikkskort. Der kan du velge mellom HDMI, DVI, Component, SDI osv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg studerer 436 så fatter jeg ikke hvorfor Pioneer ikke har fått bukt på dette støyproblemet i bildet. Ser jo ut som ei maurtue i forhold til Panasonicen. Jeg har ingen av dem, så jeg er uhildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kabel/tuner løsning syns jeg Pioneer er den klart beste på markedet! ekstern tuner er genialt hvis man tenker på/av på kobling av kabler til DVD/xbox/ps2/NGC/parabol etc. Det er mye diskusjon om hvilken av disse tv'ene som er best. Det jeg pleier og si når noen spør meg er at det er de to beste plasma tvene der ute og man blir garantert fornøyd med begge med mindre man har et veldig "trent" øye som sitter å speider etter svakheter i bildet.

Skulle jeg valgt mellom 436FDE og TH42pv500 hadde jeg tatt Panasonic!

bytter du ut FDE med XDE derimot ville jeg valgt pioneer.

Lykke til! konge TV blir det uansett valg

edit: Siden han vil ha PC tilgang annbefaler jeg 436XDE!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •