Tv til meg selv, hva bør jeg velge? ca 20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til meg selv, hva bør jeg velge? ca 20k

Da var tv'n til søstra mi i boks, så da er det min tur.

Er ute etter en god og rimelig tv til pc, xbox360 og ellers "vanlig tv bruk." Jeg ser veldig mye film via pc'n og blir nok å fortsette med dette. mye xvid/divx filmer så tv'n må takle å ikke alltid bli foret med det beste signalet.

jeg vil helst ikke bruke så mye mer enn 20-25 000,- og vil helst ha noe rundt en 40-42", minimum 37".

Noen anbefalinger til hva som vil være bra til mitt bruk? plasma, lcd osv?

Et lite tilleggspørsmål: nå har jeg koblet pc'n oppmot tv'n via s-video kabel, er dette fortsatt en ok løsning på en lcd tv f.eks? er 15 meter mellom tv og pc så tenker det kan bli litt dyrt med en dvi/vga kabel..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe=) rimelig tv til 20-25 laken... tror folk har forskjellig begrep ang penger... Jeg synes selv at 20-25 laken er MYEEE penger.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Et lite tilleggspørsmål: nå har jeg koblet pc'n oppmot tv'n via s-video kabel, er dette fortsatt en ok løsning på en lcd tv f.eks? er 15 meter mellom tv og pc så tenker det kan bli litt dyrt med en dvi/vga kabel..
    Det blir ihvertfall uakseptabelt å bruke S-video mellom TV-en og skjermkortet, uansett om det er plasma eller LCD...

Ellers så er det ganske mange muligheter til 25k.
    Panasonic TH-37PA50E til 16k eller TH-37PV500E til 26K f.eks?
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, den kan godt være billigere for å si det sånn! men vet jo at man må ut med denne prisen for å få en ok tv i denne størrelsen. betaler heller litt ekstra for å åf no bra enn å svi bort 10-15000 på noe jeg blir missfornøyd med!

edit: så man må bruke dvi/vga for å koble sammen lcd eller plasma tv til pc'n?
    edit2: fant ut at det koster jo bare en 500,- for 20meter med vga kabel så det tar jeg jo meg råd til. dvi er vel litt dyrere.. fant ingen som var over 10m der jeg så hvertfall.

kanskje finne ut hvilken teknologi som passer best til mitt formål så kan vi prøve finne ut hvilken tv jeg bør velge?

Hva passer til mitt bruk: Plasma, LCD eller ...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon som deg, med det viktige unntaket at jeg nok vet enda mindre enn det du gjør.

Jeg ønsker å svi av 15-25.000 på en god skjerm som fikser Xbox 360, tv og DVD på en fonruftig måte. Min umiddelbare forståelse av tingenes tilstand tilsier at LCD-skjerm er det jeg er på utkikk etter (dette på grunn av spillingen). Hadde det ikke vært for at Xbox-biten er viktig, så ser det ut til at man bør gå for plasma.

Men dette har jeg altså bare såvidt lest meg opp på de siste par dagene; ergo videreformidler jeg her bare tips gitt av andre.

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/347

trenger vel ikke si mer.. Her er tven du har vaert paa jakt etter...

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alebi
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/347

trenger vel ikke si mer.. Her er tven du har vaert paa jakt etter...
    Hva gjør denne så bra da? den var litt dyr inkl fot og porto. gikk for Panasonic TH-42PA50E til søstra mi, hva er de største forskjellene mellom disse to?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvIOn
    Hehe=) rimelig tv til 20-25 laken... tror folk har forskjellig begrep ang penger... Jeg synes selv at 20-25 laken er MYEEE penger.
    He he... Husker jeg kjøpte Philips 36" widescreen TV for 16-17 år siden. Den gangen kostet det 36.000,-...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja tidene forandrer seg.. tv'er vel ikke akkurat noen god invistering, men morro er det!

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 25000 kr å bruke ligger denne innen prisnivået du er på jakt etter.
    Har lest masse om tven og vært regelmessig å slevet på den siden den kom.Jeg som deg har tenkt å kjøpe tv til rundt 20-25k. Og dette er den beste tven til den prisen.Det finnes selfølgelig pioneèr sine tver men de ligger litt over panasonic sine priser.Absolutt en verdig kandidat.
    Hovedforskjellen på PA50 og PA500E er større oppløsning. Pa50 har 852*480 mens PA500E har 1024*728.Dette gjør den bedre ved bruk av Pc evt spillkonsoller.
    spørsmålet er hva du skal bruke skjermen til. Pa 50 har jo bedre kontrast og er visst den tven med mest for pengene i forhold "ytelse", pris.

Dette er bare mine meninger.Det finns selfølgelig mye andre tver der ute og nå som det går mot jul/Januar tenker jeg vi får se noen fine priser etterhvert.

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med f.eks px3 eller px4? Gromme tv'er det, altså! px4 er har jo hd-oppløsning, som kommer godt med om du skal koble til mediacenter pc i fremtiden.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

må se om jeg får tatt en titt på disse panasonic skjermene i levende live. se om PA500E er verdt de 10 000,- ekstra forran PA50.

morg: px3 eller px4? hvilket merke snakker du om da? og pris på disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man få en TH42PV500 til under 25 lapper..? den ligger over 30k i alle norske butikker jeg har sjekket...

PX3 og PX4 er LG sine paneler. hovedforskjellen mellom disse er at PX4 er HD-ready, det er ikke PX3. begge har HDMI kontak, meget godt bilde og er ikke spesielt kresne på signalene....

kan være greit å vite at panasonic har i det siste hatt en økende feilfrekvens på sine fjernsyn.. elektronikken i de som tar kvelden, ikke panelene.

LG har foresten "0 pixels garanti" dvs at viss et billedpunkt i skjermen blir defekt får du ny TV, ikke alle merker som opererer med dette.

prisene på PX3 pleier å ligge på 19995,- mens PX4 ligger på 24995,- men den er jo også HD-ready.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    hvor kan man få en TH42PV500 til under 25 lapper..? den ligger over 30k i alle norske butikker jeg har sjekket...

PX3 og PX4 er LG sine paneler. hovedforskjellen mellom disse er at PX4 er HD-ready, det er ikke PX3. begge har HDMI kontak, meget godt bilde og er ikke spesielt kresne på signalene....

kan være greit å vite at panasonic har i det siste hatt en økende feilfrekvens på sine fjernsyn.. elektronikken i de som tar kvelden, ikke panelene.

LG har foresten "0 pixels garanti" dvs at viss et billedpunkt i skjermen blir defekt får du ny TV, ikke alle merker som opererer med dette.

prisene på PX3 pleier å ligge på 19995,- mens PX4 ligger på 24995,- men den er jo også HD-ready.
    ok, takker. vet du noen butikker som fører disse LG skjermene da? fant lite.. men ltet ikke så hardt da.

fyndbørsen selger PV500 til rundt 26 000,- inkl porto.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått anbefalinger om Hitachi 42pd6600, noen kommentarer på denne skjermen?

sjekket litt specs på den px4 skjermen, ser den har oppløsning på "bare" 852x480, har det noe å si til mitt bruk? er det verdt å svi av 9000,- mer på denne skjermen fremfor PA50 f.eks?

Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    ok, takker. vet du noen butikker som fører disse LG skjermene da? fant lite.. men ltet ikke så hardt da.

fyndbørsen selger PV500 til rundt 26 000,- inkl porto.
    LG skjermene finner du hos Elkjøp. Har sjøl kjøpt en LG RZ42PX3 for noen dager siden.

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG MZ-42PM12X til kr 16.231,- er vel en bedre deal enn LG RZ-42PX3RVA til kr 16.995,-?
    Forskjellen på de to er vel: HD-Ready og XGA vs HDMI og bedre kontrast?

LG MZ-42PM12X
    http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=35033

LG RZ-42PX3RVA
    http://www.siba.no/index.aspx?identifier=NO24327

Hva anbefalles ift både analog kabel tv, HTPC og XboX 360 bruk da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b59
    He he... Husker jeg kjøpte Philips 36" widescreen TV for 16-17 år siden. Den gangen kostet det 36.000,-...
    tviler på dem hadde det for 16-17år sia hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-i_83
    tviler på dem hadde det for 16-17år sia hehe.
    Hvorfor tviler du på det? Min gamle Philips 32" widescreen er ca 10 år gammel og kostet 17.000.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •