1920*1080 fra kina

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1920*1080 fra kina

Var også innom Elkjøp i dag, og der hadde de en 37" kina-lcd med 1920*1080 oppløsning priset til 19990 (husker ikke navnet).

Umulig å si noe om billedkvaliteten da den ble foret med et eller annet elendig tv-signal - look&feel var derimot ganske så "classy" - blank sort, ekstra glassplate foran etc.

Kan kanskje være verdt å sjekke ut for lcd-fans?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det en "Amoi"?

Elkjøp har hatt 32" Amoi tidligere. Det har blitt sagt at de skulle få inn en splitter ny 37" Amoi LCD med 1920x1080 oppløsning.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke ganske vesentlig at en tv ser bra ut selv foret med et elendig tv-signal, ettersom det er det de aller fleste av oss sitter og ser på til daglig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    er det ikke ganske vesentlig at en tv ser bra ut selv foret med et elendig tv-signal, ettersom det er det de aller fleste av oss sitter og ser på til daglig?
    Nei. Vi splitter ikke et anologt signal i 30 der jeg bor. Digital kabel eller parabol bør du skaffe deg før du kjøper tv større en 32"

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Var det en "Amoi"?

Elkjøp har hatt 32" Amoi tidligere. Det har blitt sagt at de skulle få inn en splitter ny 37" Amoi LCD med 1920x1080 oppløsning.
    Stemmer nok det - Amoi ja. TV'en var garantert ikke innstilt + at det som nevnt står 25-30 tv'er som deler samme signalet der

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strutsen
    Nei. Vi splitter ikke et anologt signal i 30 der jeg bor. Digital kabel eller parabol bør du skaffe deg før du kjøper tv større en 32"
    ok. men parabol har jeg ikke råd til, og ikke vil jeg ha det heller. tregt og bare et helsikes styr synes jeg personlig. digital kabel.. har kabeltv, men om det er digitalt tviler jeg på.

så jeg vil oppleve forferdelig bilde hvis jeg invisterer i en 40" nå med bare "vanlig" kabel-tv?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv på en Viewpia 37" LCD TV. Av Panasonic fansen er det vel bare tommel ned å få på denne :razz:, selv om jeg ble skuffet av den Panasonic PA50 jeg så på Elkjøp i dag. Er den bra så er f.. Viewpia bedre.

Var også litt skuffet til og begynne med da jeg hadde analog kabel med et elendig signal fra UPC - ikke morro å bruke 16' på tv og sitte å irritere seg over dårlig bilde. Det var imidlertid håp i tunellen da bilde var bra når det ble foret med DVD og ble enda bedre når jeg testet Starwars i HD kvalitet.

Etter mye mas og trusler om å gå over til parabol kom UPC på banen. Hele anlegget der jeg bor ble gått over og juster. Nå er signalet bra og da er bildet bra. Helt klart at for store TV kan man gange utsagn som Skitt inn = Skitt ut med 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv å så på denne i 1,5 time i går. Var skikkelig innstilt på å kjøpe den.
    Første som møtte meg var ett bilde hvor personer hadde en ytre hvit kant ca 2,5 cm utenfor der selve bildet av personen, mer som en hvit skygge.
    Fargene gled ut og var alt for blasse.
    Prøvde den mot en bærbar PC, IBM Thinkpad som støtter 1080p ut via vga. men TV'n taklet ikke dette over vga. Bildet var greit nok i 1024*768 men frekvensinnstillingen måtte nøye innstilles både på pc og tv hvis ikke hoppet bildet.
    Ellers så var bildet på alle de 5 nærmeste plasserte tv'ene bedre, selv de til 12k.
    Og innstillingen ble prøvd korregert på! Mange og lenge, og må også nevne at menyen var veldig treige til å respondere på tastetrykk.
    Så selv om den har 1920*1080 oppløsning betyr ikke det bra bilde!
    20K ble for mye for min del da for ett under middelsmådig vanlig tv bilde...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen blir ikke noe bedre selv om man har digital parabol/kabel. Men det blir som regel mindre forstyrrelser.
    Vi vil nok se en utvikling på HD-tv'er fremover.. LCD tv sliter med dårlig kontrast i mine øyne..

Mvh

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amoi LC37AF1E

Hos min lokale Elkjøp henger 40" og 37" Amoi side ved side, begge foret med HD1 fra Euro1080. Jeg synes begge skjermene er meget bra. Det er svært vanskelig å se at skjermene har forskjellig oppløsning.

Jeg gav i dag opp å vente på Philips 37PF5320 som jeg bestilte for måneder siden. Jeg kjøpte Amoi LC37AF1E (1920x1080) i stedet. Jeg har ikke sett den med SD signal, så dette blir spennende...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hos min lokale Elkjøp henger 40" og 37" Amoi side ved side, begge foret med HD1 fra Euro1080. Jeg synes begge skjermene er meget bra. Det er svært vanskelig å se at skjermene har forskjellig oppløsning.

Jeg gav i dag opp å vente på Philips 37PF5320 som jeg bestilte for måneder siden. Jeg kjøpte Amoi LC37AF1E (1920x1080) i stedet. Jeg har ikke sett den med SD signal, så dette blir spennende...
    Var å så på denne på Elkjøp i går, og syntes den ga minst like godt (eller dårlig) bilde som de andre som hang der. Har vurdert denne selv. Håper du rapporterer hva du syns om skjermen. Skal du kople til en PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av Amoi 37". Valget falt på denne da den er HD klar, har to tunere, kostet rundt 20 k, høy oppløsning, 37 LCD + at designet er veldig stilig. Jeg er derimot, etter å ha hatt den i 2 dager litt skuffet over bildet. Synes bildet er mer uklart enn jeg hadde forventet(bedre jo lenger unna man sitter). Satt å så noe sport i helgen og bildet er litt kornete og "blasst". Det lyse (hvite) i bildet blir veldig skarpt og man blir liksom litt blendet.... Prøvde å justere ned lysstyrken men da blir det mørke for mørkt.... Det som også er litt merkelig er at det virker som det er forskjellig fra program til program. Noen program har skarpere bilde.

Er det signalene på kabel anlegget som er for dårlig eller er det rett og slett tv'en? Hva kan man gjøre for å forbedre bildekvaliteten? Er parabol et alternativ. Har hørt at man kan kjøre signalene gjennom en DVD spiller med bruk av HDMI og dermed forbedre bildekvaliteten?

Her er spec.:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...cification#top

Hvis ikke det er noen forbedringsmuligheter føler jeg ikke dette er verdt 20 k.
    Håper noen med kunnskap kan være behjelpelig her..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spits
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av Amoi 37". Valget falt på denne da den er HD klar, har to tunere, kostet rundt 20 k, høy oppløsning, 37 LCD + at designet er veldig stilig. Jeg er derimot, etter å ha hatt den i 2 dager litt skuffet over bildet. Synes bildet er mer uklart enn jeg hadde forventet(bedre jo lenger unna man sitter). Satt å så noe sport i helgen og bildet er litt kornete og "blasst". Det lyse (hvite) i bildet blir veldig skarpt og man blir liksom litt blendet.... Prøvde å justere ned lysstyrken men da blir det mørke for mørkt.... Det som også er litt merkelig er at det virker som det er forskjellig fra program til program. Noen program har skarpere bilde.

Er det signalene på kabel anlegget som er for dårlig eller er det rett og slett tv'en? Hva kan man gjøre for å forbedre bildekvaliteten? Er parabol et alternativ. Har hørt at man kan kjøre signalene gjennom en DVD spiller med bruk av HDMI og dermed forbedre bildekvaliteten?

Her er spec.:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...cification#top

Hvis ikke det er noen forbedringsmuligheter føler jeg ikke dette er verdt 20 k.
    Håper noen med kunnskap kan være behjelpelig her..
    Som nevnt i min forrige post, hadde jeg samme erfaringene. Bildet fra PC var litt bedre (hadde det vært bra kunne jeg bare brukt pcn som tv tuner med mitt Hauppauge PVR-500mce kort som er ypperlig) men det var det altså ikke, så jeg mener denne definitivt ikke er verd 20k. Blir alt for blasst å uklare farger, spes. rødt er meget dårli gjenngivelse av. At det er glassplate foran trekker også en del i forhold til andre LCD når man tenker på refleksjoner fra rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Spits] Valget falt på denne da den er HD klar, har to tunere, kostet rundt 20 k, høy oppløsning, 37 LCD + at designet er veldig stilig. "QUOTE]

For å si det først så håper jeg selvfølgelig du blir fornøyd med TVen, kanskje du venner deg til bildet etter en tid. Øynene våre er heldigvis laget slik at de kan "manipulere" det vi ser.

Men det jeg vil si er at dette er vel nok ett bevis på at HD-klar ikke nødvendigvis betyr at en TV er bra og det samme gjelder oppløsning. Og det er heller ikke nødvendigvis slik at høyere oppløsning er bedre. Det kan ganske enkelt forstås siden en TV med så høy opplølsning som 1920*1080 må legge til (piksler) nesten 100% av det opprinnelige bildet den blir matet med fra dagens kringkastingsnett, som har mellom 550-600 horisontale linjer...Det er bildebehandlingsbrikkene i TVen som må legge til disse pikslene og kvaliteten på den vil da avgjøre om bilde bli relativt bra eller dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss en står og sammenligner Amoi skjermen med plasmaskjermer i samme prisklassen ser du fort at Amoi skjermen er heftigere enn mange modeller opp til 25k.
    Greit nok at de mer kresne vil ha en pdp436, men for en "snittkunde" som skal ha en tv i stua og vil ha PCen koblet opp mot denne så er Amoi skjermen et bra valg. at det er LCD teknologi og ikke plasma spiller jo også inn på prisen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lekt meg litt med TV'n
    Jeg har ikke prøvd PC tilkobling. Det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Jeg synes TV'n har utrolig bra design. Den er en fryd å se på.
    Bildet med usselt TV-signal er en skuffelse. Men bildet med gode signaler er meget bra.
    Jeg har så langt kalibrert TV'n med scart-RGB og HDMI signaler fra DVD-spiller. Dette gir meget bra bilde. Jeg er faktisk overrasket over hvor gode bilder jeg fikk med scart-RGB.
    Jeg skal forsøke å kalibrere med component en av de første dagene.
    Dårlige TV-signaler blir nådeløst avslørt på denne TV'n. Den er kresen på signaler. Jeg har billig Philips tuner (Canal Digital). Det er stor forskjell på kanalene. De beste er helt ok, mens de dårligste ikke er mye å skryte av. Jeg er svært spent på hvordan kvaliteten på TV-signalene blir med en ny tuner med DVI/HDMI-tilkobling.
    I manualen er det ramset opp hva den støtter av videosignaler via component, deriblandt 1080p. Det står ingen tilsvarende liste for HDMI. Om dette skal tydes slik at den støtter det samme via component og HDMI vet jeg ikke. Jeg har kun forsøkt 1080i (oppskalert) via HDMI. Jeg ser ingen forskjell mellom dette og 576p. Muligens 1080i hakker ørlite mer. Det betyr i så fall at TV'n gjør bedre jobb med oppskaleringen i DVD-spilleren.
    Jeg kommer definitivt til å beholde denne TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    viss en står og sammenligner Amoi skjermen med plasmaskjermer i samme prisklassen ser du fort at Amoi skjermen er heftigere enn mange modeller opp til 25k.
    Greit nok at de mer kresne vil ha en pdp436, men for en "snittkunde" som skal ha en tv i stua og vil ha PCen koblet opp mot denne så er Amoi skjermen et bra valg. at det er LCD teknologi og ikke plasma spiller jo også inn på prisen.
    hvilket signal er det på disse TVene da? DVD eller "vanlige" analoge signal?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har referert til helt vanige rf signaler. olem kommenterte jo hvordan bildet var på RGB eller bedre.

jeg har ikke hatt muligheten til å teste denne TVen på hdmi eller RGB signal fra en god dvd spiller, men hadde håpt å få gjort dette før jul en gang.

jeg liker den TVen veldig godt, eneste jeg kan sette fingeren på er at innsynsvinkelen kansje ikke er den beste..? man merker fort forandring i fargene når man flytter seg litt ut på siden av denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Refleksjoner

Hvordan er det med refleksjoner med denne TV-en. Den har jo en glassplate i front. Er det like mye refleksjoner fra den som fra en CRT eller plasmaskjerm?:???:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glassplata er med på gi skjermen et elegant utseende. Under gitte lysforhold, kan dette sikkert gi uønskede refleksjoner. Men jeg har ikke reagert på refleksjoner overhodet.

Jeg er forøvrig svært godt fornøyd med TV'n. Etter noen runder med kalibrering synes jeg ikke lenger de dårlige TV-signalene er like ille. Det er nesten som TV'n trengte litt "innspilling"...
    Med DVD og gode TV-signaler (via skart-RGB) er skjermen helt strålende. Det eneste jeg har å utsette er LCD-sortnivået som selvfølgelig kunne vært bedre. Men det er fult ut akseptabelt. Det er ikke dårligere enn andre LCD TV'er.

Jeg gleder meg utrolig mye til å kunne fore denne 1920x1080 skjermen med 1080i fra CmoreHD via DVI/HDMI om forhåpentligvis ikke alt for lenge.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •