1920*1080 fra kina - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kult at du er fornøyd med skjermen. en LCD tv jeg selv har stor sans for, men desverre ikke får muligheten til å kalibrere etter eget ønske da jeg ikke eier en. gøy å høre hvordan TVen har blitt hjemme hos deg og at du er fornøyd med resultatet. Tydeligvis forskjell på "no brand" produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter å ha sjekket litt at det ser ut som om Amoi er store i Kina. De har også tegnet strategisk samarbeidsavtale med Microsoft. Når Microsoft velger de som partner mot det kinesiske markedet så er det nok en leverandør som kan bli stor også i den "vestlige verden" etter hvert. Noe á la LG .

Det trenger ikke bety all verden for kvaliteten på produktene selvfølgelig, men gjør i hvert fall meg litt mer tryggere på disse.

Regner videre med at Elkjøp har fått disse inn via sin eier Dixon, og at volumene som da blir kjøpt inn er svært store. Dette kan jo også ha bidratt til lav pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Glassplata er med på gi skjermen et elegant utseende. Under gitte lysforhold, kan dette sikkert gi uønskede refleksjoner. Men jeg har ikke reagert på refleksjoner overhodet.

Jeg er forøvrig svært godt fornøyd med TV'n. Etter noen runder med kalibrering synes jeg ikke lenger de dårlige TV-signalene er like ille. Det er nesten som TV'n trengte litt "innspilling"...
    Med DVD og gode TV-signaler (via skart-RGB) er skjermen helt strålende. Det eneste jeg har å utsette er LCD-sortnivået som selvfølgelig kunne vært bedre. Men det er fult ut akseptabelt. Det er ikke dårligere enn andre LCD TV'er.

Jeg gleder meg utrolig mye til å kunne fore denne 1920x1080 skjermen med 1080i fra CmoreHD via DVI/HDMI om forhåpentligvis ikke alt for lenge.
    De sender vel 'bare' 720 og ikke 1080 vel?

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C More Hd sender i 1920 x 1080 interlaced

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ---------------

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den i to forskjellige butikker uten å bli imponert. Spesielt mørke, og hurtige scener hadde det problemer.

Ved mørke scener fikk hudfarver graderinger, og det så ut som et oljemaleri. I hurtige scener kunne jeg se skygger.

Tv'et var i begge butikkene tilkoblet dvdspiller vha komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..oljemaleri

Kan jeg kanskje si meg enig i, men dette er ikke spesielt for denne skjermen, men for LCD-teknologien generelt.

Når de stappet 1920x1080 i den gjorde de det ikke for MPEG4 som finnes i DVDer, men MPEG4 part 10 - altså h.264, HD-DVD og Blueray, fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jorgen_veisdal89Når de stappet 1920x1080 i den gjorde de det ikke for MPEG4 som finnes i DVDer, men MPEG4 part 10 - altså h.264, HD-DVD og Blueray, fremtiden.[/QUOTE]

*DVD bruker MPEG2
    *MPEG4 part 2 er såvidt jeg vet det nærmeste man kommer divx og xvid
    *MPEG4 part 10 er det samme som "Advanced Video Coding" og h.264. Wmv-hd/VC2(?) er basert på dette.

HD-DVD og BR åpner for å bruke både MPEG2, MPEG4 og wmv.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal
    Amoi leverer paneler for bla Panasonic, vi har kjøpt denne 37'' Amoi, og det er flere ting som vil forbedre kvaliteten på tvsendinger betydelig.

For det første må du selvsagt bruke en dekoder hvis du har kabel, uten dekoder blir bildet uskarpt og kornete, helt uakseptabelt. Det vises igjen at komprimeringen som skjer før bildet blir sendt ut til forbrukerne må ha noe som "tar imot", ellers forblir det komprimert. Med feks UPC som leverandør og bruk av deres dekoder får du derimot meget gode bilder. En god scartkabel hjelper også på.

Har du en skikkelig pc og et godt skjermkort kan du få en sinnssyk opplevelse ved å koble den til. Jeg koblet opp en av mine maskiner via DVI, satte oppløsningen til 1920x1080 og kjørte HD-trailere fra apple.com/trailers. Herregud for et bilde.
    Jeg må da innrømme at til og med min maskin hadde tidvis problemer med å vise ting flytende, det krever skikkelig maskin for å kjøre fullscreen på denne oppløsningen, men det er veldig, veldig verdt det.

Ifølge lefdal er det kun de som har disse skjermene på lager, og den er usammenlignbar iforhold til alt jeg har sett på. USB og kortleser er en grei bonus, jeg var overrasket over at det var såpass mange codeker inne på den, den taklet det meste, men uheldigvis ikke h.264 som er HDformatet Quicktime bruker og komprimeringen som vil brukes i både Blueray og HD-DVD.

Designmessig liker jeg personlig bedre å ha høyttalerne på sidene, ikke under, men dette er selvsagt individuelt. Flott design.

Kina kommer!
    Jeg har fulgt denne tråden en god stund og kan vel trekke en konklusjon på følgende: De aller fleste synes skjermen er bedre i butikken enn hjemme.De fleste har også flere teorier om hvorfor det er slik. Videre så har de fleste av oss et håp om at alt vil bli bedre fremover. JA- det vil bedre fremover,men du kan gjøre veldig mye allerede nå.Disse skjermene er laget for digitale signaler via HDMI/DVI. Den største grunnen til at skjermen er dårligere hjemme er at du ikke har QualiTV tuner med HD1 hjemme.De aller fleste butikkene bruker dette til å selge skjermer. Disse er satt opp med enten 1080i eller 720p. Noen butikker bruker også reklamesnutten til CmoreHD som går i 1080i.Alt er koblet opp med HDMI/DVI. Dette betyr at signalene er langt over den kvaliteten som UPC og andre kabel leverandører er istand til å gi. Jeg foreslår at dere spør om å få se SD signaler når dere er i butikken,MEN-ikke på QualiTV boksen for den kan lure de fleste. Jeg har en sånn og den har innbygget scaler som forbeder SD veldig mye. Du kan sette den opp i 720p eller 1080i og den vil gi et meget bra oppscalert bilde i PAL.Be om en demo på en vanlig Paraboltuner eller UPC dersom de har det.Da vil sannsynlig skjermen gi et noenlunde samme bilde som du vil få hjemme. På den måten vil du unngå å dra hjem med noe som du vil bli skuffet av. Videre så vil jeg sterkt anbefale de som kan ha en parabolantenne på veggen, til å montere det så fort som mulig. På TV fronten er du absolutt best rustet til HD med parabol! Jeg har både UPC og parabol og kan si at kvaliteten på signalene ikke er i sammenlignbare. Du er avhengig at inn signalene er best mulig for at du skal bli fornøyd med LCD/Plasmaskjermer.
    Videre er det klart at kabeltv-selskapene ikke er klar for HD på lange tider. Riktignok har Lyse satt igang test på HD1 her i Stavanger til et 20 talls personer,men det er fremdeles et stykke fram til vanlig drift.UPC nevner ikke HD med et ord.Når det gjelder BluRay/HD-DVD så finnes det utmerkede tråder her på Forumet for det.NB! Scartkabel (analogt) er et fyord i den fremtidige digitalverden!Du skal koble din tuner og dvdspiller til din skjerm med HDMI/DVI.
    Det kommer tunere fra CD (Grundig) og dvdspillere som har de tilkobligene du trenger for å få et mye bedre bilde på din skjerm.Når CD så skal de gå over til MPEG 4 allerede i vår, er kanskje grunn til å vente til litt. Alle nåværende paraboltunere er MPEG 2.SKY kommer i april med HD signaler 6-8 kanaler.
    Vi gleder oss!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt viser de HD sendinger for å vise skjermene, og det første vi bedte om var jo å ta vekk dette, og sette på NRK. Da Expert ikke hadde koblet opp tvsignal på sine skjermer, gikk vi til Lefdal.

Men det er som jeg sier, når kvaliteten på norsk fjernsyn er 640x480 på maks og dette skal blåses opp til 1920x1080 blir det dårligere, selvsagt! Det er vel derfor folk kjøpe plasma også, med en oppløsning på 1024x768 er du mye nærmere tvsendingene, det skjer ikke en så stor forvrengning. Men tenk deg da om 4-5 år når NRK sendes i HD, tror du disse plasmaene fortsatt har bedre bilde, eller tror du at en LCD bygget for HD (Amoi) er best? Selvsagt Amoi.

Men kjøper du en TV idag for tvbruk frem til HD når du skal kjøpe en ny, for all del ikke kjøp en lcd med denne oppløsningen! Kjøp en billig plasma med 1024x768 i oppløsning, den er mye bedre bygget for det.

Vi kjøpte tv fordi den gamle gikk, og vi ville ha noe som varer i flere år, og som vil fungere når HD blir standard, Amoi er den billigste og beste, og da ble det den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    Selvsagt viser de HD sendinger for å vise skjermene, og det første vi bedte om var jo å ta vekk dette, og sette på NRK. Da Expert ikke hadde koblet opp tvsignal på sine skjermer, gikk vi til Lefdal.

Men det er som jeg sier, når kvaliteten på norsk fjernsyn er 640x480 på maks og dette skal blåses opp til 1920x1080 blir det dårligere, selvsagt! Det er vel derfor folk kjøpe plasma også, med en oppløsning på 1024x768 er du mye nærmere tvsendingene, det skjer ikke en så stor forvrengning. Men tenk deg da om 4-5 år når NRK sendes i HD, tror du disse plasmaene fortsatt har bedre bilde, eller tror du at en LCD bygget for HD (Amoi) er best? Selvsagt Amoi.

Men kjøper du en TV idag for tvbruk frem til HD når du skal kjøpe en ny, for all del ikke kjøp en lcd med denne oppløsningen! Kjøp en billig plasma med 1024x768 i oppløsning, den er mye bedre bygget for det.

Vi kjøpte tv fordi den gamle gikk, og vi ville ha noe som varer i flere år, og som vil fungere når HD blir standard, Amoi er den billigste og beste, og da ble det den.
    Nå tror jeg du roter det til for deg.Du har ikke fått med deg at du kan ta et NRK signal og "sende " det gjennom en scaler og få ut et mye bedre bilde på storskjerm og proskjektor enn 576i. Alle som har greie på dette passer på å kjøpe skjermer med oppløsning min.1280x720. Da vil fremtidige HD signaler være dekket. Hvor har du 4-5 år ifra? Jeg har HD kilder på TV idag i 1080i/720p!!! Canal Digital sender daglig og skal øke kanalantallet til 4 iløpet av 2006. HD vil bli sendt i 1080i eller i 720p. Det betyr at du må ha en oppløsning på min. disse verdiene for å få full utnyttelse.Det har alle TV som er merket med HD-ready idag.NB! Veldig mange bokser vil ha oppscaling til 1080i eller 720p fremover og da kan du få et bilde på 2.40x1,80 til å se fantastisk ut!Da snakker vi om adskillig større bilde enn det du kan få på vanlig storskjerm.Dersom du går inn på forumet og leser litt om scalere så vil du få rettet opp dine argumenter.Scalere er også ofte innbygget i LCD/DLP skjermer og prosjektorer for å lage et bedre oppløst bilde enn dagenssignal.
    UTEN FORVRENGNING!!!!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ville bare tipse deg hvor du kan lese om scalere på AV-Forumet.
    Gå til startside av-forum.Blad deg ned til CRT-prosjektorer og blad deg videre ned til videoprosessorer.Der finner du det meste.Disse produktene finnes i fra kr.11.000,- opptil flere 100.000,- kroner.Boksen står mellom kilde tuner/dvd og skjermen/prosjektoren.Intressant lesning.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvor ble detaljene av ?

Hmm ser at noen sier de har opplevd dårligere bilde hjemme enn i butikk....

Gjør meg ihvertfall glad for at jeg forkastet denne saken...
    Kikket på den på elkjøp i går og ble ikke akkurat imponert (litt tøfft design da).
    I mørke scener var det så mye detaljer som ble borte at det var til å gråte av. Når en mann i sort dress bortimot "mister" dressen sin inn i bakgrunnen blir man bittelitt skeptisk... og denne tv'en hadde samme signal som tv'ene ved siden av (som i varierende grad i det minste lot mannen beholde sin mørke dress på). På vertikal rulletekst hakket tv'en verre enn noe jeg har sett siden min commodore 64. Sportsendinger var heller ikke noe som imponerte med etterslep/grøt... og hakking.
    ....dette er ikke bare et lcd problem, sammenlignet med en 5000kr dyrere lg og en phillips pf9830 eller hva den nå heter... og det var himmel og hav i forskjell.

Kanskje kan noe skyldes tv-signalene, men jeg stiller meg nå tvilende.

my 5 cents worth
    rundis

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man, i et forsøk på å oppnå bedre sortnivå, stiller brightness for lavt, vil man oppleve at sort og mørkt gror sammen. Jo laver brightness stilles jo mindre detaljer. Dette er ikke så lett å se fordi det ikke er noen justering av baklyset, men en justering av videosignalet.

Med godt signal og kalibrert skjerm produserer denne TV'n meget gode bilder. Til og med fotball ser bra ut om signalet er godt. Desverre er majoriteten av dagens fotballsendinger komprimert i hjel.

HD-kilder gir fantastiske bilder på denne skjermen. Men også SD gir meget gode bilder med gode signaler.

Aberet med denne TV'n er at den er kresen på signalkvaliteten. Sortnivået kunne også vært bedre. Men jeg er meget godt fornøyd med denne TV'n. Jeg kan nesten ikke vente til C+ begynner med Premier League i HD.

Døm aldri en ukalibrert skjerm i et sterkt opplyst lokale, spesielt ikke om folk har knottet på den.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...) Men tenk deg da om 4-5 år når NRK sendes i HD
    hahaha, vittig du

NRK har ikke kjøpt inn noe HD kompatibelt utstyr. TV2 brukte millioner på nytt redigeringsutstyr og kamera i 2004 og ingenting av det er HD kompatibelt. NTV legger opp til kvantitet(mange sære kanaler), ikke kvalitet - du ser neppe noe HD fra NRK før tidligst om 8år.....

Ganske spesiellt når man vet at amerikanere og japanere kunne se OL på lillehammer i 1080i for 12 år siden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amoi har faktisk veldig bra LCD skjermer selvom det er fra Kina, spesielt LC37AF1E. Har sett denne på HD via multimedia sinnsykt bra...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jazzman
    hahaha, vittig du

NRK har ikke kjøpt inn noe HD kompatibelt utstyr. TV2 brukte millioner på nytt redigeringsutstyr og kamera i 2004 og ingenting av det er HD kompatibelt. NTV legger opp til kvantitet(mange sære kanaler), ikke kvalitet - du ser neppe noe HD fra NRK før tidligst om 8år.....

Ganske spesiellt når man vet at amerikanere og japanere kunne se OL på lillehammer i 1080i for 12 år siden
    Hmm, mener jeg har lest en plass at NRK har kjøpt inn kamera og annet utstyr kompitabelt med det nye norske bakkenettet. Og at de allerede filmer stortsett alt i HD for å være klar til vi i Norge kan nyte dette.

Men mulig dette ikke er fakta per i dag. Eller at de enda ikke har gått over til HD.

EDIT: Tok et kjapt søk på nettet, og på denne siden https://eww.pavc.panasonic.co.jp/pro...nab05/124.html ser man at tildig i 2005 hadde NRK kjøpt HD-kompitablet utstyr fra Panasonic.

Denne siden: http://www.tpt.org/stolaf/ tyder også på at NRK allerede har begynt å filme i HD, men siden dette da ikke er tilgjengelig i Norge kan vi nok ikke se noe til det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •