Grundig 42" plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av helken
    Dette er sakset fra Best-Buy, som har fått mange spørsmål vedrørende panelet de siste dagene:
    Plasma panelet heter 42HM8 og er produsert av Matshushita (Panasonic).
    Hmm - kan jo nesten tro at det er et Gen8 Matsushita panel (dette er er panelene i dagens panasonicer) , men det som er for godt til å være sant er i 99% av tilfellene akkurat det...

Tipper det er et 7gen panel, evnt. 2-3 sortering av G8-panelene

Bestilte uansett akkurat en TV for å se hva den kan levere, 14dagers angrerett gir ihvertfall muligheter til å få se, kalibrere & prøve skjermen uten annen kost enn returporto

Jeg kan jo forsåvidt legge ut erfaringer under "B-b-b-b-billigplasma i hus" tråden min som ble startet den 22de dec i fjor, men nå med en "HD"-ready tv ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om andre plasma tv`er som bruker dette (42HM8 Matshushita panelet) som omtales her?

Eventuelt om 42HM8 er siste skrik i panel som forøvrig brukes på nye Panasonic, noe som jeg vel betviler...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Generelt om kvalitet på skjermen fra BestBuy

Jeg sendte en mail til BestBuy og spurte om skjermen var noe bra, om sortnivå, farger osv. var ok. Svaret var som følger:

Hei.

Dette er en TV som kan trekkes inn sammen med Panasonic og Pioneer. Dette er ikke et billigprodukt i utgangspunktet, denne har ellers en pris på 22000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jawil
    Jeg sendte en mail til BestBuy og spurte om skjermen var noe bra, om sortnivå, farger osv. var ok. Svaret var som følger:

Hei.

Dette er en TV som kan trekkes inn sammen med Panasonic og Pioneer. Dette er ikke et billigprodukt i utgangspunktet, denne har ellers en pris på 22000 kr.
    Jobber i samme firma som den karen her og føler jeg må rette opp inntrykket han har gitt deg gjennom denne mailen! En god 42" til den prisen men den er slett iingen Pioneer eller Panasonic. Skulle jeg brukt 15000 hadde jeg kjøpt meg 32" LCD! kvalitet over størrelse anyday

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Jobber i samme firma som den karen her og føler jeg må rette opp inntrykket han har gitt deg gjennom denne mailen! En god 42" til den prisen men den er slett iingen Pioneer eller Panasonic. Skulle jeg brukt 15000 hadde jeg kjøpt meg 32" LCD! kvalitet over størrelse anyday
    Har du sammenlignet denne skjermen fra Grundig med Panasonic eller Pioneer direkte eller har du noen annen erfaring som tilsier at den er mye dårligere? Litt dårligere sortnivå må man vel regne med men til prisen burde det vel være ett godt kjøp?

En god LCD f.eks fra Samsung i 40" koster jo fort 20-27K og i 32" 12-17K da kan man jo heller kjøpe seg en 436FDE eller en XDE fra Sverige......til 27-28K

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Skjermen jeg skal ha skal brukes til film, derfor minimum 42". På de LCDene jeg har sett har jeg ikke vært fornøyd med sortnivå (svartfargen er plaget av gjennomskinn fra bakgrunnsbelysningen) og fargene er også i blasseste laget etter mitt syn. Blir derfor plasma jeg går for slik det ser ut. Og når en ser film mener jeg også at størrelsen har noe å si. Har en 29" Trinitron nå, og selv om bildet er bra er det jo alt for lite.. Teit med stor lyd og lite bilde.

Men hvor bra akkurat den plasmaen er er jo ikke godt å si for meg nei.. :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld
    Jeg bestillte en slik en for et par dager siden! Er VELDIG spent....!

Kan si fra til deg når jeg har fått den i hus og testet den.
    Jeg vurderer sterkt å legge inn bestilling på en slik skjerm. Har du fått den du bestilte i hus? Det hadde vært flott om du kunne dele noen erfaringer med oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TIRG
    Jeg kan bare igjen som nybegynner anbefale denne. HDTV for 15.000,-!
    Grundigen er sikkert fin den, men: Dette er ikke en HDTV. Den er riktignok HD ready, men når Best buy karakteriserer den som ekte high definition tv strekker de den for langt.

HDTV starter på 1280x720, da kan man ikke påstå at en tv med 1024x768 er en ekte HDTV. Det er det nemlig ikke.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanks
    Grundigen er sikkert fin den, men: Dette er ikke en HDTV. Den er riktignok HD ready, men når Best buy karakteriserer den som ekte high definition tv strekker de den for langt.

HDTV starter på 1280x720, da kan man ikke påstå at en tv med 1024x768 er en ekte HDTV. Det er det nemlig ikke.
    I såfall finnes det ingen 42" plasma HDTV...
    Høyoppløst plasma i 42" har standard 1024x768 oppløsning. Alternativet er lavoppløste med 852x480 billedpunkter.

Vi ønsker oss selvfølgelig 1920x1080.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aner ikke forskjellen på HDTV og HD READY ennå. Lærer så lenge jeg lever.
    Som jeg har vært innom har jeg noen kompiser som vet mye. De har sett
    tven og synes den er bra. Best-buy skriver jo at Grundigen bruker samme
    skjerm som Panasonic. Så vidt jeg har skjønt er Panasonic noe av det bedre.

Uansett så er jeg happy med kjøpet. Det tror jeg andre vil bli også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I såfall finnes det ingen 42" plasma HDTV...
    Det er helt riktig. I denne størrelsen må du "nøye deg" med LCD om du vil ha en HDTV.

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Vi ønsker oss selvfølgelig 1920x1080.
    Jeg skal være meget fornøyd den dagen jeg kan nyte kringkastet fjernsyn i 720p som ikke er komprimert ihjel. :-)

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=60584

http://www.fujitsu-siemens.com/Resou...1698924406.pdf

Kan vel konkurere med Grundigen, bare litt dyrere.
    Penere design også syntes jeg.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være meget fornøyd den dagen jeg kan nyte kringkastet fjernsyn i 720p som ikke er komprimert ihjel. :-)
    Jeg så nettopp stargate atlantis i 1280x720 på en Nokia 21" CRT skjerm med 1600x1200 oppløsning, titteavstand ca 1 meter.. det var ganske.. grei kvalitet på kildematerialet, DVD er kjipt i forhold ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått TV`en i hus nå! =)

Har kun fått testet den med RGB ennå...

Bildet virker veldig bra, men lyden og fjernkontrolen trekker noe ned.

Men alt i alt anbefaler jeg den! er fornøyd selv ihvertfall! =)
    Gleder meg til å få testet den via DVI inngangen! =)

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det egentlig å kople denne (eller de fleste andre høyoppløselige plasma TVer) til PCen med tanke på 1:1 pixel mapping?
    Ettersom pixlene er avlange blir jo bildet skalert til 16:9(?), selv om den "ekte" oppløsningen er 4:3(1024x768 ).
    Er dette riktig, eller fungerer det annerledes?
    Hvordan skal man egentlig få 1:1 pixel mapping? Stiller men PCen til 1024x768 blir bildet strukket, så skal man sette den til 1024x576 da, altså ingen HDTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om dinside har tenkt å teste denne i nær framtid? Se bildetekst på følgende link:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=282334

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere som har kjøpt TV'n mulighet til å legge ut høyoppløselige bilder av denne`? Hvordan er designet og kvalitetsfølelsen på rammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råbra bilde!

Har kjøpt Apollo'en selv, og bildet er kjempemessig. Naturlig, uanstrengt og klart. Er ikke noen tv-ekspert, men har testet flere lcd og plasma i samme prisklasse. Synes f.eks at denne har like bra bilde som Panasonic TH37PA50 og bedre enn Philips 42PF5320, vel og merke med gode signaler fra digital parabol og dvd. OK bilde med VHS via scart også, selv om støyreduksjonen skaper litt etterslep.

Ville jo gjerne ha HD-ready tv for sikkerhets skyld, selv om jeg er usikker på om dette vil ha så mye å si. Dessuten er XGA å foretrekke hvis man skal koble til PC...Og siden bildet kan konkurrere med Panasonic'en var valget enkelt. Enig med TIRG, - lyden er dårlig. Fjernkontrollen har bra rekkevidde, men ser ikke fancy ut. Aluminiumsfinishen er overbevisende, og det er en smal svart kant rundt hele bildet (som vel er å foretrekke...).

Anbefales ihvertfall. Har brukt angrefrist / åpent kjøp mange ganger nå, men ikke denne gangen

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden fyndbørsen var så treg på levering av panasonic pa50 til min søster har jeg nå avbestillt den og satser på denne grundigen heller! høres jo ut som en god tv iforhold til pris dette. hd ready og greier, samt at hun får dete alu designet som hun egentlig ville ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommende test i DinSide

Sendte følgende mail til dinside:

------------------------------------
    Er det http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59172 dere har tenkt å teste? Ser sånn ut utifra bildeteksten. Hvis ikke håper jeg dere kan ta en test av den. Er jo utrolig billig.

Fikk følgende svar:

Det er den, blir publisert innen to uker – litt usikker på når

Får håpe den blir publisert snarlig.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg