SAMSUNG PS42V6 til 12k..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG PS42V6 til 12k..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det gammelt panel på denne, V6, eller er det bare navnet som forvirrer?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age
    er det gammelt panel på denne, V6, eller er det bare navnet som forvirrer?
    Apparatet og panelet er siste gen (10k:1 / 1500cdm2) .. Det som skiller den fra de andre i x5 serien er mangel på DNIe, bare 10s txt, 8 bits panel/bildebehandling etc (dere kan se forskjellene på www.samsung.se/no) Prisen sjokkerte meg ... Det er helt klart en pen skjerm... og det finnes egentlig ingen god grunn for å ikke kjøpe den, hvis man er i markedet for en "økonomi plasma... "

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel, jeg kikket på den på lefdal her om dagen, og den så faktisk verre ut enn S5H, selvom man ikke skulle tro det var mulig. Vil man kaste 12 000,- ut av vinduet, så kjør i vei!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Velvel, jeg kikket på den på lefdal her om dagen, og den så faktisk verre ut enn S5H, selvom man ikke skulle tro det var mulig. Vil man kaste 12 000,- ut av vinduet, så kjør i vei!
    Det skulle jo bare mangle.. den er jo 10-12.000 billigere.. Den må jo sammenlignes med andre skjermer i 10-12.000,- klassen da kjære A|ex og det er ikke i dag VELDIG mye fantastiske plasma tv`er i den "pricerangen".. Dette er vel den første "merke-plasmaen" som selges til en helt dustete lav pris...

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den også i går - på lefdal - og snakket med en selger (sic...!). Han kjørte i følge seg selv "det beste en kunne kjøre inn" - nemlig dvd over komponent. Nå hadde jeg allerede stukket nesen bak panelet og funnet en DVI-inngang - og påpekte dette; svar "ehhh DVI, tja, nei - selgeren var ikke sikker på hva dette var for noe..." - nuff said!

Det jeg så av bilde på lefdal var heller ikke spesielt bra, men vurderer allikevel faktisk å ta hjem en slik (med bytterett) & kalibrere den, for å se om den kan gjøre nytte som storskjerm et år eller så...

Hvorfor lager f.ø. ingen av "de store" 1280*720 plasmaer enda??? - 1024*768 er en uggen arv fra 3:4 PC/XGA verdenen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Det skulle jo bare mangle.. den er jo 10-12.000 billigere.. Den må jo sammenlignes med andre skjermer i 10-12.000,- klassen da kjære A|ex og det er ikke i dag VELDIG mye fantastiske plasma tv`er i den "pricerangen".. Dette er vel den første "merke-plasmaen" som selges til en helt dustete lav pris...
    Jeg kjøpte personlig en TH-42PA50 for 13k fra sverige nå nylig, og jeg vil driste meg til å påstå at den gir VESENTLIG bedre bildekvalitet per krone

Phillips har også et par 42-tommere i den prisklassen som ser bedre ut spør du meg.

(jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvorfor samsungskjermene har et BRUNT panel istedenfor et sort - 10 000:1 sa du?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kjøpte personlig en TH-42PA50 for 13k fra sverige nå nylig, og jeg vil driste meg til å påstå at den gir VESENTLIG bedre bildekvalitet per krone

Phillips har også et par 42-tommere i den prisklassen som ser bedre ut spør du meg.

(jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvorfor samsungskjermene har et BRUNT panel istedenfor et sort - 10 000:1 sa du?)
    Må si meg helt enig med a|ex her, PA50 gir garantert mest for pengene så lenge en greier på få denne modellen til 13k. Dette er en fantastisk vellykket plasma, "nesten" alle som har den er svært fornøyd. Noen få innganger og lav oppløsning, men til kun tv titting så synes jeg denne er dynamitt, både når det gjelder analogt og digitalt signal.

Det er synd at Samsung ikke greier å lokalisere det mange kritiserer rundt svartnivået. Og spes. med tanke på S5H modellen som har fått mye kritikk av sluttbruker, men har gått til topps i mange tester. Noe jeg synes merkelig, og utrolig, er at alle testmags har fått en funkerende modell. Jeg hadde personlig tenkt å kjøpe denne modellen, men etter så mye usikkerhet rundt den så lot jeg det ligge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi Alex, hvilken "butikk" kjøpte du pana'en hos??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen, som annonserer på her på AVforum. Hva prisen i NOK blir avhenger dog av kronekursen. Når jeg kjøpte var den på 0,80.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS42V6 er helt OK...

Jeg kjøpte nylig denne modellen og skjønner ikke problemet. I forhold til prisen er dette en god skjerm. Koblet den til canal digital tuneren og bildet er krystall klart. Null utflytning av farger eller problemer med sortnivået.

Designen er også helt ok, selv om jeg skal være med på at Panasonicen ser mer eksklusiv ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke en god skjerm i forhold til prisen når du får pa50 til 13k!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •