HD kompatibel CRT TV. Finnes det ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD kompatibel CRT TV. Finnes det ?

Jeg kunne godt tenkt meg en ny HD kompatibel ca 32" TV utelukkende til bruk med spillkonsoller. 720p på Xbox 360 frister veldig.

Problemet er at alle slike TV'er på markedet i Norge pr. idag synes å være flatskjermer. Er det virkelig bare i USA man får tak i HD billedrørsTV'er ?
    Det eneste jeg så langt har funnet er en JVC model på Elkjøp som støttet 480p i NTSC modus via RGB.

Jeg takler dessverre ikke den elendige bildekvaliteten på flatskjermer. Beklager, men jeg har prøvd. Og fått nok. Flatskjerm er ikke et alternativ.

Noen som har noen tips ?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HV-32P40 fra JVC takler 1080i i 50 og 60HZ via component. 32WE612 fra Thomson har også component inngang den støtter 480P vet jeg men ikke sikker på 720P og 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar

Det var den JVC modellen jeg siktet til. Fikk beskjed om at den kun støttet 480p, men et Google søk viser at du har rett.

Det var dog ellers fint lite info å finne om begge modellene. Ser at Elkjøp selger begge, Thompson modellen var dog tusenlappen billigere. Tar gjerne imot info hvis noen har noen erfaringer med disse TV'ene.

Noen som vet om disse modellene tillater progressive RGB via SCART, eller om dette er sperret slik tilfellet dessverre er for de fleste DVD spillere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er sperret for prog.scan via scart så vidt jeg vet. Thomson tv tar kun 576 PAL via component inngangen etter test. Svart bilde på 720p og 1080i.. Så det blir HV32P40 som tar 720p og 1080i i CRT.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •