Skevt bilde på 32 widescreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skevt bilde på 32 widescreen

Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv fra philips. 32" widescreen mod. 32PW6520. Jeg har nettopp byttet den pga skevt bilde. Nå er den nye tv`n helt lik. Nede på skjermen er den helt fin. Øverst derimot er er den svarte stripa (hvis sendingen viser det) skev. Det er i underkant av 1 cm forskjell fra høyre til venstre side. pluss at den er bittelitt buet ned mot midten. Skal disse tv`ene rett og slett bare være sånn? Siden jeg nå har fått dette på to tv`r nå?? Det er ikke mye, men nok til å irritere seg over på en ny tv!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lim på en svart teipbit langs randen øverst davel....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og når sendingen ikke har denne svarte stripn.. Skal jeg ha denne tape biten midt på bilde da???

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moriona
    Jeg har nettopp kjøpt meg ny tv fra philips. 32" widescreen mod. 32PW6520. Jeg har nettopp byttet den pga skevt bilde. Nå er den nye tv`n helt lik. Nede på skjermen er den helt fin. Øverst derimot er er den svarte stripa (hvis sendingen viser det) skev. Det er i underkant av 1 cm forskjell fra høyre til venstre side. pluss at den er bittelitt buet ned mot midten. Skal disse tv`ene rett og slett bare være sånn? Siden jeg nå har fått dette på to tv`r nå?? Det er ikke mye, men nok til å irritere seg over på en ny tv!!
    Det er en CRT eller bilderørs skjerm det er snakk om her?

Magnet påvirkning fra omgivelsene vil kunne åvirke bildets geometri osv, men vil også ofte føre til at de tre katodestrålene som tegner opp bildet i de tre grunnfargene ikke vil treffe fosforet riktig, noe som man ville sett med fargefeil osv.

Har mistanke om at enkelte Phillips CRT skjermer er litt dårlig konstuert med tanke på stabilitet til stømforsyningen, man ser ofte at bildets størrelse forandrer seg litt nåe det er skiftende lyse eller mørke felt i bildet osv.

Mener å huske at det i den innstillings menyen som også brukeren har tilgang til inneholder en funksjon for å rotere litt på hele bildet, men mange av de andre parameterene som puteform trapes osv er vel godt skjult for brukeren, og burde vel kunne løst den forstyrrende feilen i bildegeometri som du beskriver moriona.

Ville testet prøvd å få byttet skjermen igjen, men denne gangen med å sjekke om den nye skjermen har den samme feilen i butikken. Har den ikke det, men du får samme problem hjemme, ville jeg mistenke andre yttre faktorer som skaper magnetfelt, dårlig nettspenning, eller feil i eventuelle kilder som tven motar og skaper bilde fra.

Ellers er dette bildet noe enkelte CRT skjermer får vist litt av hva en dårlig strømforsyning kan gjøre med geometrien i bildet. Streken til venstre skal være helt rett....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at når TV'en skal hvis veldig lyst bildet, som for.eks Ask4me2 henviser til, så vil TV'en ha problemer med å gi ut nok lysstyrke, så hele bildet vil bøye seg innover litt i toppen.. MAX irriterende til tider ja.. men er samme greia på min Philips TV ( som var toppmodellen forrige år).

Tror faktisk dette er noe Philips sliter med, har ikke sett samme sak på en Panasonic TV, iallefall ikke så ille ... men men, jeg har elkjøp 5 års idioti garanti.. så denne TV'en skal jeg nok ha et uhell med uansett .

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det test bildet jeg henviser til over, er med på å provosere frem det værste i enkelte "flate" bilderørs 16:9 skjermer, det er skjeldent man får slike deformasjoner i et vanlig tv bilde. 1 cm foskjell i høyre og venstre topp av bilde, vil kankje kunne reduseres til et minimum med å justere bilde rotasjonen man som regel har tilgang til, men den svake buen ned i midten i toppen av bilde, tror jeg man må regne med på disse skjermene som vel er et "geometrisk mesterverk" når man tenker på hvordan katodestrålen jobber med så krappe vinkler, man kan eventuellt justere og flytte bilde opp eller ned for å se om det gjør det noe bedre før man velger å prøve et annet eksemplar.

Og til skorob, "Idiot-forsikringen" bør vel ikke brukes på den måten du beskriver her, det skal vel mye til å bli mistenkt for forsikkrings svindel med følgene av det, men det er kankje noen forsikkrings "agenter" her i forumet også, og det er vel ikke meningen at den ekstra trygghets forsikkringen skal dekke skader påført med fullt overlegg, vær forsiktig så du ikke bare lurer deg selv til slutt....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som kjøper en "Idiot-forsikring" lurer som oftest seg selv. Det ligger i navnet. Premien går jo med til å lønne en mengde med ansatte i forsikringsselskapet. Ja, den er nok kjekk å ha dersom uhellet er ute, men de fleste kommer nok bedre ut ved å beholde forsikringspremien selv... Det er jo tross alt ikke huset som brenner!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er enig i at det test bildet jeg henviser til over, er med på å provosere frem det værste i enkelte "flate" bilderørs 16:9 skjermer, det er skjeldent man får slike deformasjoner i et vanlig tv bilde. 1 cm foskjell i høyre og venstre topp av bilde, vil kankje kunne reduseres til et minimum med å justere bilde rotasjonen man som regel har tilgang til, men den svake buen ned i midten i toppen av bilde, tror jeg man må regne med på disse skjermene som vel er et "geometrisk mesterverk" når man tenker på hvordan katodestrålen jobber med så krappe vinkler, man kan eventuellt justere og flytte bilde opp eller ned for å se om det gjør det noe bedre før man velger å prøve et annet eksemplar.

Og til skorob, "Idiot-forsikringen" bør vel ikke brukes på den måten du beskriver her, det skal vel mye til å bli mistenkt for forsikkrings svindel med følgene av det, men det er kankje noen forsikkrings "agenter" her i forumet også, og det er vel ikke meningen at den ekstra trygghets forsikkringen skal dekke skader påført med fullt overlegg, vær forsiktig så du ikke bare lurer deg selv til slutt....;-)

HEhe.. joa. Men vi får se da .. hva som skjer. Mest sannsynelig vil jeg gå inn med en klage på TV'en pga noe lydproblemer med den (bruker egentlig ikke høyttalerene i TV'en uansett.. men dog). Og da er det 3'dje gang den skal "repareres" .. og da har jeg vist ifølge elkjøp kompisen min rett til å hevekjøpet . Men vi får se .

Edit: og ifølge blekka jeg fikk angående den forsikringa, så var det eksempler med at man fikk vann etc i Tv'en pga planter som hang over TV'en . den blekka har jeg fortsatt. Så får vi se da, om de står for hva de har sagt.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Philips 32pw5407, 32 tommer med vanlig skjerm, ikke noe problemer med at bildet er skjevt i det hele tatt.... Så... Ikke vet jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •