Noen med erfariner/meninger om valg av LCD TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med erfariner/meninger om valg av LCD TV?

Heisan

Jeg er nok ganske nybegynner i dette gamet, og er derfor ute etter både erfaringer og meninger om valg av ny LCD TV til hjemmet.

Har i dag en 5 år gammel Philips 32" CRT TV (9616) og er veldig fornøyd med denne, men den tar selvfølgelig mye dybde av stua. Ønsker derfor og komme over til mindre dybde.

Tanken faller fort over til 37" LCD, det blir jo lenger avstand og men må jo selvfølgelig ha litt større ;-)

TV'ene jeg har klart og komme ned til er i bunn og grunn 3 modeller som jeg håper noen har meninger og erfaringer med, og disse er:

Philips 37PF9830
    LG PL1 37"
    Sony KLV-V40A10 (40")

Har fått sett på Philips og Sony, men har dessverre ikke klart å finne noen som har LG inne enda, og idielt sett skulle jeg helst sett alle 3 ved siden av hverandre men det har jeg vel sett at ikke er noen lett sak. Har også delvis kommet frem til at Sony faller ut da den kun har 1 TV tuner (og Philips er rimlig kostbar).

En annen vurdering jeg har gjort er eventuelt å handle Dell sin nye 37" da denne faller prisgunstig ut og kan byttes etter færre år, så er også intresert i input om denne.

Dette er muligens mye på en gang, men håper noen har erfaringer/meninger om disse modellene.

Åpen for all input da jeg er veldig i tvil om hvilket valg jeg skal gjøre.

På forhånd takk
    -Tom

Og tar dett med her, og takk til T 2 for ting jeg egentlig ikke hadde tenkt på:

Primærbruk vil være TV med analogt TV signal fra UPC, men skal også koble til PC etter hvert med MS MCE for alt det gir. Skal også etter hvert ha en DVD HD opptager (bør antagelig være samme merke som TV for letthets skyld). I tillegg så er Plasma i mine øyne noe jeg ikke ønsker å satse på da jeg tror LCD ( eller nyere teknologi alla OLED kommer raskere en det vi tror) vil være bedre.

Igjen, takker for all mulig input
    -Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er ditt primære bruk?

Se på TV? Fra hva slags kilde? Parabol? Analogt kabel-TV?

Skal du benytte den med en PC?

Generelt tror jeg de som bare er ute etter en TV blir mest fornøyd med en plasma, mens de som liker å benytte den mye sammen med en PC vil foretrekke LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sluttvalg

Ser ut som om det ikke er de store meningene om disse, så vaget faller antagelig på LG LP1 p.g.a pris og fasiliteter.

Med denne vil antagelig også en RH7800H om ingen meget negative kommentarer dukker opp under veis.

Den lokale ElPrice butikken er den jeg har hatt mukighet til å diskutere pris med og kommer til å bestille der.

Takker så langt for et nyttig forum, men begrenset hjelp i valg
    -TN

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utålmodig ??

Hvis du hadde søkt ville du funnet 20 tråder der f.eks LP1 er omtalt

Ellers kan det være lurt å velge en litt mer informativ overskrift. Å spørre om det er noen med erfaring i valg av LCD TV her er jo nesten litt frekt :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomN
    Ser ut som om det ikke er de store meningene om disse, så vaget faller antagelig på LG LP1 p.g.a pris og fasiliteter.

Med denne vil antagelig også en RH7800H om ingen meget negative kommentarer dukker opp under veis.

Den lokale ElPrice butikken er den jeg har hatt mukighet til å diskutere pris med og kommer til å bestille der.

Takker så langt for et nyttig forum, men begrenset hjelp i valg
    -TN
    Har dessverre ingen erfaringer å dele med deg, vil bare anbefale at du også tar med deg Samsung på listen din. De har noen meget gode 40". Samsung LE-40M61B er kåret til årets LCD-TV av EISA, mens Philips 37PF9830 er det beste LCD-TV dinside.no har testet.

Samsung LE-40M61B: http://avforum.no/avnytt/showproduct...d6deeae43ff3dd

Philips 37PF9830: http://www.dinside.no/php/art.php?id=277529

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vært i tenkeboksen på LCD tv i flere måneder og brukt mye tid på å sjekke ut de ulike alternativene.
    Til slutt stod valget mellom Philips 37PF9830 og Samsung LE-40M61B og etter å vurdert disse to opp mot hverandre falt valget på Samsung'en.
    Til syvende og sist er det din egen smak og vurdering som gjelder (og lommeboka). Man kan lese seg blind på spesifikasjoner og andres anbefalinger. Men man vektlegger ulike ting; Størrelse, pris, design, bruksområde, plassering i rom, teknisk utførelse etc.
    Gå og se på de TV'ene du vurderer (sjekk hva signaler de bruker i butikken).
    Viser de HD materiale, dvd eller analoge signaler? Vurder ditt eget bruksmønster (om det f.eks er mest TV fra analoge kilder du vil bruke TV'en til) og be om å få se det samme i butikken.
    PS! Det vil alltid "komme noe bedre og nyere" på markedet, og jo lenger man venter jo mer frustrert blir man. (det er iallefall min egen erfaring).
    Lykke til med valget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •