Lyd inn på Viewpia 32" LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd inn på Viewpia 32" LCD

Hei!
    Usikker på om dette hører hjemme under lyd-forumet, eller tv-forumet, da det gjelder lyd, på et tv-apparat :P

jeg har nylig kjøpt meg en 32" viewpia lcd, som dere vet hva er ... jeg har ikke noe anlegg å koble lyd fra pc til, og har derfor tenkt å koble lyd til tv'en, slik at lyden høres fra riktig sted, istedenfor at alt kommer fra en side av rommet, og bare forvirrer.

Kjøpte først en 3,5mm -> 2x phono kabel, på 5m, og koblet til i all tro om at dette ville funke. Desverre gjorde det ikke det.

Har nå forhørt meg litt rundt, og alle mener at det egentlig skulle fungert. Har også lest en del her på forumet ang denne tv'en, men da den største tråden om viewpia skjermene, er begynt å bli altfor stor, tar det en god stund å lese gjennom en hel tråd, for å finne tó poster ang dette temaet, av en tråd med 3-sifret post-nummer.

Har et lydkort som er noen år gammelt, et creative soundblaster 1024 live: value... som har støtte for optisk utgang. Vil det da fungere å bruke en slik kabel fra pc til tv?

vil det fungere bedre med en kabel som er 3,5mm hann -> 3,5mm hann fra pc til tv? så at det også er en slik 3,5mm inngang på baksiden av tv'en.

Hvis noen har hatt tilsvarende problem, vær snill og hjelp

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener å ha lest at Audio og digitallyd bare fungere når man har koblet til hva HDMI kabel. Mener bestem at du kan kjøre Video og Audio in/ut vha Scart. Selv har jeg en scart plugg med omskifter der jeg kan velge om jeg vil kjøre lyd inn eller ut. Benytter den til å ta lyd ut til sourond anlegget når jeg ser TV. Video ut fungere også. Mener å huske at jeg også testet og fant ut at signal inn fungerte greit. Nå bruker jeg Composit kabel til video - kjører progressiv scan som gir bedre bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •