OBS Til alle som kjører Pioneer + PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 107
    Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation OBS Til alle som kjører Pioneer + PC

Mange har irritert seg over problemer med å kjøre Pioneer Plasma og PC via DVI-HDMI.

Jeg har fått det til å funke, det var ikke så vanskelig som man skal ha det til, og resultatet er BRA, og det kan sikkert tweakes enda litt bedre, men iallefall for de som vil bli kvitt vga kabelen i front, this is what you do..

Dvi - HDMI selvfølgelig inn på AV3 og 100hz

Nvidia basert grafikk kort er det jeg har fått det til å funke med, driverpakke
    71.89 på et Asus 6600gt 128mb kort.

Under nwiew-skjerminnstillinger - enhetsinnstillinger : markeres tv som HDTV ikke digitalt display
    Så velger dere "konfig av synlig bilde"
    Velg "skaler ned bilde" 4% gjorde susen for min del.

Oppdatering: Dette oppsettet klarer å vise bios\oppstart, skal i løpet av morgen dagen teste med x600 kortet på den andre maskina. Mulig trikset her ligger i nvidia driverne? yey iallefall!

Bildet ser litt "Crispy" ut, skal forske litt mer på det, men jeg for min del har parkert VGA kabelen og kjører KUN dvi heretter..

Følg opp på denne tråden om dere finner andre og bedre løsninger, jeg vil iallefall oppdatere etterhvert som jeg forsker videre her..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sweet!

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke fått kjøpt meg dvi kabel, og kjører for tiden vga via mitt X600 kort. Problemet er at jeg ikke får opp skjermen før jeg er helt inne i windows, og jeg skulle gjerne ha vært inne i bios.

Ukjent signal står det bare.

Noen tips? Vil dette hjelpe når jeg får somlet meg til å kjøpt en DVI kabel

karl

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man ikke kjøpt skjermkort med såkalt HDTV utgang på nå da?

Med HDTV utgang har jeg forstått HDMI, men korriger meg om jeg tar feil...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grafikk kort + hdtv ?

Om man søker på "hdtv" på komplett.no kommer det opp flere forskjellige grafikk kort, disse har som regel 2x dvi, annet enn det har jeg ikke funnet noe hdtv sammenheng, de som leser tester og er hw opptatt vet kanskje mer om dette?

Det er generelt bare pioneer jeg vet om som er vrien på PC + HDMI pg.a overscan på hdmi kontaktene. De fleste andre flat tv er det bare å kjøre direkte pg.a de som regel har en dedikert dvi inngang eller dvi inngangen har direkte pc støtte.

Derfor har mange lett etter svaret på hvordan man fjerner vga kablen fra front og får utnyttet hdmi kontakten. Nå er vi ett steg nærmere.

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så riktig så bra ut, hvor har du fått MediaCenter fra?
    Har du programmet på pcen, eller har du rett og slett en MediaCenter-maskin?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrunoBajsen
    Det så riktig så bra ut, hvor har du fått MediaCenter fra?
    Har du programmet på pcen, eller har du rett og slett en MediaCenter-maskin?
    Du kan kjøpe både Media Center 2005 OS separat (koster kun 1200,-) og dedikerte PC-løsninger på komplett.no.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkort merket med "hdtv" kommer med komponentutgang (i tillegg til andre utganger). Det finnes skjermkort med hdmi, gjør et google-søk. Vet ikke om noen norske forhandlere som tar inn slike kort.

Hvorfor ikke bruke Powerstrip for å fikse problemet beskrevet for øvrig? Koster mindre enn en dvd-plate og du har satt opp korrekt oppløsning og overskann i løpet av noen få minutter (hint: resolution-in-a-resolution).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en drøss med nettbutikker som har hatt ABIT RX600 Pro-HDTV på sine lagerlister. Senest i går så jeg dette da jeg kommer til å kjøpe det. Men idag ser jeg at det har forsvunnet fra alle :S
    Følg med her for å se butikker som fører dette produktet. Er dere ekstra interisert kan dere kontakte blant annet mShop(.no) og Itbutikken(.no), iallefall de to butikkene jeg husker i farta som hadde dette kortet.
    http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=34330

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Powerstrip

Jeg har ikke brukt powerstrip av en ENKEL grunn, jeg fikk det IKKE til, og valget sto mellom å eksperimentere med powerstrip eller kjøre vga kabel i front, jeg valgte vga, til jeg fikk ett tips om skalering og nvidia drvierne, MEN om du kommer med en ABC løsning på Powerstrip, dvs noe ALLE får til med enkelhet, så ønsker jeg deg mer enn velkommen! Intill videre fortsetter jeg med den løsningen jeg har funnet nå, det funker for min del og det funker utmerket med MCE.

Det finnes forresten en mengde MCE lignende programmer, noen billigere enn andre, og mange er "kreative"..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Skjermkort merket med "hdtv" kommer med komponentutgang (i tillegg til andre utganger). Det finnes skjermkort med hdmi, gjør et google-søk. Vet ikke om noen norske forhandlere som tar inn slike kort.

Hvorfor ikke bruke Powerstrip for å fikse problemet beskrevet for øvrig? Koster mindre enn en dvd-plate og du har satt opp korrekt oppløsning og overskann i løpet av noen få minutter (hint: resolution-in-a-resolution).
    Betyr dette at jeg like godt kan kjøpe 436FDE? Får den MYE billigere. Er det noen som kan bekrefte at den fungerer bra med MCE gjennom DVI-HDMI? Gjerne en "dummy" guide for hvordan det gjøres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaphyr
    Betyr dette at jeg like godt kan kjøpe 436FDE? Får den MYE billigere. Er det noen som kan bekrefte at den fungerer bra med MCE gjennom DVI-HDMI? Gjerne en "dummy" guide for hvordan det gjøres.
    Det er vel uansett ingen som gidder å koble til PC-kontakten på FORSIDEN av tuner boksen (VGA)??? Hvordan er det mulig å plassere den kun der og ikke ha en skikkelig PC-tilkobling på baksiden? Tror Pioneer at en kun ønsker en kortvarig tilkobling til en PC?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo enkelte som har tunerboksen skjult, så da spiller det ingen rolle hvor VGA-inngangen er. Litt av poenget med boksen er jo at man bør ha den skjult...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er jo enkelte som har tunerboksen skjult, så da spiller det ingen rolle hvor VGA-inngangen er. Litt av poenget med boksen er jo at man bør ha den skjult...
    Ja, en ideell plassering hadde kanskje vært inne i panelet med en DVI-inngang rett fra PC'en! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte at det fungerer fint å bruke PC mot Pioneer sin HDMI på 436FDE (må man ha HDMI, eller kan man bruke VGA-DVI-HDMI)?

Har mulighet for å få denne billig i en meget begrenset periode. Haster litt å få dette bekreftet. Skal bruke den med MCE og da må koblingen fungere perfekt. Kan ikke leve med dårlig bilde her, da blir det heller LG px5 eller PV500.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har FDE og med min Powebook (Apple) fungerer det bra med en DVI-HDMI kabel.

C

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer - dvi-hdmi - MCE

MCE fungerer flott på min tv..
    Windows i seg selv er litt "crispy" som jeg beskrev tidligere, har bl.a testet nye drivere, og det ble faktisk littegranne bedere, meeeen da funker plutselig ikke noe som helst av filmer på pc min, så jeg måtte tilbake til de gamle driverne. Om du ikke skal bruke HDMI til noe annet kan jeg bare anbefale å kjøre dvi-hdmi eller kjøpe et hdtv kort som beskrevet litt tidligere og kjøre komponent, jeg har desverre ikke NOE erfaring enda med komponent, selv om det og skal testes etterhvert. Da kjøper du gjerne FDE varianten.. Mrk da går du glipp av split screen, selv om denne nå er noe redusert i forhold til tidligere variant, og multi fjernkontroll.

Lykke til, om det er noe annet jeg kan bistå med send en mail.

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    multi fjernkontroll.
    Multi fjernkontroll? Har jeg det på XDE? Kan denne lære av andre kontroller?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer Multikontroll

den kan vel ikke lære, men den kan styre f.eks pioneer dvd brenner\spiller, samt programeres for div andre stb,dvr,vcr

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 506 FDE og en laptop med ATI Mobility Radeon X700 XL med DVI ut.
    Når jeg kobler til TVen finner Windows skjermen, men selv om jeg prøver f.eks "Force HDTV 720p" ut, får jeg intet bilde.
    Bruker dvi-hdmi kabel. PCen melder om at den finner en slik kabel når jeg setter den i..
    Jeg har selvfølgelig enablet HDMI på TVen. Har forsøkt med 75 og 100 HZ.

Noen som har fått dvi ut fra ATI kort til å fungere og i tilfelle har en kort beskrivelse på hva som skal til?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •