OBS Til alle som kjører Pioneer + PC - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 107
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hatt noen problemer med bilde fra mitt ati x700 med dvi>hdmi kabel.
    Men er litt usikker på om bildet kan bli bedre eller ikke?
    Bilder + Film er nærmest 100% perfekt, men liten tekst er litt uklart, på en måte litt skygge rundt bokstavene.
    Mulig å få dette bedre, eller ikke?

Var lettere å lese tekst på min gamle prosjektor i 80"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har tenkt å kjøpe meg PDP-506XDE mer er litt bekymret for pc tilkobling...
    Har kun vga og svideo ut fra min laptop. Må jeg da koble til via vga på front av tilkoblingsboksen eller er det andre muligheter? Har prøvd å lese meg til svar uten å bli klok...

Mvh. Magnus U.A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Har ikke hatt noen problemer med bilde fra mitt ati x700 med dvi>hdmi kabel.
    Men er litt usikker på om bildet kan bli bedre eller ikke?
    Bilder + Film er nærmest 100% perfekt, men liten tekst er litt uklart, på en måte litt skygge rundt bokstavene.
    Mulig å få dette bedre, eller ikke?

Var lettere å lese tekst på min gamle prosjektor i 80"
    Dersom tekst fra PC til en flatskjerm over DVI ikke blir knivskarpt er vel ikke flatskjermen mye verdt, eller er dette en generell svakhet ved plasma-skjermer? På min 37" Dell LCD TV kjører jeg 1360 x 768 over DVI og bokstavene er knivskarpe og krystall-klare uten skygger av noe slag. Kan lese tekst i Notepad på 4 meters avstand uten problemer og går jeg 5 cm unna er det ikke antydning til defekter. Hver eneste pixel er ren og klar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å få 1:1 pixel mapping ved bruk av HDMI inngangen på Pio FDE/XDE modellene. Skal du ha det må du benytte VGA (D-Sub) inngangen.
    Men å si at de ikke er mye verdt av den grunn er vel å ta i...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Jeg vet at via VGA så kjørte jeg fint 1280x768 i data oppløsning, perfekt resultat.. Via DVI-HDMI nå kjører jeg [screen: 1216x684 32bit 60Hz]

Når det gjelder VGA-DVI-HDMI eller hva du nå skrev.. Enten kjører du vga i front eller så kjører du hdmi bak.. Basta.. (im a simple person..) ((eller så prøver du nettopp det du foreslå og forteller oss resultatet..))
    Hvordan får du lagt til denne oppløsningen? Når jeg legger den til med 1216 horisontalt og 684 vertikalt så kommer dette opp som 684x1216 når jeg skal velge oppløsning, samme når jeg legger f.eks 1360x768 så kommer dette opp som 768x1360 når jeg skal velge oppløsning.
    Mens når jeg kjører dualview så tok jeg en overscan konfigurering fra 1280x720 oppløsning (denne overscan konfigureringen vil ikke starte til meg når jeg kjører over dvi i singelview) og da satte nvidia programvaren 1216x684.
    Har ett Geforce 6600gt kort.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lest fra begynnelsen?

Jeg mener jeg skrev nøyaktig hvordan jeg gjorde det i begynnelsen av posten. MEN jeg har ikke prøvd dette i dualview da jeg har en egen pc kun til plasmaen... Noen andre som har dualview som kan hjelpe kanskje??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vga til komponent?

ser mange skryter av resulatet med xbox360 og pioneer via analog komponentkabel. er vga->komponent en fornuftig variant for oss FDE-eiere når vi vil hooke opp laptopen (og ideelt sett kjøre 1024x768 for å få direkte pixelmapping) og leke med spill? konkrete produktanbefalinger på dette i så fall?

dersom man bruker SVHS-kabel vil vel man få nedskalering og oppskalering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondresb
    ser mange skryter av resulatet med xbox360 og pioneer via analog komponentkabel. er vga->komponent en fornuftig variant for oss FDE-eiere når vi vil hooke opp laptopen (og ideelt sett kjøre 1024x768 for å få direkte pixelmapping) og leke med spill? konkrete produktanbefalinger på dette i så fall?

dersom man bruker SVHS-kabel vil vel man få nedskalering og oppskalering?

Lurer egentlig litt på det samme. Årsaken til at jeg tviler på å anskaffe FDE er den manglende muligheten til å kjøre media center og å bruke lap top på flatskjermen. Men det ser ut til å gå allikevel kanskje...
    Har et ATI mobilty radeon 9200 64mb grafikkort med kun vga og s-vhs utgang, kanskje det kortet uansett ikke klarer å kjøre internett og HD filmer fra lap top`n med god kvalitet??

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Lurer egentlig litt på det samme. Årsaken til at jeg tviler på å anskaffe FDE er den manglende muligheten til å kjøre media center og å bruke lap top på flatskjermen. Men det ser ut til å gå allikevel kanskje...
    Har et ATI mobilty radeon 9200 64mb grafikkort med kun vga og s-vhs utgang, kanskje det kortet uansett ikke klarer å kjøre internett og HD filmer fra lap top`n med god kvalitet??

Vet ikke hva slags laptop du har. Men er ikke så voldsomme krav til å kjøre hdtv (for windows hd http://www.microsoft.com/windows/win...hoosingPC.aspx). Hva du mener med internett er jeg usikker på, men hvis du mener surfing så er det null problem. Tv'n har nok en lavere oppløsning enn dataskjermen din. Men med en S-Video kabel (som det heter, og ikke SVHS) får du ikke hd-tv signaler til tv'n. Da må du bruke VGA utgangen, og bruke tv'n som ekstern monitor på laptopen. (Eller om skjermkortet har støtte for komponent ut)

Komponent inngang bak. Denne kan man få HDTV signaler igjennom, avhengig av kilde selvsagt. Står oxo at den er HDMI kompatibel, er usikker på hva det betyr. Ser ikke sånn ut, men hvis den har HDMI inngang så er den oxo mulig å bruke til HDTV fremvisning fra de rette kildene.

Jeg har en HDE av samme type, og den har alle disse inngangene. Jeg kjører HDTV fra Data -> VGA, Xbox360 -> Komponent. Og begge blir strøkent!

Edit:Innlegget er redigert (Jeg tok feil) :-?

Få deg et skjermkort som støtter komponent ut. (Kan konvertere fra VGA til Komponent uten at jeg med sikkerhet vet resultatet)

http://prisguide.hardware.no/friteks...searchPg=S%F8k

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Totte]

På 435 FDE er det VGA inngang i front av tuner.

[QUOTE=/]

Det er vel kun XDE og HDE som har

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=manfred]
    Sitat Opprinnelig postet av Totte

På 435 FDE er det VGA inngang i front av tuner.

[QUOTE/]

Det er vel kun XDE og HDE som har
    Har faktisk ikke sett selv, kjenner ingen som har FDE, men sjekk her: http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=429-933

Ser ut som det ikke er det nei, hmm.... blingsa litt gitt.

Mitt innlegg over er redigert.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil VGA ut fra PC -> komponent inn på xx6FDE fungere med en enkel VGA -> Komponent kabel ?

Og hvordan blir i såfall skjermbildet / hva er evnt. "optimal" oppløsning?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Vil VGA ut fra PC -> komponent inn på xx6FDE fungere med en enkel VGA -> Komponent kabel ?

Og hvordan blir i såfall skjermbildet / hva er evnt. "optimal" oppløsning?
    Dette har jeg ikke testet, men det akter jeg å gjøre. I nærmeste fremtid.. så da skal jeg si ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å koble HTPC min til 506FDE med DVI-HDMI monstercable. Oppløsningen fra pc står på 1280x720 fra min forrige TV. Men jeg får ikke bilde, har aktivisert HDMI og prøvd 75,100hz. Har ingen andre pcskjermen uten om den som sitter på den bærbare og den er det ingen inngang på.... Tenkte jeg skulle prøve med annen oppløsning, men burde jeg ikke få bilde, dog noe rart pga. feil oppløsning bare?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp jeg oxo...

Har pioneer 43 HDE plasma og akkurat kjøpt den nye Acer Aspire Idea 500 stue maskinen.. Har montert den mot VGA inngangen, men har prøver også å kjøre den mot HDMI.. Problemet mitt er at når jeg ser på tv kanalene eller dvd så får jeg veldig dårlig og uskarpe bilder både i HDMI og VGA. Kjører tv signalet fra en Force tuner..

Dette har jeg null greie på så hvis noen hvet hva jeg bør gjøre og prøve, må jeg ha det litt godt beskevet... Hadde vært digg og fått dette til å virke som det skal, ellers er noe av investeringen helt bortkastet..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Off-topic: start gjerne en ny tråd med dine erfaringer med Acer Idea 500!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må beskrive mer i detalj hvilke signaler/type kabler du bruker mellom komponentene dine.
    Hvordan ser desktopen ut dersom du benytter en vanlig vga-kabel fra Acern til Pioneeren. Det bør bli meget bra, hvis ikke har du feil oppløsning eller en dårlig kabel eller noe. VGA gir 1:1 pixelmapping, så den skal gi bedre bilde enn hdmi fra en PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drevet og kjørt DVI-VGA men driver og prøver og sette opp med HDMI kabel fra ACer Idea 500 til Pioneer 435HDE. Problemet mitt er at jeg ikke finner noen skjermoppløsning som passer her.. Noen som har noen anbefalinger og gi en uerfaren bruker??? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Du må beskrive mer i detalj hvilke signaler/type kabler du bruker mellom komponentene dine.
    Hvordan ser desktopen ut dersom du benytter en vanlig vga-kabel fra Acern til Pioneeren. Det bør bli meget bra, hvis ikke har du feil oppløsning eller en dårlig kabel eller noe. VGA gir 1:1 pixelmapping, så den skal gi bedre bilde enn hdmi fra en PC.
    Kjører jeg DVI - VGA får jeg veldig godt bilde som vanlig PC bruk, men TV signalet blir litt dårligere.. Derfor har jeg lyst til å bruke HDMI, og da blir jeg også kvitt VGA kabelen i front av Pioneer mediemasteren.. (noe som hadde vært veldig fint)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Jeg synets som tidligere skrevet at bildet i windows miljøet er LITT crispy om du forstår hva jeg mener, men totalt sett, med tanke på at jeg får lukka frontluka på recieveren min så er jeg kjempefornøyd.. Filmer og spill er intet å si noe på!!

Vedlagt 2 bilder, lurer på om det er på tide å bytte ut cam..
    Jeg har en 435HDE og prøver og få dette til med HDMI kabel fra min ACER idea 500 til plasmaen.. Men finner ingen oppløsning som jeg kan bruke?? Spesielt galt blir det når jeg bruker MCE for å se tv. Får ikke utfyllende bilde på skjermen... Har du noen råd og tips til meg??? ;-)

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •