OBS Til alle som kjører Pioneer + PC - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 107
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Jeg regner da med at du har vært inne og aktivert HDMI?? På tvn mener jeg? Den autodetekter ikke hdmi!
    Jeg har kun valgt input 4 (HDMI). Må jeg foreta meg noe mer enn det? Har prøvd å grave meg gjennom menyene, men har ikke funnet noen egen aktivering av HDMI'en, har du en liten guide til meg?

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktivering av hdmi

"home menu" - "Alternativ" - "Hdmi inngang" - "aktiver"
    Da burdte du få bilde med en gang, såfremst du ikke har et køddent grafikk kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

på vei over til Plasma

har egentlig vært fast bestemt på å anskaffe meg en Samsung LE-40M61B LCD TV, primært fordi jeg skal kjøre MCE mot denne og etter det jeg har forstått blir resultatet bedre på en LCD med br aoppløsning enn på Plasma. Men etter å ha lest litt på denne interessante tråden er jeg neimen ikke sikker. Dere som har anskaffet XDE panelet har sikkert foretatt den samme vurderingen. Blir MCE like bra på XDE panelet som på en høyoppløselig LCD? Og hvordan står XDE panelet seg mot f.eks. Panasonic TH-42PV500E?

på vippen.......

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xde

Panelet heter ikke XDE, Pioneer kommer i 2 varianter, 2 forskjellige tunere som heter FDE (med noe begrensede muligheter) og XDE som bl.a har digital bakkemottaker som du ikke kommer til å trenge og 2 hdmi kontakter framfor 1 på FDE som er mere aktueltXDE har VGA kontakt i front,det har ikke FDE, og ikke minst en mye mer lekker fjernkontroll.

Når det kommer til Pioneer og data, så er jeg kjempe fornøyd, både når jeg brukte VGA kontakten tidligere, og nå via DVI-HDMI.. Når det er sagt kommer du sikkert like langt med 436FDE som med 436XDE med mindre du gir blaffen i hva det koster, for bilde kvaliteten er den samme.. Når det gjelder diskusjonen LCD eller PLASMA, smak og behag, LCD vil ha en høyere data oppløsning, ubetydlig for min del, og kanskje opptre noe "skarpere" på film og tv. Jeg derimot foretrekker Plasma, høyere kontrast, mer farger og et skarpt men mykt bilde.

Samma det, skrevet masse om dette på forumet i diverse poster av flere forskjellige her, jeg er iallefall fornøyd med min løsning og kommer iallefall til å bytte til 437 når den kommer, før jeg vurderer noe annet... :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg er også så langt svært fornøyd med bildekvaliteten på min 506XDE... STOR forbedring fra 505, og ikke minst fra min forrige Pioneer, en 434, der stort sett alt nå er på plass i langt større grad; kontrast (sortnivå), farger, nesten INGEN graderinger (her mener jeg Pioneer er best i klassen, også bedre enn Panasonic) samt ikke minst et design som bare funker utrolig bra for min del. Sortnivået er imidlertid fremdeles i Panasonics favør, der Pioneer på sin side har noe mer punch i sitt bilde grunnet høyere lysutbytte. Jeg klarer meg fint med Panasonics lysutbytte, så akuratt her er nok Panasonic fremdeles bedre. Jeg mener imidlertid at farger og generell videoprosessering nå er såpass bra på Pioneer at totalbildet tilsier at dette er vinneren mhp pris/ytelse.

Sammenlignet med nevnte LCD-TV (der jeg hadde 41 modellen til utlån for noen mnd'er siden), mener jeg det nesten ikke kan sammenlignes... Her snakker vi en helt annen verden av farger og dynamikk, helt vesentlig hvis du tenker bruke TVen til film og annet innhold der dynamikk spiller en viktig rolle (f.eks. en rekke spill). Til normalt TV-bruk og utstrakt bruk av konsoll og PC er imidlertid LCD-TVen mer egnet, men jeg bestilte meg heller en 20" widescreen til dette, og bytter heller denne til en 24" når prisen er grei.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    "home menu" - "Alternativ" - "Hdmi inngang" - "aktiver"
    Da burdte du få bilde med en gang, såfremst du ikke har et køddent grafikk kort.
    Jeg har nok ikke "aktiver" som noe alternativ her, men heller enten "auto", "RGB" og to øvrige komponent-alternativ... Har testet alle, no luck... Merkelig når andre får det til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

på vippen

Takk for gode, kvalifiserte vurderinger vedrørende Pioneer/Panasonic panelene, og av Samsung LCD panel. Inner tier. Da havner jeg nok på Pioneer eller Panasonic tenker jeg. Enig i at designet på Pioneeren er helt konge, men i min rack er plassen til ekstra "bokser" begrenset. Og dersom jeg har oppfattet ting rett så MÅ jeg ha denne boksen på Pioneeren selv om jeg tar signalene fra et annet sted, f.eks. fra en MCE PC. Design er en viktig parameter så det kan vel ende opp med Pioneer og nytt rack....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har nok ikke "aktiver" som noe alternativ her, men heller enten "auto", "RGB" og to øvrige komponent-alternativ... Har testet alle, no luck... Merkelig når andre får det til!
    Sikker på at du har valgt riktig input da? Valget kommer ikke opp før du har velgt inputen til HDMI kontakten du har koblet til.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til Pioneer og data, så er jeg kjempe fornøyd, både når jeg brukte VGA kontakten tidligere, og nå via DVI-HDMI..
    Hvordan syntes du bildet på DVI-HDMI løsningen er i forholdt til VGA? Bruker VGA kontakten i dag på en 506XDE, men har kjøpt en Supra DVI-HDMI som foreløpig ligger utestet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI vs. VGA

Jeg synets som tidligere skrevet at bildet i windows miljøet er LITT crispy om du forstår hva jeg mener, men totalt sett, med tanke på at jeg får lukka frontluka på recieveren min så er jeg kjempefornøyd.. Filmer og spill er intet å si noe på!!

Vedlagt 2 bilder, lurer på om det er på tide å bytte ut cam..

Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaphyr
    Er det noen som kan bekrefte at det fungerer fint å bruke PC mot Pioneer sin HDMI på 436FDE (må man ha HDMI, eller kan man bruke VGA-DVI-HDMI)?
    .............
    Takker for svar
    Går ikke ann å bruke vga-dvi-hdmi (vga er analog og dvi-d er digital), for å bruke vga-dvi må man ha en dvi-i kabel som har analoge signaloverføringer (de to tappene på hver side av den flate pinnen i dvi-pluggen). Disse fire har ikke en dvi(-d)-hdmi adapter kabel for den er kun digital.
    Med forbehold om at jeg ikke er helt på jordet.....

Dersom man kobler PC -dvi-hdmi- PDP, og har oppløsningen på 1024 x 768 for å få korrekti i forhold til native oppløsningen på plasman, vil windows(eller skjermkort driverne) forstå at plasman er en widescreen da? Tror ikke det, 1024x768 er jo en 4:3 oppløsning, dette gjelder selvsagt kun 43 tommerne. 50 tommern har vel 1280 x 768. (Som i og for seg ikke er 16:9 oppløsning heller) (Korrekte 16:9 oppløsninger: 1024x576,1280x720, 1366x768). Men som vi alle vet korigerer pdp'n 1280x768 til riktig aspect ratio via vga iallefall.

Jeg har foreløpig fått det beste resultatet med vga kabel. Men etter at dere har fått til dette med hdmi, vil jeg nok gjøre et forsøk til. Og skal teste komponenet oxo, for tv-utgangen på skjermkortet mitt er ikke s-video, men en lignende, med mange fler tapper, og på de siste skjermkortenen i butikkene idag, kaller de denne hdtv-utgang, og det følger med en overgang til komponent. Hvilke det oxo gjorde med mitt, som er et powercolor x800pro fra juletider i fjord, og er ute av produksjon fra powercolor nå.(finner det ikke på sidene dems i allefall)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning

Jeg vet at via VGA så kjørte jeg fint 1280x768 i data oppløsning, perfekt resultat.. Via DVI-HDMI nå kjører jeg [screen: 1216x684 32bit 60Hz]

Når det gjelder VGA-DVI-HDMI eller hva du nå skrev.. Enten kjører du vga i front eller så kjører du hdmi bak.. Basta.. (im a simple person..) ((eller så prøver du nettopp det du foreslå og forteller oss resultatet..))

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at via VGA så kjørte jeg fint 1280x768 i data oppløsning, perfekt resultat.. Via DVI-HDMI nå kjører jeg [screen: 1216x684 32bit 60Hz]

Når det gjelder VGA-DVI-HDMI eller hva du nå skrev.. Enten kjører du vga i front eller så kjører du hdmi bak.. Basta.. (im a simple person..) ((eller så prøver du nettopp det du foreslå og forteller oss resultatet..))
    Det er nettop det jeg skal gjøre..... ;-)

Alle sier jo komponent er best. Men det er vel ikke digitalt?

Ps: Det vga-dvi-hdmi greiene var svar til zaphyr.

Ved denne oppløsninga 1216x684, sier pdp'n din fortsatt 750p?

Og hvordan blir dette i spill ogsånn, ingen spill som kan ha en oppløsning på 1216x684?

Blir jo litt sånn merkelig opplegg syns jeg men....

Det er det med den forbanna kontakten i front av tuneren da.....Grrr!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning

Info'n på skjermen sier framdeles 750p

Når jeg spiller NFS MW så spiller jeg i 800x600, grafikk kortet mitt klarer ikke kjøre max futt.. Vurderer som sagt å finne nytt grafikk kort, eller så blir det xboxen som tar over for spill..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, var vel det jeg fryktet litt... De har gjort det vanskelig å få 1:1 pixelmapping over HDMI. Helt utrolig at de skal gjøre slikt, men, får vel koble opp med VGA da... Skal teste litt mer med HDMI, men det ser mørkt ut for mitt vedkommende så langt, da jeg ikke engang får bilde. Dette var null problem på min siste Samsung DLP-TV, og LG har jo støtte for direkte 1:1 over HDMI, så her er Pioneer på tynn is spør du meg!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjermkort??

Lygren: hvaslags skjermkort kjører du?? 1:1 pixelmapping er vel ganske umulig på denne tror jeg.. Aldri hengt meg opp i det elller satt meg inn i det..
    Har du et et nvidia basert grafikk kort skal dette ikke være noe som helst problem.. Trenger du hjelp så add meg på msn djdream@online.no så skal jeg prøve å hjelpe deg..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg kjører GeForce 6600, så det bør egentlig gå greit... Skal få testet litt mer i kveld! Uansett er jo pixelmapping et must for skikkelig bildekvalitet, hvis ikke det er mulig over HDMI vil VGA i så fall fungere bedre (der en jo får pixelmapping).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som egentlig er litt leit er at ikke Pioneer har dvi inngang, og minimum vga inngang bak på tuner. Skal vi bruke vga inngangen fast, må vi jo stue vekk tuneren inne it et skap. Ikke akkurat noe pent syn med dekslet åpen foran der, og en klump av en vga kabel stikkende inn.

Men hva med komponent da folkens? Skal ikke det være bedre enn vga? Noen som har prøvet?

Jeg kjører komponent inn fra pstwo'n min, og det blir knall bra å spille film. Spillene er selvsagt litt for dårlig til å gi bra resultat på en slik tv. Og da raporterer 435'n min 625i.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Totte
    Men hva med komponent da folkens? Skal ikke det være bedre enn vga? Noen som har prøvet?
    Slik jeg har forstått det så gir VGA et teoretisk bedre bilde. Men om det er særlig merkbart tviler jeg på. Det kommer vel mer ann på hvordan kilden og mottaker takler VGA i forhold til component.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det ante meg, har vi noen gang klaget på signalet fra pc'n til pc skjermen? Der får man jo den oppløsningen man ønsker så lenge skjermen støtter det.

Men hva kommer det da av at komponent ingangen automatisk forstår hvilke type signal som kommer inn.....

På den nye xbox'en f.eks, der er hdtv kabelen en komponent kabel. Og xbox'en er god for 720p.

Hmm....

PS, det heter vel egentlig ikke VGA, D-sub er vel betegnelsen på kabelen. (VGA er en oppløsning på 640x480)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •