Hjelp - Pioneer PDP-436XDE eller Samsung LE40M61B ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - Pioneer PDP-436XDE eller Samsung LE40M61B ?

Hei

Har planer om å kjøpe meg flatskjerm, men det er så utrolig mye å velge i..
    Skal jeg velge LCD eller Plamsa ? Størrelse ? Ekstern tuner ? osv...

Vel, har vel funnet ut etter mye lesing på div forum at både pioneeren og samsungen er bra flatskjermer. Forskjellen ligger i teknologien og pris..

Pioneer XDE versjonen har egen pc ingang, 2 hdmi + er klargjort for digitalt bakkenett (men det ser ut til at Norge velger mpeg4, så den får jeg ikke brukt alikelvel). Kanskje FDE versjonen er bra nok ?
    Samsungen har innebygd tuner, men egen pc ingang..

Flatskjermen skal brukes som tv i en stue med mange vinduer. Dvs lysstyrke er viktig. Skal henges på veggen. Kommer nok ikke til å koble opp pc'en med det første, men kjekt å ha muligheten til dette senere.

Hva velger jeg ? og hvorfor ?

Tips mottas med stor takk !

Mvh
    Petter Kjeilen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du primært skal benytte den som TV uten å koble til PC, så er nok plasma best for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, ja skal også handle, og vurderer de 2 du nevner eller Panasonicen TH42PV500..Bor selv i Krsand, og Euronics i vennesla skulle få inn samsungen i begynnelsen av denne uka. Får vel opp å titte
    For meg er det viktig med denne PIP-funksjonen,er det noen som vet hvilken som er greiest til det? jeg har 2 forskjellige digitale satelittmotakere, itillegg til tekst-tv som jeg ønsker å bruke PIP til (se på 2 fotballkamper samtidig,eventuelt kamp+teksttv hehe..)
    Har mest lyst på pioneeren,men den er jo klart dyrest også da
    Vurderer også å vente til januarsalget, blir vel litt billigere da-men så sinnsykt kjedelig å vente

Jeg håper på flere tips, akkurat som petterkjeilen! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er en slik PIP funktion på Pioneer'en.Har selv Pioneer,men er veldig skuffet over inngangsmulighetene og PIP funktionen.Vet ikke hvor mye prisforskjell det er i dag,men xde versjonen er ikke noe som kan kalles "en mye mere utstyrt modell" slik jeg ble fortalt da jeg bestillte den.Men jeg bestillte den lenge før det kom noe data på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit det er en sånn funksjon på pio.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Veit det er en sånn funksjon på pio.
    Det hadde vært fint om du kunne forklare det,for det er ikke det på min.Det ser ut som PIP fuktionen bare kan velge mellom innvendig tuner og en ekstern inngang.Jeg kan ikke ha PIP funktion mellom 2 eksterne innganger som det er spørsmål om.Får da kun opp en melding om at det ikke er mulig.Hvis det er meningen er jo PIP funktionen ubrukelig i Norge etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    (...) Det ser ut som PIP fuktionen bare kan velge mellom innvendig tuner og en ekstern inngang.Jeg kan ikke ha PIP funktion mellom 2 eksterne innganger som det er spørsmål om (...)
    Jeg synes det her høres veldig rart ut. Er det noen andre med nye Pioneer skjermer som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan bekrefte det. Helt sykt spør du meg. Går bare an å bruke PIP på analog tuner - digital tuner, eller analog/digital tuner - ekstern tilkobling (AV1-5 og PC). Jeg fant iallefall en workaround for mitt oppsett. Med litt fikling kan jeg få PIP fra min sat.receiver og en av de andre eksterne tilkoblingene i allefall. Har koblet sat.receiver på inngang1(AV1 scart RGB).
    For å få til dette må man velge en analog kanal(f.eks kanal 1). Deretter gå til meny->innstilling->analog TV innstill.->manuell innstilling og sette dekoder til inngang1. Da får jeg bilde fra sat.receiver og kan da velge en av de andre (AV2-5 eller PC) eksterne tilkoblingene. Jeg kan til og med velge AV1(sat.receiver) og få to like skjermer ved siden av hverandre...
    Mulig man får fler alternativer på dekoder inngang hvis man har flere scarttilkoblinger, jeg har ikke fler enn en og har bare inngang1(AV1) som alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar !

Spørsmål til T 2 (+ andre): Hvorfor plasma ? pioneeren ?
    Er det noe vits å kjøpe XDE utgaven med tanke på at et evt. norsk digitalbakkenett mest sannsynlig blir mpeg4 ? Er de andre forskjellene mellom FDE og XDE verdt de ca. 7-8000 ? Så vidt jeg skjønner får jeg da 1 ekstra hdmi, PIP (med de minus denne har), en dedikert pc inngang + memorycard leser for 7-8000...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer det samme jeg også

Enten Samsung LE40M61 eller Pioneer PDP-436 FDE/XDE

-Syntes bilde er bedre på på Plasma enn LCD både på Analog/Digital TV,
    DVD og HD. Har fått følelsen av at LCD har ett kaldere, hardere og
    mer unaturlig bilde
    -LCD er vel både bedre og sikrere til pc bruk (innbrenning og oppløsning)
    -Alt for stor prisforskjell på Pioneer FDE/XDE (ikke så stor i Sverige?)

Tror ikke jeg kommer til å bruke skjermen så veldig mye til Pc bruk, i så fall blir det mest visning av film og foto fra pc og ikke surfing.

Har derfor kommet til at Pioneer PDP-436 er tv'en for meg men så var det valget mellom FDE eller XDE da? Hvis jeg kjøper fra Sverige er jo prisforskjellen på langt nær så stor som her i Norge.

Bare så synd at DHL skal ha hele 900,- i tillegg til frakten på 700:-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt ikke verdt 7000 kr etter min mening hvis den prisen stemmer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Det er definitivt ikke verdt 7000 kr etter min mening hvis den prisen stemmer.

Aldri drømt om å spille Doom3 fra pc med høy lyd og mørkt rom....hehe det er et høydepunkt jeg iallefall ser etter da har man ialleflal muligheten )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Enten Samsung LE40M61 eller Pioneer PDP-436 FDE/XDE

-Syntes bilde er bedre på på Plasma enn LCD både på Analog/Digital TV,
    DVD og HD. Har fått følelsen av at LCD har ett kaldere, hardere og
    mer unaturlig bilde
    -LCD er vel både bedre og sikrere til pc bruk (innbrenning og oppløsning)
    -Alt for stor prisforskjell på Pioneer FDE/XDE (ikke så stor i Sverige?)

Tror ikke jeg kommer til å bruke skjermen så veldig mye til Pc bruk, i så fall blir det mest visning av film og foto fra pc og ikke surfing.

Har derfor kommet til at Pioneer PDP-436 er tv'en for meg men så var det valget mellom FDE eller XDE da? Hvis jeg kjøper fra Sverige er jo prisforskjellen på langt nær så stor som her i Norge.

Bare så synd at DHL skal ha hele 900,- i tillegg til frakten på 700:-

Ja ser at tv'ene er mye billigere i Sverige. Litt ekstra jobb men kanskje vært det ? Ser at Fyndbørsen faktisk har et utsalgsted sør for Gøteborg.. Men, hva med toll ?? Svensk moms blir trukket fra, og norsk lagt til. Det går ca. opp i opp. Men toll kommer vel i tillegg eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke Toll fra Sverige

Det er ikke toll på elektronikk fra Sverige (og andre land?).

Kjøpte forsterker fra Fynbörsen og trengte da ikke å betale dette. Fikk det også bekrftet på e-post fra tollmyndighetene.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke toll på tv'er eller annet elektronisk utstyr men DHL tar seg godt betalt for alt papirarbeidet og utlegg av mva + fortollingsgebyrer. før tok de 200-300,- for dette men nå har jeg sett her på forumet at de tar over 900,- ?

Så da blir det (svensk pris - svensk mva + frakt) x kurs(ca 0,85) + norsk mva + 900 til DHL. Tror jeg.......

Håper andre kan korrigere hvis dette ikke er riktig....

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også man må betale mva på frakt. Dvs. at grunnlaget for norsk mva er hele dette tallet:

(svensk pris - svensk mva + frakt) x kurs(ca 0,85)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan man bestille varer til Poste Restante Strømstad , hvis en har muligheten til å hente varen i Strømstad.
    Fraktutgiften fra Fyndbørsen blir da 200 - 300 svk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Det er ikke toll på tv'er eller annet elektronisk utstyr men DHL tar seg godt betalt for alt papirarbeidet og utlegg av mva + fortollingsgebyrer. før tok de 200-300,- for dette men nå har jeg sett her på forumet at de tar over 900,- ?

Så da blir det (svensk pris - svensk mva + frakt) x kurs(ca 0,85) + norsk mva + 900 til DHL. Tror jeg.......

Håper andre kan korrigere hvis dette ikke er riktig....
    Takk for info !

Har enda et spørsmål..

Kjøper jeg en tv på f.eks expert, er det de jeg henvender meg til hvis et eller annet skjer med tv'n. Hvor skal jeg evt. henvende meg hvis noe skjer når jeg har kjøpt tv'n i Sverige ? Hvordan er det med garanti ?

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ville valgt en skjerm med flest mulig HDMI + DVI, har Du ikke en reciver for oppsamling så vill framtidige enheter kreve sine innganger.
    F.eks Media C Pc vil ha bruk for Dvi + optisk/koaks bilde/lyd inngang men snart vil det komme meget bra rimelige skjermkort med HDMI utg. for både lyd og bilde. Pioneer/Hitachi vil da være det naturlige valg men Hitachi faller naturlig vis ut med sitt Ali panel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •