Samsung LE40M61B vs Philips 37PF7320, noen som vet?(haster litt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40M61B vs Philips 37PF7320, noen som vet?(haster litt)

Nå lager jeg enda en tråd her med spørsmål på kort tid, håper det er greit. Som jeg sier en annen tråd her på forumet er jeg virkelig skuffet over 37PF7320 jeg kjøpte, men nå er det en del som skryter av den samsung LE40M61B.

Er et noen som vet hvordan samsungen er i forhold til philipsen. Se helt bort i fra prisen og at den er noe større. Det er bilde jeg er ute etter

Hadde vært kjempe fint om noen som viste kunne si noe om det, det haster litt da jeg kun har et par dager igjen på med for å levere philipsen tilbake. For er det slik at det ikke er noe bedre å få for øyeblikket enn philipsen beholder jeg den, lcd tv skal jeg ha.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd utifra det du beskriver er at du leverer inn den skjermen du er misfornøyd med. Gjør du ikke det vil du angre.

Grunnen til at du er misfornøyd kan faktisk skyldes at dagens teknologi ikke er bedre på noen LCD-TV. Bytt den inn allikevel.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FLarsen
    Nå lager jeg enda en tråd her med spørsmål på kort tid, håper det er greit. Som jeg sier en annen tråd her på forumet er jeg virkelig skuffet over 37PF7320 jeg kjøpte, men nå er det en del som skryter av den samsung LE40M61B.

Er et noen som vet hvordan samsungen er i forhold til philipsen. Se helt bort i fra prisen og at den er noe større. Det er bilde jeg er ute etter

Hadde vært kjempe fint om noen som viste kunne si noe om det, det haster litt da jeg kun har et par dager igjen på med for å levere philipsen tilbake. For er det slik at det ikke er noe bedre å få for øyeblikket enn philipsen beholder jeg den, lcd tv skal jeg ha.
    Enig med Tiger her. Uansett, så lenge du ikke er fornøyd bør du levere den tilbake. Jeg tør ikke en gang tenke på hvor frustrert jeg hadde blitt om jeg måtte se en TV på veggen min hver dag som jeg ikke en gang liker.

Men jeg tror ikke Tiger har sett din TV, for da hadde han nok beroliget deg med at det finnes mye bedre skjermer på markedet, og selv om LCD og Plasma ikke kan riktig måle seg med CRT skjermer i billedkvalitet riktig enda, så tar de mindre plass, har bedre design, og frem for alt; de gir deg et større bilde.

Det er flere LE40M61 tråder på forumet her som synes å konkludere med at det er en virkelig flott TV. Selv har jeg ikke kikket så mye på den da jeg synes andre modeller virker mer interessante. Men jeg kan ikke forestille meg at en TV som høster så mye lovord som den vil være dårligere enn den du allerede har. Og for å være helt ærlig så er den du har noe av det værste jeg har sett i sin klasse.

De to beste jeg har sett til nå er LG's LZ-37LP1 som har fantastiske farger, skarphet, og veldig bra bildebehandlings elektronikk. Desverre er det en anelse av blåstikk i den når du betrakter bildet litt fra siden. Philips sin 37PF9830 er den beste jeg har sett til nå, og den eneste virkelig "ekte" HD TV på markedet med en oppløsning på 1920x1080. Med Elkjøps prisgaranti kan du slå av 5000,- på deres prisforlangende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung med 330 mm i dybde, mens Philips er kun 96 mm dyp. Hva er galt med Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarH
    Samsung med 330 mm i dybde, mens Philips er kun 96 mm dyp. Hva er galt med Samsung?
    330 mm i dybden er nok med fot.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig med fot, selv om det faktisk står motsatt på Samsungs egne sider (eller så lider jeg av leseforstyrrelser). ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mål inkl. bordstativ, mm (BxDxH): 1004 x 115 x 680

Mål ekskl. bordstativ, mm (BxDxH): 1004 x 330 x 749

Mål på kartongen, mm (BxDxH): 1115 x 852 x 420

Nettovekt (kg, inkl. bordstativ): 27.5

Bruttovekt (kg, inkl. kartong): 40

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har helt opplagt byttet om på målene med og uten fot.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men se på målene for selve pakken. Kan denne tv'en brettes i to?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har målt litt selv og kommet frem til disse målene

Mål inkl. bordstativ, mm (BxDxH)
    1004 x 330 x 749

Mål exkl. bordstativ, mm (BxDxH)
    1004 x 115 x 680

Mål på kartongen, mm (BxDxH)
    1150 x 852 x 420

Ja det ser ut som den kan brettes
    og det er feil i målene i flere av samsungs sider (land)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er philipsen levert inn og samsung LE40M61B i bestilling, jeg håper den kommer før jul men det ble ikke gitt noen garantier for det men de hadde et godt håp om at det ville gå greit.

Et dybde mål på 330mm er da urealistisk på en lcd :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FLarsen
    Da er philipsen levert inn og samsung LE40M61B i bestilling, jeg håper den kommer før jul men det ble ikke gitt noen garantier for det men de hadde et godt håp om at det ville gå greit.
    Jeg vurderer selv å kjøpe LE-40M61B. Derfor stusser jeg litt over den lange leveringstiden du møtes med her; kan jeg spørre hvor du handler hen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg får den rundt 7desember, men butikken kan ikke garantere dette da det er lang venteliste, dog hadde de fått beskjed om at det var sansynlig at de ville få den til meg nå. Går ikke det blir det fort helt opp i mot jul eller over faktsiok før ventelista er tom.

Har bestilt den på euronics, elkjøp kommer ikke til å ta den inn til vanlig butikk med det første i allefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •