Sagem HD-D50H 50 vs HD-56B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem HD-D50H 50 vs HD-56B

Er det noen som kan si noe om bildekvalitet på disse 2 skjermene? Vil den nyere HD-D50H med HD4 bildebrikke ha bedre bildekvalitet enn den noe eldre HD-56B med HD2+ bildebrikke?`

Jeg har mest lyst på 56" (eller større), men kvalitet på bildet veier tungt. Om det i det hele tatt er noen forskjell?

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har noe input på dette?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne såkalte "HD4" brikka har faktisk gått meg litt hus forbi... På DLPs hjemmesider er det heller ingen info om en dedikert "HD4" brikke... Mulig dette er en HD2+ DC4? Det eksisterer såvidt jeg vet også en "HD3"-brikke på 1280x720, men denne hadde generelt dårligere egenskaper enn HD2.

Her kan sikkert noen klarne opp litt, men generelt er HD2+ en meget oppegående brikke, og såvidt jeg vet er det fremdeles HD2+ DC3 som er "top of the line", og da kan jeg egentlig tenke meg at denne HD4-varianten er en etterfølger av HD3, som ikke nødvendigvis er bedre enn selv HD2+ DC2 som står i nevnte TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Lygren..

Fra avshop er dette klippet om Sagen D50H, jeg har ikke peiling på forskjellen på alle disse TI brikkene - men det er tydeligvis noe som heter HD4.

"Sagem Axium HD-D50H 50-tommer DLP HDTV. Denne modellen har samme design som HD-D45, men med enda bedre bildekvaliteter, blant annet siste DLP-chip fra Texas Instruments, HD4."

Tror uansett jeg kliner til med en 56B, jeg vil ha størrelse p.g.a lang avstand.
    (dvs hvis ingen overbeviser meg at HD4 er så mye bedre)
    MrG

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Denne såkalte "HD4" brikka har faktisk gått meg litt hus forbi... På DLPs hjemmesider er det heller ingen info om en dedikert "HD4" brikke... Mulig dette er en HD2+ DC4? Det eksisterer såvidt jeg vet også en "HD3"-brikke på 1280x720, men denne hadde generelt dårligere egenskaper enn HD2.

Her kan sikkert noen klarne opp litt, men generelt er HD2+ en meget oppegående brikke, og såvidt jeg vet er det fremdeles HD2+ DC3 som er "top of the line", og da kan jeg egentlig tenke meg at denne HD4-varianten er en etterfølger av HD3, som ikke nødvendigvis er bedre enn selv HD2+ DC2 som står i nevnte TV.
    Dette er det veldig vanskelig å få noe som helst god info om ... Jeg har prøvd å riste ut av Samsung informasjon om dette i flere mnd, men det er helt håpløst... (og det ser ut som det ikke er noen fasit hos våre amerikanske venner på avsforum heller) Jeg tror det er en forbedret HD3 brikke (med DC).. Det er iallefall ingen hd2+ (p.g.a. at den benytter seg av "speildeling" hd2+`en er såvidt jeg forstår en "et speil pr. piksel DLP" ....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...med andre ord er HD2+ å foretrekke, ja...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...med andre ord er HD2+ å foretrekke, ja...
    Det blir litt skarpere bilde på HD2+ apparatene, men jeg tror kanskje jeg foretrekker den litt mindre synlige pikselstrukturen som er på "HD4" (eller 3+) .. som datamonitor ruler hd2+ tv`ene !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har den nya 50" G4-T från sagem och tycker faktiskt den har sämre bild än den äldre 45". HD4 sämre än HD3 eller vad tror ni detta beror på? Kan väl inte skilja särskilt mycket i intryck på 5" skillnad.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinj
    Jag har den nya 50" G4-T från sagem och tycker faktiskt den har sämre bild än den äldre 45". HD4 sämre än HD3 eller vad tror ni detta beror på? Kan väl inte skilja särskilt mycket i intryck på 5" skillnad.
    Det er en billigere og enklere dlp brikke, og den ER ikke like god som hd2+... men den er ganske mye bedre enn hd3, og fortsatt til en rimelig pris.. Så det er rett og slett en evolusjon av hd3...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad är det som är billigare och enklare och än vad? Jag trodde G4-T skulle vara en vidareutvecling av den tidigare 45".

Är helt borta vad gäller HD2 HD3 HD4 Darkchip2,3.
    Om det är någon som kan förtydliga detta skulle jag vara tacksam.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    HD2+ og darkchip 2 og 3 er DLP's "Hi-End" chipper. HD3 og HD4 rimeligere varianter med færre speil og generelt lavere panelkontrast. Disse benyttes stort på TVer. Litt merkelig egentlig, en skulle jo tro at senere versjoner av chippen som også har blitt merket med høyere modellnummer ville tilby høyere generell ytelse...

En TV med HD2+ darkchip 2 eller 3 er altså å foretrekke fremfor HD3 og HD4...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill..